  • 521. Data: 2015-09-22 11:03:11
    Temat: Re: CHF cd
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > Nie, tak sie tego nie robi, banki natomiast bez problemow umozliwia
    > sprzedaz starego mieszkania z kredytem i hipoteka.
    I spłatą kredytu. Po obecnym kursie.
    A np. chciałbym przenieść hipotekę na większe mieszkanie, które
    odziedziczyłem. Da się?
    Albo mam trochę pieniędzy, żeby kupić mieszkanie, (ale kredytu nie chcę
    spłacać, po obecnym kursie, bo liczę, że spadnie) więc chcę kupić
    mieszkanie za gotówkę, przenieść na nie hipotekę, sprzedać stare. Da
    sie?

    KJ

    Do not underestimate the power of the Force.

  • 522. Data: 2015-09-22 11:05:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości grup
    On Mon, 21 Sep 2015 00:57:44 +0200, J.F. wrote:

    >G* prawda, nie wiem dlaczego trollom umyka dość konkretnie spadający
    >LIBOR? Niewygodny parametr do dyskusji, czy...?

    A jak to w liczbach wyglada ?
    Bo libor i na poczatku byl stosunkowo niski, wiec nawet jak potanial,
    to juz chyba nie tak duzo.

    Dalej masz np przyklad mbanku, ktory sie umowil, ze oprocentowanie
    ustala zarzad.
    LIBOR spadl, a zarzad nie uznal za stosowne obnizyc.

    No ale to jakos poprawilismy ...
    Teraz coz czytam w Getinie, ze prawo zabrania ujemnych odsetek kredytu

    J.

  • 523. Data: 2015-09-22 11:22:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    >To oznacza tylko tyle, ze kredyt złotówkowy to jest powrzechnie znany
    >instrument i pewnie wiekszosc rozumie jak działa.

    Myslisz, ze zdaja sobie sprawe z efektow takich skokow ?

    >Natomiast kredyt walutowy to juz troche inan brożka, stąd nawet KNF

    Czy az tak bardzo inna - klienci sobie zdawali sprawe, ze bedzie
    przeliczanie franka na zlotowke przy splacie.
    Nie zdawali sobi sprawy, ile ten frank moze podrozec.

    >zrozumiał ze trzeba poszerzac wiesze klientów - tyle ze zrozumiał za
    >późno,
    >a i banki opornie podeszły do tematu edukacji bo to nei było w ich
    >interesie.

    Co tam zaniepokoilo KNF to ja nie wiem - moze ogolna tendencja, moze
    dziwny ped do brania w walucie, moze juz mieli niepokojace sygnaly z
    USA.
    W kazdym badz razie zaczeli utrudniac.

    J.

  • 524. Data: 2015-09-22 11:28:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Michal Tyrala w...@b...com.pl ...
    > Piszę? Może ewentualnie pomyślałeś, cytat na górze zostawiłem.
    >
    >No i czego nie rozumiesz?
    >200 wziete we franku daje koniecznosc spłacenia 350... Samego
    >kapitału...
    >Ba, czasami moze dac nawet wiecej jak sie wzieło po 1,9...

    Ale jaka to roznica czy z poczatkowych 200 splacisz w koncu 200+300
    odsetek, czy 350+150 odsetek ?

    J.

  • 525. Data: 2015-09-22 11:33:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Czyli według banku biorąc kredyt na 30lat nalezy sie przejmowac tylko
    >najblizszym rokiem - taka postawe i swiadomosc buduja wsród klientów?
    >Innymi słowy - uwazasz ich nie tyle za oszustów co za debili?

    I tak, i nie. Oni tacy glupi nie sa i ryzyko przerzucaja na klienta
    :-)
    Zreszta ta szacowana "zdolnosc kredytowa" tez zawiera margines.

    Ale ... jak pokazal przyklad roku 2008, oraz pare wczesniejszych
    afer - oni tez potrafia byc debilami, ktorym widmo zysku i premii
    przeslania zdrowy rozsadek.
    Ale co tam - w razie czego to przeciez rzad im pomoze :-)

    J.

  • 526. Data: 2015-09-22 11:52:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > spłacać, po obecnym kursie, bo liczę, że spadnie) więc chcę kupić
    > mieszkanie za gotówkę, przenieść na nie hipotekę, sprzedać stare. Da

    AFAIK oczywiście da się. Będą koszty manipulacyjne, ale da się i to bez
    wielkich trudności.

  • 527. Data: 2015-09-22 11:57:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > AFAIK oczywiście da się. Będą koszty manipulacyjne, ale da się i to
    > bez wielkich trudności.

    Próbowałeś? Bo z opowieści moich znajomych wynika, że owo "da się" jest
    takie illuzoryczne.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Expansion means complexity; and complexity decay.

  • 528. Data: 2015-09-22 12:12:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Wszystko zalezy jak rozumiemy słowo: racja :)
    >Uwierze w te rację, jak 5% od kruka idzie pod stołem do jakiegos
    >posrednika
    >lub decydenta po stronie banku.

