  • 41. Data: 2011-08-09 08:26:22
    Temat: Re: CHFPLN
    Od: Mindek <m...@g...com>

    On 1 Sie, 16:04, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
    > górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
    > tygodniach?

    Mimo tych poziomów chfpln radziłbym 5 razy zastanowić się nad kredytem
    w chf. W długoterminowym horyzoncie CHF jest w trendzie wzrostowym.
    Nie będzie dla mnie zaskoczeniem, jeżeli za 10-15 lat kurs eurchf
    będzie kwotowany na poziomie 0.5(zakładam, że wejdziemy do eurolandu).
    Kto wtedy zarobi na takim kredycie? A jak stopy się wyrównają to już
    nawet nie będzie opłacalności w krótkim terminie. Gospodarka
    Szwajcarii może jest mała, ale za to trzyma się mocno. Niby mocny CHF
    osłabi eksport, ale to trochę życzeniowa postawa, od lat mają nadwyżkę
    handlową o czym my możemy tylko marzyć a PLN różnie lata w tym
    okresie. Zerknijcie na eksport Japonii, tam mimo wysokiego Jena wciąż
    mają nadwyżkę handlową(nawet teraz 6 miesięcy po katastrofie z
    najmocniejszym jenem), tutaj może być podobnie.

    Mała analiza: http://www.sobieski.org.pl/news.php?id=756

  • 42. Data: 2011-08-09 17:37:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Mindek" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqp.googlegroups.com...

    > Mimo tych poziomów chfpln radziłbym 5 razy zastanowić się nad kredytem
    > w chf. W długoterminowym horyzoncie CHF jest w trendzie wzrostowym.

    Ajtam trendy.

    W tym albo w przyszłym tygodniu koniec idioten-hossy na CHiFie. :)

  • 43. Data: 2011-09-06 08:25:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup
    > Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
    > górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
    > tygodniach?

    No to teraz pozostaje spróbować doczekać się na CHFPLN w okolicach 3,20 i
    uciekać z kredytu frankowego czym prędzej kasując zysk. Jak do końca roku
    nie dojdzie do 3,20 to uciekać i tak. :D