-
11. Data: 2005-02-04 14:28:51
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Seba napisał(a):
>>To wszystko można DOWOLNIE skonfigurować.
> o jakiej konfiguracji mówisz?
O konfiguracji wysyłanego CID na przykład (przy odrobinie chęci ustawisz
co chcesz).
O konfiguracji połączeń z konkretnymi stanowiskami (łączysz połączenia z
którego numeru chcesz do jakich stanowisk chcesz).
Możliwe do skonfigurowania jest tutaj dosłownie wszystko.
-
12. Data: 2005-02-04 14:29:56
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: MarcinF <m...@i...pl>
Seba wrote:
>
> Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał(a):
>
> > Seba napisał(a):
> >
> > > Chodzi o to, że potwierdzaniem transakcji zajmuje sie grupa innych osób
> > > (najczęściej sa to 2-3 osoby) niż obsługą klientów (a tych jest i
> > > kilkadziesiąt). Wyobraź sobie, że klient pozna ntr telefonu do osoby
> > > potwierdzającej i będzie teraz dzwonił do niej z każdym problemem zamiast
> na
> > > linię zajmujacą się obsługą klienta. Dla klienta to żadna różnica, bo
> > > przeciez "dzwoni do banku"
> >
> > Ludzie, ludzie. Błagam...
> >
> > To wszystko można DOWOLNIE skonfigurować.
>
> o jakiej konfiguracji mówisz?
np. takiej zeby nie dalo sie dzwonic na ten numer
-
13. Data: 2005-02-04 14:36:04
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: "Seba" <b...@g...pl>
> >
> > o jakiej konfiguracji mówisz?
>
> np. takiej zeby nie dalo sie dzwonic na ten numer
to nie jest takie proste, bo ten numer jest używany w połączeniach
międzybankowych - kontaktują się ze soba działy autoryzacji różnych banków no
i przede wszystkim akłajerzy w razie referrali, potwierdzenia obciążenia czy
anulowania transakcji. A zwykli klienci mają dedykowane numery pod którymi
mają załatwiac wszystkie problemy, a nie wydzwaniać po przypadkowych osobach
w banku które nie sa delegowane do obsługi klienta
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2005-02-04 14:39:30
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: "Seba" <b...@g...pl>
> O konfiguracji wysyłanego CID na przykład (przy odrobinie chęci ustawisz
> co chcesz).
> O konfiguracji połączeń z konkretnymi stanowiskami (łączysz połączenia z
> którego numeru chcesz do jakich stanowisk chcesz).
>
> Możliwe do skonfigurowania jest tutaj dosłownie wszystko.
ale połączenia na ten numer (czyli do bankowej autoryzacji, która zajmuje się
potwierdzaniem transakcji) mają trafiac do działu autoryzacji, tylko nie od
zwykłych klientów a od akłajerów i innych banków. Dlatego tutaj nic nie można
przekierowywać, tylko klienci tego numeru mają nie znac
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2005-02-04 14:42:09
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
Seba wrote:
> jak dzwonią z Citi to wygląda tak : człowiek się przedstawia, mówi
> skąd dzwoni i ze chcialby potwierdzic transakcję z dnia xx na kwotę yy
> - odpowiadasz tak lub nie i koniec rozmowy. zadnych danych nie
> ujawniasz, chyba ze w innych bankch wygląda to inaczej.
I to jest włąśnie niepoprawnie bo w ten sposób bank ujawnia fakt
przeprowadzenia transakcji przypadkowej osobie znajdującej się w danej
chwili w pokoju z telefonem. Dodatkowo takie potwierdzenie nie jest dla
banku żadnym argumentem bo przecież bank nie ma żadnej pewności, że
osoba potwierdzająca jest naprawdę właścicielem tego rachunku.
-
16. Data: 2005-02-04 14:49:02
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Seba napisał(a):
> to nie jest takie proste, bo ten numer jest używany w połączeniach
> międzybankowych
No i niech się będzie. W czym problem? Jeden numer tylko mogą mieć?