    Kto wie, kto wie. Ale:
    a) sprzedaje hurtem, sa w nich lepsze i gorsze - zaoszczedza na
    szczegolowej analizie,
    b) zakladam, ze sprzedaje te, ktorych klient od dawna nie splaca, wiec
    glownie gorsze.
    c) nieruchomosci potanialy, frank podrozal, i w trybie licytacji
    prawdopodobnie nie odzyska wiecej niz polowy,
    d) sprzedal jak sie okazalo za 30%
    e) ja sie w tych obecnych przepisach pogubilem - mozna dluznika
    eksmitowac na bruk, czy trzeba mu lokal zastepczy, albo sprzedac
    mieszkanie z lokatorem, a wtedy moze nawet 30% nie uzyska
    f) strata na PR bedzie, jak sie sie zaczna pojawiac artykuly "Bank XXX
    wyrzucil mnie z domu z malymi dziecmi". A tak to Kruk wyrzucil,
    g) zyskaja argument w rozmowie z klientem "bo sprzedamy pana do Kruka"
    :-)
    h) sprzedany dlug natychmiast wchodzi mu w straty, i zmniejsza podatek
    do zaplacenia,
    i) dzieki mniejszemu zyskowi mniej bedzie glosow "banki i tak maja
    ogromne, to niech zaplaca za frankowiczow"
    j) no wlasnie - jak kiedys dojdzie do uniewaznienia tych kredytow, to
    bank juz je sprzedal i strata zamieni sie w zysk (tzn w mniejsza
    strate),
    k) polepszy mu sie wskaznik splacanych kredytow, akcje skocza, opinia
    w KNF wzrosnie.

    >Ale nadal spłacają bardzo dobrze.

    Tak nawiasem mowiac - Getin sprzedal tych dlugow 710mln
    http://natemat.pl/97419,getin-noble-bank-sprzedal-71
    0-mln-dlugow-hipotecznych-bankrutow-to-jak-handel-zy
    wym-towarem

    A przy tym chwali sie ~30mld kredytow hipotecznych (na koniec 2014
    roku).
    To jest jednak ponad 2%.
    Z jednej strony - widac 98% splaca sie dobrze, z drugiej - trzeba
    skubac klientow, zeby zarobic na nich przynajmniej z 5%, bo inaczej to
    sie nie zarobi na straty.
    Getinowi juz przeszly te rekordowe spready, czy ta tabelka to dla
    naiwnych ?:
    https://www.getinbank.pl/kursy-walut

    >Ale tak nie naciskali na branie.

    Reklam w TV nie bylo ?

    Obecnie w getinie jest tak:
    64% - kredyty hipoteczne
    24% - dla firm
    9% - pozostale
    2% - samochodowe

    te "pozostale" to pewnie na te 20-30% RRSO.

    J.

  • 529. Data: 2015-09-22 12:20:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
> [...]
    >spłacać, po obecnym kursie, bo liczę, że spadnie) więc chcę kupić
    >mieszkanie za gotówkę, przenieść na nie hipotekę, sprzedać stare. Da

    O ile dobrze rozumiem - chcesz nadal grac w te gre hazardowa p.t. CHF
    ?
    Liczysz na spadek, nie boisz sie wzrostu, czy liczysz na umorzenie
    sadowe kredytu ? :-)

    Czy sie da - nie wiem. W sumie - powinno sie dac,
    A kredytu we franku nie da sie zaciagnac ?
    Bo moze normalnie - splacic jeden, kupic drugie mieszkanie na kredyt.

    Zawsze pozostaje wersja z wynajmem - po co sprzedawac ?

    J.

  • 530. Data: 2015-09-22 12:26:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    >
    > O ile dobrze rozumiem - chcesz nadal grac w te gre hazardowa p.t. CHF
    > ?
    Ja nie. Ja wziąłem PLNy. Mówię o relacjach znajomych
    > Liczysz na spadek, nie boisz sie wzrostu, czy liczysz na umorzenie
    > sadowe kredytu ? :-)

    Zdaje się, że pogląd na tą ostatnią opcję już kilkakrotnie wyraziłem.

    > Czy sie da - nie wiem. W sumie - powinno sie dac,
    Mi też się wydawało, że powinno, ale rzeczywistość skrzeczy :)
    (Przynajmniej w opowieściach znajomych)

    > A kredytu we franku nie da sie zaciagnac ?
    Spróbuj.

    > Bo moze normalnie - splacic jeden, kupic drugie mieszkanie na kredyt.
    No o tym mówię. Spłacić po obecnym kursie.
    :)

    > Zawsze pozostaje wersja z wynajmem - po co sprzedawac ?

    Bo np. się przeprowadzami nie będę mógł łatwo pilnować mieszkania? Bo
    dzieci są wystarczające, żeby jeszcze mieszkaniem się zajmować? :)
    KJ

    Macho does not prove mucho.
    -- Zsa Zsa Gabor