  • 1. Data: 2005-10-11 10:48:31
    Temat: Całkowity koszt limitu do karty
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów,

    Dziś, po długich i wielokrotnych naleganiach ING Bank Śląski wcisnął mi
    kartę kredytową Visa Classic. Poszedłem, wypełniłem wniosek, podpisałem
    umowę i odebrałem kartę.

    Wśród ton papierów znalazła się "Informacja o kredycie konsumenckim", będąca
    załącznikiem do umowy. I tam następujące punkty:

    <cit>
    3. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania limitu do karty wynosi: 18.37%
    4. Całkowity koszt limitu do karty wynosi: 226,68 zł (odsetki od limitu do
    karty)
    5. Łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji, do zapłaty których
    zobowiązany jest Posiadacz karty głównej wynosi: 226,68 zł
    </cit>

    Biorąc pod uwagę, że nikt nic nie daje za darmo, a zwłaszcza już instytucje
    finansowe, mam wątpliwości, czy nie dałem się wpuścić w maliny, ewentualnie
    zrobić w konia.

    A konkretnie, czy jestem zobowiązany do zapłaty tej kwoty, jeśli chcę używać
    tej karty? Nawet biernie? Czy jest to kwota którą muszę zapłacić za samą
    "gotowość kredytową"?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 2. Data: 2005-10-11 10:50:03
    Temat: Re: Całkowity koszt limitu do karty
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Majchrzak wrote:
    > A konkretnie, czy jestem zobowiązany do zapłaty tej kwoty, jeśli chcę
    > używać tej karty? Nawet biernie? Czy jest to kwota którą muszę
    > zapłacić za samą "gotowość kredytową"?

    nieee. nic sie nie boj :)
    Zaplacisz za wydanie (a pewnie dostales za free - wiec juz nie zaplacisz) +
    ewentualnie za skorzystanie z kredytu - a jak bedziesz splacal w termienie
    to zadnych oplat od ciebie nie wezma.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Wiadomości, artykuły, przegląd prasy, plotki...

  • 3. Data: 2005-10-11 11:25:52
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-11 12:50:03, na pl.biznes.banki
    (<news:dig5fr$6c4$1@news.onet.pl>), Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Zaplacisz za wydanie (a pewnie dostales za free - wiec juz nie zaplacisz) +
    > ewentualnie za skorzystanie z kredytu - a jak bedziesz splacal w termienie
    > to zadnych oplat od ciebie nie wezma.

    Uff, bo już odstąpienie od umowy wypełniałem :-)

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 4. Data: 2005-10-11 12:15:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marcin Majchrzak wrote:[...]

> [...]
    > 5. Łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji, do zapłaty których
    > zobowiązany jest Posiadacz karty głównej wynosi: 226,68 zł

    Gdzieś w umowie powinno być zapisane przy jakich założeniach to było
    liczon (np. zadłużasz sie równomiernie, i spłacasz tylko kwotę minimalna)
    KJ