  • 1. Data: 2011-06-02 08:40:48
    Temat: Re: Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego
    Od: a...@v...pl

    finał

    sprzedają

    możliwość

    mały

    preludium do

    Boję

    poniektórych

    > Nie wiem jak jest z gazem ale myślę że podobnie jak z ropą. Skoro cena ropy

    > potrfai skoczyć z 60$ na 110 w ciągu roku to oznacza, że koszty wydobycia

    > są dużo niższe od cen sprzedaży. Wydobycie gazu łupków bez względu na

    > wszystko i tak będzie opłacalne nawet kiedy świat znowu pogrąży się w

    > kryzysie. USA wydobywają ropę droższą niż arabska i kupują u Arabów, UK i

    > Norwegia też wydobywają drożej z morza i jadnak im się opłaca.

    > Skoro jest biznes trzeba go robić a nie zastanawiać się czy ktoś nas

    > "wykluczy". Kogo to tak naprawdę obchodzi. Z czego nas wykluczy? Z
    rury?

    > Kompletnie nie rozumiem dlaczego jesteś przeciwnikiem "łupania gazu".

    > Przecież ten gaz i tak będzie tańszy niż ten który kupujemy z Rosji bo

    > Rosja sprzedaje go nam po cenach rynkowych. Jeśli cena "wyłupania"
    gazu nie

    > będzie opłacalna dla Amerykanów to go nam nie wydobędą i wrócimy do Rosjan.

    > W czym problem? Dlaczego Polacy są tacy nieśmiali. Czy ty sądzisz, że

    > Rosjanie sie na nas obrażą albo że Niemcy nas wykluczą jeśli będziemy mieli

    > własny gaz? Założę się że raczej zaczną nam wchodzić w tyłek.

    > Spójrz na Obamę? Mimo lat biegania po Hindukuszu za Talibami, jakoś nie

    > miał chłop czasu żeby tu przyjechać a tu nagle coś mu się odwidziało.

    > Więcej odwagi i wiary we własną wartość życzę.
    Odnoszę wrażenie, że nie czytasz tego co piszę. Istota to wolność wyboru. Mi
    wisi to o czym piszesz i chcę aby Amerykanie wydobywali ten gaz, byle bym ja, a
    tym samym My nie musieli go kupować. Koniec kropka. Reszty nie będę powtarzał.
    Zacznij wmawiać innym, że z kupowanej ropy powinniśmy zrezygnować, a paliwa
    produkować tylko z biokomponentów. Mało tego z całego importu zrezygnujmy. Co
    nam do życia potrzebne wyprodukujemy sami. Już mnie nie dziwi, że musimy być na
    czyimś garnuszku o zastopowaniu zadłużania się nie może być mowy. No, ciekaw
    jestem czym że to Rosję chciałbyś zaskoczyć, aby ci w tyłek właziła. Już jeden
    krzyczał, że Putin będzie mu czapkował:-)))

  • 2. Data: 2011-06-02 09:15:14
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 02 Jun 2011 10:40:48 +0200, a...@v...pl napisał(a):

    > Odnoszę wrażenie, że nie czytasz tego co piszę. Istota to wolność wyboru. Mi
    > wisi to o czym piszesz i chcę aby Amerykanie wydobywali ten gaz, byle bym ja, a
    > tym samym My nie musieli go kupować.

    Aha to chciałbyś mieć za darmochę?

> [...]
    > jestem czym że to Rosję chciałbyś zaskoczyć, aby ci w tyłek właziła. Już jeden
    > krzyczał, że Putin będzie mu czapkował:-)))

    Ciężko sie z Tobą gada.
    1. Chcesz zeby ktos wydobywal Twój gaz ale jednoczesnie chcesz kupować u
    Ruskich, tylko po to żeby nie kupować od Amerykanów.
    2. Namawiasz mnie zebym wmawiał komuś zebyśmy nie kupowali ropy, jakbyśmy
    ją mieli. To jakiś bełkot sorry.