  • 11. Data: 2004-10-13 06:35:34
    Temat: Re: CHF wasze prognozy
    Od: janoush <j...@i...pl>

    Yareck napisał(a):

    > Będzie i na spłatę raty i dodatkowy bonus.

    To dziś się w Multi coś sypie...

    Kurs CHF o 8.11 - 3.6276 (www.mutli)
    Na www.brebanku - 3.5276 o 8.20 - 2.8210

    Janusz

  • 12. Data: 2004-10-13 06:49:11
    Od: "Big B" <b...@g...pl>

    Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał(a):

    > Gdzieś czytałem, że nie opłaca się spłacać wcześniej kredytu w CHF, bo to
    tani
    > pieniądz. Zakładając, że nie będzie rewolucji w stosunku CHFPLN, a na razie
    > złotówka się umacnia, to lepszym rozwiązaniem jest trzymać ewentualne raty
    do
    > nadpłaty na lokacie lub innej formie inwestycji ze stopą zwrotu min. 5%.
    > Będzie i na spłatę raty i dodatkowy bonus.
    To zależy od profilu ryzyka inwestora.
    Spłacając część kredytu po kursie 2,8 za CHF lub 3,5 za USD realizujemy część
    zysku, którego już nam nikt nie odbierze.
    Trzymając CAŁY kredyt dalej, kontynuujemy spekulację na wzmocnienie złotego.
    Sądzę, że nie należy być ekstremistą - czym byłoby przewalutowanie całości
    kredytu na złotówki czy też zupełne zignorowanie wzmacniania się złotówki.
    Każdy ma swoje zdanie, ale uważam, że szczególnie przy kredycie mieszkaniowym
    wskazany jest umiar.
    Co innego czyste spekulowanie i posiadanie długiej pozycji na rynku
    międzywalutowym w PLN przeciw USD; tu nie ma żadnych sygnałów do zamykania.

  • 13. Data: 2004-10-13 07:44:15
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > a co bys powiedzial na przewalutowanie kredytu z CHF na PLN wlasnie
    > teraz lub za chwile jak jeszcze spadnie?

    Eeee ja bym tego nie robil.wrecz przeciwnie. Na pierwszej korekcie i lekkim
    oslabieniu Zlotego (jesli taka sie zdazy) uciekalbym z kredytu PLN wlasnie w
    kierunku cHF,jesli ktos tego do tej pory nie zrobil.

    No chyba ze to kredyt bardzo krotkoterminowy. Jesli jednak dlugoterminowy,
    to nie trzymalbym kredytu w PLN. Nie bedziemy mieli zadnego wplywu na to po
    jakim kursie nam go przewalutuja na Euro w dniu wejscia Polski do EMU. Moze
    to bedzie 4,0 a moze 5,50? Lepiej byc kowalem swego losu i samemu
    zadecydowac kiedy i po jakim kursie przewalutowac kredyt z PLN. Dlatego
    wlasnie USD i CHF do tego celu sie nadaje. Po wejsciu do eMU nadal bedziemy
    mieli kredyt w tej samej walucie. I jesli uznamy, ze kurs Eur/Usd lub
    Eur/Chf jest korzystny dla nas, to sobie mozemy wtedy przewalutowac na Euro.
    Ale sami zadecydujemy o momencie takiej operacji, czego nie bedziemy mogli
    zrobic majac kredyt w PLN. Tutaj 1 stycznia 2009 lub 2010 lub 2011 (to nie
    ma znaczenia) kredyt zostanie przewalutowany automatycznie. Ja bym nie
    zdawal sie na laske losu.

    Malin

  • 14. Data: 2004-10-13 07:44:59
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > stopą zwrotu min. 5%.
    > Będzie i na spłatę raty i dodatkowy bonus.

    Dokladnie tak! To jedno z dobrych rozwiazan :)

    Malin