  • 21. Data: 2004-04-21 12:05:32
    Temat: Re: Centralny Rejestr Dłużników-gdzie się znajduje???
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    [...]

    > A co takiego niebezpiecznego dla banku jest w byciu kawalerem? Mają jakieś
    > statystyki, które mówią, że tacy na tyle często nie spłącają, że lepiej im
    > nie dawać?

    Rozumowanie które mi przedstawiono jest takie:
    jest mniejsza szansa, ze człowiek mający rodzinę na karku spakuje
    manatki i pojedzie do Wnezuali czy innej Indonezji.

    KJ

    --
    JID: kjonca_at_jabber.wp.pl GG: (brak :-P)

  • 22. Data: 2004-04-21 12:10:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c65mdc$fv1$1@news.onet.pl...
    > Jednym slowem - jest zaleglosc klienta w stosunku do Ideii na kwote > 200
    > zl - telefonia mogla umiescic go w ktoryms (lub we wszystkich) BIGach -
    > aczkolwiek wczesniej poiwnna wyslac informacje na ten temat, ze bedzie
    > umieszczala dluznika.

    Jeśli nie wezwała do zapłaty i nie poinformowała, że w braku spłaty umieści
    na liście konkretnego BIGu, to BIG nie ma prawa przyjąć takiego zgłoszenia.
    Jeśli jednak przyjął, to pozostaje skarga do nadzorującego ministra na
    działalność BIG sprzeczną z ustawą.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 23. Data: 2004-04-21 12:27:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jocker Clio 1,4 <s...@p...onet.pl> wrote:
    > PS
    > Nadal pozostaje ze dzialasz po wplywem emocji - co tamn Ci w glowie
    > swita,
    > ale tak do konca sam nie wiesz co

    Nadal jestes pewien?
    BIG =/= BIK jak Ci to juz ktos napisal.
    BIG = Biuro Informacji Gospodarczej.
    Do BIG mozesz zostac wpisany jak masz juz jakies zaleglosci w wysokosci 200
    zl (przedsiebiorca 500 zl).

    http://www.PRnews.pl

  • 24. Data: 2004-04-21 13:28:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumowanie które mi przedstawiono jest takie:
    > jest mniejsza szansa, ze człowiek mający rodzinę na karku spakuje
    > manatki i pojedzie do Wnezuali czy innej Indonezji.

    Z odpowiedzi jureqa wnioskuję, że są na to dowody - ciekawe tylko czy w
    każdym banku czy też opierają się na tym, że "fama głosi" ;]

  • 25. Data: 2004-04-21 14:55:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Najpewniej jednak telefon. Nie zaplaciles kary umownej, wiec Idea w swietle
    > prawa umiescila sie w ktoryms z BIG i masz teraz klopot.

    W świetle jakiego prawa? Co jak co, ale nawet zasadna należnośc z tytułu
    kary umownej nie jest zobowiązaniem z tytułu umowy o kredyt konsumencki.
    Umowy przewozu tez nie. ;)

    KG

  • 26. Data: 2004-04-21 14:59:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    > W świetle jakiego prawa? Co jak co, ale nawet zasadna należnośc z
    > tytułu kary umownej nie jest zobowiązaniem z tytułu umowy o kredyt
    > konsumencki. Umowy przewozu tez nie. ;)

    A w swietle jakiego prawa bank ma ci obowiazek udzielic kredytu?
    Jak zobaczy, ze zalegasz z jakiegos powodu z oplata u operatora - to moze
    bez podania przyczyny odmowic ci kredytu i juz.
    Tak samo drugi op nie musi zawrzec z toba umow i tak dalej.

    http://www.PRnews.pl

  • 27. Data: 2004-04-21 15:07:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > A w swietle jakiego prawa bank ma ci obowiazek udzielic kredytu?

    O co pytasz, bo nie rozumiem? Ale jak mi nie udzieli to jest to
    dyskryminacja. A skoro dyskryminacja to rasizm. A to już o kodeks karny
    się ociera. :)

    Pytanie pomocnicze - jakie zobowiązania konsumenckie mogą być wpisane do
    BIG?

    KG

  • 28. Data: 2004-04-21 15:23:47
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    > Pytanie pomocnicze - jakie zobowiązania konsumenckie mogą być wpisane
    > do BIG?

    Ale co mi chcesz udowodnic, bo nie wiem?

    http://www.PRnews.pl

  • 29. Data: 2004-04-21 15:27:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Ale co mi chcesz udowodnic, bo nie wiem?

    Że zachowanie operatora nie było zgodne z prawem (przy założeniu że
    chodzi o konsumenta, ale też tylko do takiego odnosi się obowiązek
    wysłania wezwania do zapłaty). Informacja o takim zadłużeniu nie może
    być bowiem przekazane do BIG - pkt 2 poniżej.

    art.7 ust.2
    Z zastrzeżeniem art. 10, przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1, może
    przekazać do biura informację gospodarczą o zobowiązaniu albo
    zobowiązaniach konsumenta wyłącznie wówczas, gdy spełnione są łącznie
    następujące warunki:
    1) zobowiązanie albo zobowiązania wobec tego przedsiębiorcy powstały z
    tytułu umowy o kredyt konsumencki lub umowy o przewóz osoby w regularnej
    komunikacji publicznej;
    2) łączna kwota zobowiązań konsumenta wobec przedsiębiorcy wynosi co
    najmniej 200 złotych;
    3) świadczenie albo świadczenia są wymagalne od co najmniej 60 dni;
    4) upłynął co najmniej miesiąc od wysłania przez przedsiębiorcę listem
    poleconym, na adres do korespondencji wskazany przez konsumenta, a
    jeżeli konsument nie wskazał takiego adresu - na adres miejsca
    zameldowania konsumenta na pobyt stały lub czasowy, wezwania do zapłaty,
    zawierającego ostrzeżenie o zamiarze przekazania danych do biura, z
    podaniem firmy i adresu siedziby tego biura.

    KG

  • 30. Data: 2004-04-21 16:05:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
> [...]
    > wysłania wezwania do zapłaty). Informacja o takim zadłużeniu nie może
    > być bowiem przekazane do BIG - pkt 2 poniżej.

    Nie chce mi sie wgryzac w trwesci kilku ustaw, ale przeczytaj sobie pkt 7my.
    Jesli sa wymienieni - a sa - to znaczy, ze moga przekazywac informacje - i
    to m.in. dla nich byla ta ustawa.

    Art. 7. 1. Informacje gospodarcze o zobowiązaniach konsumentów mogą
    przekazywać do biura wyłącznie następujący przedsiębiorcy:

    1) banki;
    2) oddziały banków zagranicznych;
    9) operatorzy lub podmioty udostępniające usługi telekomunikacyjne;
    10) świadczący usługi dostawy energii elektrycznej, ciepła, paliw gazowych,
    wody, odprowadzania nieczystości lub wywozu śmieci;
    11) zawierający w imieniu i na rzecz banków umowy kredytu ratalnego lub
    kredytu odnawialnego połączonego z kartą kredytową (instytucje pośrednictwa
    kredytowego);
    12) wykonujący działalność w zakresie udzielania pożyczek pieniężnych,
    działający w formie spółek handlowych;
    14) spółdzielnie mieszkaniowe;
    15) wspólnoty mieszkaniowe;
    16) wynajmujący lokale;
    17) świadczący usługi przewozu osób w regularnej komunikacji publicznej;
    21) operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej.

    http://www.PRnews.pl