  • 1. Data: 2009-08-12 19:27:33
    Temat: Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
    Od: top <t...@n...com>

    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank
    __Paragon_to_zaden_dowod__I_nalicza_kary.html

  • 2. Data: 2009-08-12 19:41:30
    Temat: Re: Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 21:27:33 +0200, top napisał(a):

    > http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank
    __Paragon_to_zaden_dowod__I_nalicza_kary.html

    Już kilka razy w programach reporterskich na tvp1/tvn/polsat (np. wizjer,
    itp.) były opisywane sytuacje z cetelem, sygma. Mimo, że nie miałem z nimi
    kotaktu, to są wg. mnie w bardziej paskudnej grupie niż provident, bo ten
    się chociaż bankiem nie nazywa...

    Rękami/nogami bym się zapierał aby nie brać żadnego produktu z tych banków.

    --
    http://moznalepiej.pl - tańsze książki
    http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat

  • 3. Data: 2009-08-12 20:52:57
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 21:27, top <t...@n...com> wrote:
    > http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank
    __Paragon_to_zade...

    Ja nieświadomie wpuściłem w ten kanał swoją matkę. Jak do tej pory,
    jeszcze mnie nie wydziedziczyła...

  • 4. Data: 2009-08-12 20:53:56
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    top wrote:

    > http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank
    __Paragon_to_zaden_dowod__I_nalicza_kary.html

    Szczegółów sprawy nie znam więc się tym konkretnym przypadku nie
    wypowiem, mogę jednak stwierdzić, że w istocie paragon *nie* jest
    dowodem zapłaty. Paragon sam w sobie jest jedynie dowodem zakupu.
    Dodatkowo na paragonie *może* znaleźć się informacja np. "zapłacono
    gotówką" - i taki paragon owszem staje się zarazem dowodem zapłaty,
    jednakże żadne przepisy tego nie wymagają.

    Ba, powiem więcej - nie ma nic dziwnego w paragonie, który co prawda
    jest dowodem zakupu, ale zarazem nie jest dowodem zapłaty. Kilkakrotnie
    kupowałem na raty w Euro i oczywiście za każdym razem dostawałem na
    zakupiony towar paragon fiskalny, mimo że w chwili zakupu nie zapłaciłem
    ani grosza.

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-08-12 21:00:29
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 22:53, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    > gotówką" - i taki paragon owszem staje się zarazem dowodem zapłaty,
    > jednakże żadne przepisy tego nie wymagają.

    Paragon fiskalny jest dowodem wykonania czynności opodatkowanej VAT.
    natomiast, czy i jaka to była transakcja na gruncie prawa cywilnego,
    to inna historia. Wydaje mi się, że byłoby nadinterpretacją uznac go
    za pokwitowanie w rozumieniu przepisów o wykonaniu zobowiązań.

  • 6. Data: 2009-08-12 21:06:46
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    >>> http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6918894,Bank
    __Paragon_to_zade...

    > Paragon fiskalny jest dowodem wykonania czynności opodatkowanej VAT.

    Tak.

    > natomiast, czy i jaka to była transakcja na gruncie prawa cywilnego,
    > to inna historia. Wydaje mi się, że byłoby nadinterpretacją uznac go
    > za pokwitowanie w rozumieniu przepisów o wykonaniu zobowiązań.

    *Jeśli* na paragonie podano wprost np. "zapłacono gotówką", to nie widzę
    powodu dlaczego nie możnaby go uznać za pokwitowanie. Oczywiście ważne
    jest tu owo "jeśli". :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-08-12 21:15:27
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 23:06, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > *Jeśli* na paragonie podano wprost np. "zapłacono gotówką", to nie widzę
    > powodu dlaczego nie możnaby go uznać za pokwitowanie. Oczywiście ważne
    > jest tu owo "jeśli". :-)

    No tak, ale tu pojawia się znowu pytanie, kto zapłacił i za jaką
    konketną usługę. Nie chce mi się wierzyć, że w opisywanym wypadku ten
    gośc nie dostał jakiegoś kwitu ponad paragon na okoliczność wykupienia
    tej gwarancji. Myślę, że sąd, wnioskując prima facie przyznałby mu
    rację, zwłaszcza po przypozwaniu tego sklepu, choć może nie od razu.

    Postępowanie Cetelem chyba pozostawimy bez komentarza ?

  • 8. Data: 2009-08-12 21:23:35
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Bogusław Faja" news:8ufsmrcpjm17.cm3lytr1cl9f.dlg@40tude.net

    [ciach]

    Boguś Faja :) LOL :D

  • 9. Data: 2009-08-12 21:24:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    i.googlegroups.com

    > Ja nieświadomie wpuściłem w ten kanał swoją matkę. Jak do tej pory,
    > jeszcze mnie nie wydziedziczyła...

    Dobrze napisałeś - "jeszcze". Jak by nie patrzeć na sytuację, to wszystko
    przed tobą ;) (odpukać).

  • 10. Data: 2009-08-12 21:28:14
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

> [...]
    > rację, zwłaszcza po przypozwaniu tego sklepu, choć może nie od razu.
    >
    > Postępowanie Cetelem chyba pozostawimy bez komentarza ?

    Nie koniecznie. To może być też wina nieuczciwego sprzedawcy. Ja
    zrozumiałem, że sprzedawca wziął te 50zł gotówką *oraz* dopisał je do
    kwoty, na którą opiewała umowa kredytowa. W takim wypadku Cetelem
    przekazał sprzedawcy te 50zł po raz drugi (no, zapewne uwzględniwszy
    jakąś prowizję, ale mniejsza o to...), a zatem bank słusznie domaga się
    zwrotu. A to, że domaga się od kredytobiorcy... co w tym dziwnego? To
    właśnie z nim ma umowę kredytową i to na właśnie taką a nie inną sumę.

    Jeśli gość podpisał umowę na sumę zawierającą te 50zł, to moim zdaniem
    będzie je musiał zapłacić. Rekompensaty może dochodzić od sprzedawcy, o
    ile tylko zdoła mu cokolwiek udowodnić. W szczególności jeśli zdoła
    udowodnić, że owe 50zł rzeczywiście zapłacił.

    --
    MiCHA