  • 11. Data: 2009-01-31 14:31:41
    Temat: Re: CHFPLN puka o 3 zl
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl>

    ViRuS pisze:
    > Szczegolnie dużą emigrację mogą teraz
    > wywołac Polacy, ktorzy dali sie nabic w butelkę dozywotnimi kredytami we
    > frankach. Nie mając wiekszego wyboru będą musieli wyjezdzac, bo w Polsce
    > ze slabymi złotówkami nie zarobią na waciki.

    tak się kończy krótkowzroczność, naiwność i "huraoptymizm" Polaków.
    I wcale nie jest mi do śmiechu, bo w większości młodzi ludzie zapakowani
    dożywotnio we frankowe kredyty hipoteczne na dwupokojowe "apartamenty"
    nie będą w stanie napędzać gospodarki, nie będą robić dzieci, wydawać
    pieniędzy, bo ratę trzeba przecież zapłacić.

    Szczęśliwi że "posiadają" własne M wcale nie będą szczęśliwi, będą
    wypruwali sobie żyły, wyjeżdżali z Polski za chlebem, rodziny będą się
    rozpadać, to się musi skończyć źle. To będzie upadek pokolenia boomu
    kredytowego. To będzie lekcja pokory, bolesna, ale potrzebna. Bo
    większość ludzi pakujących się w taką sytuację nie zrobiło nawet grama
    analizy sytuacji, czy to przebiegu kursu franka, czy to cen na rynku
    nieruchomości, możliwości utraty pracy.

    Ślepo wierzono "doradcom" że płacenie raty wynoszącej 50% dochodów przez
    40 lat jest OK. Niektórzy za ich namową pakowali się w fundusze które
    same miały spłacać za nas raty. Jakim trzeba być naiwniakiem żeby
    wierzyć komuś kto ma sowitą prowizję z upolowanego klienta? Czy to na
    najwyższym stołku czy na samym dole ludzie widzieli tylko $$ i nie
    wierzyli, że taka polityka prędzej czy później zakończy to Eldorado i
    zanurkujemy w dół.

    Zadziwiający był ten optymizm, że płace będą ciągle rosły, za fundusze
    unijne wybudujemy wszystko, że będziemy tą drugą Irlandią. Wszystko to
    działo się w kraju gdzie biurokracja dusi przedsiębiorczość,przekręt
    goni za przekrętem, podatki są wysokie, potrzebne są reformy finansów
    publicznych, a do krajów rozwiniętych jeszcze nam sporo brakuje.

    Budzimy się z ręką w nocniku. Obym okazał się tylko niesprawdzonym
    czarnowidzem.
    --
    spider

  • 12. Data: 2009-01-31 15:42:04
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik " bamaw" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To kiedy bedzie dobry czas na kredyt w tej walucie???

    w polsce juz nie bedzie dobrego czasu, banki dobijaja marza oraz
    zdolnosciami kredytowymi. Czas ten bezpowrotnie minal. Po nowym porzadku
    swiata "paradygmatu" :-)
    ludziki beda mogli co najwyzej w euro poprobowac po wejsciu do EMRI.

  • 13. Data: 2009-01-31 15:49:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bamaw pisze:

    > To kiedy bedzie dobry czas na kredyt w tej walucie???

    No chyba właśnie teraz - lub niedługo, jak jeszcze trochę podskoczy.

  • 14. Data: 2009-01-31 16:09:57
    Od: "dejwidziu" <d...@w...pl>

    Nie pierwsza i nie ostatnia taka historia....zatacza swoje koło. Bessa i
    hossa to normalna koleje rzeczy....Jakiemu celowi służy mędrkowanie tego
    typu? Czy na anomalia pogodowe mamy wpływ? Czas i nieprzewidziane zdarzenia
    rządzą sie swoimi prawami.....
    "tak się kończy krótkowzroczność, naiwność i "huraoptymizm" Polaków."
    Dobre, dobre...? Czyli to Polska ma kryzys i oni padli ofiarą swojego
    systemu monetarnego? Nawet najgenialniejsze umysły ekonomi i finansów tego
    świata nie zdołały tego przeiwidziec, a Ty oczerniasz szarą strefę
    społeczeństwa za pochopne branie kredytów na swoje własne M? Żałosne!!
    Wszystko jest banalne gdy sie spogląda z perspektywy czasu.
    ===========

  • 15. Data: 2009-01-31 16:47:06
    Od: " " <b...@g...pl>

    Kudlaty <t...@n...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > swiata "paradygmatu" :-)
    > ludziki beda mogli co najwyzej w euro poprobowac po wejsciu do EMRI.

    a tak powaznie bez patosu to DB daje całkiem przystepny kredyt w walucie, to
    jak myslicie kiedy ??

  • 16. Data: 2009-01-31 17:44:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kudlaty pisze:

    > w polsce juz nie bedzie dobrego czasu, banki dobijaja marza oraz

    A'propos - jaka jest obecnie proponowana marża przy CHF?

  • 17. Data: 2009-01-31 18:46:29
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Emigracja to przede wszystkim szkoda dla rodzin. Wezmy takiego naszego
    Marcinkiewicza. Tak jest wlasnie zwykle na emigracji w znacznej wiekszosci
    rodzin. Kasa to nie wszystko.

    D.

  • 18. Data: 2009-01-31 18:58:24
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 31 Jan 2009 16:49:28 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >No chyba właśnie teraz - lub niedługo, jak jeszcze trochę podskoczy.

    Tak, ale zdajesz sobie sprawę z ryzyka kursowego, które w dalszym
    ciągu istnieje?

    --
    z/svc

  • 19. Data: 2009-01-31 19:02:32
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Emigracja to przede wszystkim szkoda dla rodzin. Wezmy takiego naszego
    > Marcinkiewicza. Tak jest wlasnie zwykle na emigracji w znacznej wiekszosci
    > rodzin. Kasa to nie wszystko.

    Marcinkiewicz przekręty ma wymalowane na twarzy od samego poczatku. Nie
    zaufałbym temu człowiekowi ani przez chwilę.
    Jego żona miała pecha - wybrała karierowicza bez zasad i bez honoru.

    Dr.Endriu

  • 20. Data: 2009-01-31 19:04:00
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Marcinkiewicz przekręty ma wymalowane na twarzy od samego poczatku. Nie
    > zaufałbym temu człowiekowi ani przez chwilę.
    > Jego żona miała pecha - wybrała karierowicza bez zasad i bez honoru.

    Jakby to powiedzieć - miłość jest ślepa .....

    Dr.Endriu