  • 1. Data: 2005-05-19 19:28:52
    Temat: Cesja
    Od: "FHU LIDER" <l...@o...pl>

    Spłaciłem przed terminem kredyt na samochód. Mam w dowodzie wbitą cesję
    bankową, jak mogę się jej pozbyć? Mam to załatwić w sądzie czy raczej w
    banku? Dzieki. Pozdrawiam. Łukasz

  • 2. Data: 2005-05-19 20:22:07
    Temat: Re: Cesja
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Spłaciłem przed terminem kredyt na samochód. Mam w dowodzie wbitą cesję
    > bankową, jak mogę się jej pozbyć? Mam to załatwić w sądzie czy raczej w
    > banku? Dzieki. Pozdrawiam. Łukasz

    Raczej zastaw rejestrowy albo przewłaszczenie. Tak czy owak musisz
    skontaktować się z bankiem. Jeżeli jest to zastaw to dostaniesz
    zaswiadczenie o spłacie kredytu i wygasnięciu zastawu z którym musisz udać
    się do sądu. Dodatkowo w sądzie wypełniasz wniosek w kolorze czerwonym /nie
    pamiętam oznaczenia formularza/ i płacisz 50 zł. Czekasz jakiś czas, aż sąd
    przysle Ci pisemko o zwolnieniu zastawu . Z tym pisemkiem idziesz do
    wydziału komunikacji (?) z prośba o wykreślenie zastawu w dowodzie. Byłoby
    dobrze gdybyś zarówno w sadzie jak i wydziale miał również decyzję sadu o
    wpisie zastawu. Niekiedy banki same wysyłają wnioski do sądu o wykreślenie
    zastawu ale na to specjalnie nie licz.

    Przy przewlaszczeniu również otrzymasz pisemko o spłacie kredytu i
    wygaśnieciu umowy przewłaszczenia. Bezposrednio idziesz z nim do wydziału
    komunikacji.

    Mniej więcej tak to wygląda.

    pozd
    Adam