> A zwykli klienci mają dedykowane numery pod którymi
> mają załatwiac wszystkie problemy, a nie wydzwaniać po przypadkowych osobach
> w banku które nie sa delegowane do obsługi klienta
I dalej nie wiem w czym widzisz problem. Można tak skonfigurować system,
że dzwoniąc do klienta będą wychodzili z numerem "ogólnoklienckim".
W bankach nie korzysta się z telefonu BRATEK podpiętego do zwykłej
jednej analogowej linii PSTN. Zwłaszcza w centralach i call-center
(rozmowy wychodzące i przychodzące).
Jak ktoś chce to do teściowej może dzwonić z CID "997", a do banku z CID
"000". A tym bardziej, jeśli ktoś ma sprzęt do tego (a takowy banki i
ichnie contact-center zdecydowanie posiadają).
-
17. Data: 2005-02-04 14:49:47
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Seba napisał(a):
> ale połączenia na ten numer (czyli do bankowej autoryzacji, która zajmuje się
> potwierdzaniem transakcji) mają trafiac do działu autoryzacji,
I niech trafiają.
> tylko nie od
> zwykłych klientów a od akłajerów i innych banków. Dlatego tutaj nic nie można
> przekierowywać, tylko klienci tego numeru mają nie znac
No i nikt im go nie musi podawać.
-
18. Data: 2005-02-04 14:51:09
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>
Fri, 4 Feb 2005 14:39:30 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Seba w
wiadomości <news:cu01f2$5fi$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):
>> Możliwe do skonfigurowania jest tutaj dosłownie wszystko.
>
> ale połączenia na ten numer (czyli do bankowej autoryzacji, która zajmuje się
> potwierdzaniem transakcji) mają trafiac do działu autoryzacji, tylko nie od
> zwykłych klientów a od akłajerów i innych banków. Dlatego tutaj nic nie można
> przekierowywać, tylko klienci tego numeru mają nie znac
Więc niech sie wyświetla numer choćby infolinii banku!
Wszystko jest lepsze, niż CLIR.
--
Pozdrowienia
Krzysztof K. Maj
(Uwaga na pułapkę w adresie!)
-
19. Data: 2005-02-04 14:51:49
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
jureq napisał(a):
> I to jest włąśnie niepoprawnie bo w ten sposób bank ujawnia fakt
> przeprowadzenia transakcji przypadkowej osobie znajdującej się w danej
> chwili w pokoju z telefonem. Dodatkowo takie potwierdzenie nie jest dla
> banku żadnym argumentem bo przecież bank nie ma żadnej pewności, że
> osoba potwierdzająca jest naprawdę właścicielem tego rachunku.
Ja chyba wyprodukuję własną zdrapkę, wyślę do inteligo i jak będą znowu
dzwonić to im powiem "najpierw w celu poprawnej weryfikacji poproszę o
kod numer 12 z karty kodów, drugie imię matki, numer buta babci i
nazwisko rodowe żony prezesa banku". :-))))
-
20. Data: 2005-02-04 14:54:19
Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>
Fri, 4 Feb 2005 14:36:04 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Seba w
wiadomości <news:cu018k$4gb$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):
> to nie jest takie proste, bo ten numer jest używany w połączeniach
> międzybankowych - kontaktują się ze soba działy autoryzacji różnych banków no
> i przede wszystkim akłajerzy w razie referrali, potwierdzenia obciążenia czy
> anulowania transakcji. A zwykli klienci mają dedykowane numery pod którymi
> mają załatwiac wszystkie problemy, a nie wydzwaniać po przypadkowych osobach
> w banku które nie sa delegowane do obsługi klienta
Ale jest tak, jak napisał Ci Wojtek: wszystko można skonfigurować! Można
ustawić, że będzie Ci się wyświetlał dowolny numer banku (a chyba nawet
nie należący do banku - też ;) )
--
Pozdrowienia
Krzysztof K. Maj
(Uwaga na pułapkę w adresie!)