  • 1. Data: 2003-03-08 11:10:36
    Temat: Ceny zlota w Polsce
    Od: "Wojciech Apel" <wojtek@noospam..pik-net.pl>

    Tak sobie patrze, dziele i mnoze i cos mi sie nie zgadza.

    1) na gieldzie w Londynie cena 1 uncji to okolo 350$ czyli na naszej
    1400zł. To samo w gramach daje - 1 gram okolo 10$ czyli kolo 40zl.

    2) NBP skupuje zloto po 42zł za gram czyli się mniej wiecej zgadza.

    3) Wszędzie gdzie sprzedają złoto ceny są znacznie wyższe: 1 uncja to okolo
    2100zl a gram 61zł, czyli 30% drożej. To bardzo duża różnica, której nie
    rozumiem.

    Pierwszy mój pomysł to VAT o ile rzeczywiście tak jest, że złoto jest (?)
    towarem. Pozostałe 8% to pewnie już marża z którą można się zgodzić. Ten VAT
    jednak mi nie pasuje. Czy jak NPB wypuszcza złote monety to też je VAT-uje?
    A może jaa czegoś nie wiem?

    W.

  • 2. Data: 2003-03-08 12:10:20
    Temat: Re: Ceny zlota w Polsce
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Wojciech Apel napisal:
> [...]
    > jednak mi nie pasuje. Czy jak NPB wypuszcza złote monety to też je VAT-uje?

    Dokladnie, chodzi o VAT; w Polsce sprzedaz zlota na cele inwestycyjne
    nie jest zwolniona z VAT

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 3. Data: 2003-03-08 16:46:46
    Od: "mg" <maciej2@spam i wypaczenia won.icpnet.pl>

    1 gram to prawie 44 zł przy cenie 350/uncje w najwyzszej próbie.
    Rzeczywiscie złoto w tym PRL jest obłożone vatem 22%:(((
    (przy sprzedazy)
    Jakies błedy masz w wyliczeniach
    jesli piszesz, ze w sprzedazy uncja jest za ok 2100 to gram =67,5
    http://www.kitco.com/jewelry/dwt-oz-gram.html
    NBP to lichwiarz w tym przypadku.
    Moge załatwić taniej ale nadal z vatem.
    Mozesz kupić na firme (lokata ??) i odjąć vat naliczony ( chyba obecnie nie
    jest wymagana koncesja)
    ale problem jest wtedy taki ze musisz później
    sprzedac to złoto z vatem tzn ktos musi Ci zapłacic ten vat - zeby to
    było opłacalne.+ potencjalny podatek dochodowy.

    mg

    ---

  • 4. Data: 2003-03-09 21:33:48
    Od: "jara" <k...@p...pl>

    Użytkownik "mg" <maciej2@spam i wypaczenia won.icpnet.pl> napisał w wiadomości

    a w lombardzie sprzedają w vatem ? chyba nie

    niech tam idzie sobie zamowic ... i popros zeby zostawiali ci złom
    a nie wyroby ...daj pare groszy wiecej niz daja złotnicy i facet ci bedzie zostawiał

    w duzych miastach to nieraz po pare kilo mieli ,,czternastki ''

    w lombardzie najtaniej kupisz ...tak mysle ....

    Jara