  • 11. Data: 2009-08-12 21:31:06
    Temat: Re: Cetelem - czy to na pewno bank, czy ... ?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 23:28, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > kwoty, na kt r opiewa a umowa kredytowa. W takim wypadku Cetelem
    > przekaza sprzedawcy te 50z po raz drugi (no, zapewne uwzgl dniwszy
    > jak prowizj , ale mniejsza o to...), a zatem bank s usznie domaga si
    > zwrotu. A to, e domaga si od kredytobiorcy... co w tym dziwnego? To
    > w a nie z nim ma umow kredytow i to na w a nie tak a nie inn sum .
    >
    > Je li go podpisa umow na sum zawieraj c te 50z , to moim zdaniem
    > b dzie je musia zap aci . Rekompensaty mo e dochodzi od sprzedawcy, o
    > ile tylko zdo a mu cokolwiek udowodni . W szczeg lno ci je li zdo a
    > udowodni , e owe 50z rzeczywi cie zap aci .

    Też racja. Bez akt sprawy możemy sobie tylko tutaj podywagować...Swoją
    drogą, wyłudzic 50 złotych...To jest chore...

  • 12. Data: 2009-08-12 23:05:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Też racja. Bez akt sprawy możemy sobie tylko tutaj podywagować...Swoją
    > drogą, wyłudzic 50 złotych...To jest chore...

    Czy można otrzymać paragon nie dokonując zapłaty? Ktoś w banku na głowę
    dostał!
    Najciekawsze jest to, że rzecznik banku nie potrafił określić co bank
    uważałby za dokument potwierdzający dokonanie wpłaty....brak słów.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2009-08-12 23:09:56
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 23:23:35 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > "Bogusław Faja" news:8ufsmrcpjm17.cm3lytr1cl9f.dlg@40tude.net
    >
    > [ciach]
    >
    > Boguś Faja :) LOL :D

    ? :)
    --
    http://moznalepiej.pl - tańsze książki
    http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat

  • 14. Data: 2009-08-13 06:52:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS wrote:

    > Czy można otrzymać paragon nie dokonując zapłaty?

    Oczywiście. Jakieś 6 postów temu podałem konkretny przykład. Jak się
    kupuje na raty, to normalne że dostaje się paragon i nie dokonuje
    zapłaty na miejscu. Co w tym dziwnego?

    > Ktoś w banku na głowę dostał!
    > Najciekawsze jest to, że rzecznik banku nie potrafił określić co bank
    > uważałby za dokument potwierdzający dokonanie wpłaty....brak słów.

    A skąd bank miałby wiedzieć, jaki dokument przy płatności wydaje dany
    sprzedawca? Możliwości są różne. Generalnie przy płatności gotówką na
    ogół jest to dokument KP - i ole oczywiście informacja o formie
    płatności nie figuruje na samym paragonie.

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2009-08-13 07:22:41
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 13 Sie, 08:52, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > ogół jest to dokument KP - i ole oczywiście informacja o formie
    > płatności nie figuruje na samym paragonie.

    Dlatego zaplata karta ma ta zaleta , ze daje osobne potwierdzenie
    faktu platnosci.

  • 16. Data: 2009-08-13 07:51:16
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    A to w Polsce jest jeszcze ktoś kto nie wie, że Cetelem i Sygma to nie
    są banki mimo, że mają to w nazwie? Ale to są tylko nazwy handlowe
    jakiś Paribasów czy innych fiutasków. Zobaczcie, że na stronie nigdzie
    nie ma najmniejszej wzmianki o tym, że to jest bank, tylko tam gdzie
    pojawia się nazwa. A za to możecie podziękować sejmowi, który nie
    potrafi sklecić porządnej ustawy od początku do końca.

  • 17. Data: 2009-08-13 13:07:31
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Tomek z Wawy pisze:
    > A to w Polsce jest jeszcze ktoś kto nie wie, że Cetelem i Sygma to nie
    > są banki

    http://www.zbp.pl/site.php?s=MTMxNjU0NDk=# - członkowie -
    Cetelem Bank.

    z krs Cetelem Banku:

    RZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
    PKD: 65 12 A (PKD 2004) Działalność bankowa pozostała

    6008

  • 18. Data: 2009-08-13 13:36:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 13, 9:51 am, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:
> [...]
    > pojawia się nazwa. A za to możecie podziękować sejmowi, który nie
    > potrafi sklecić porządnej ustawy od początku do końca.

    Sa bankami przestan pisac glupoty. Cetelem ma normalnie licencje KNF,
    a Sygma jest oddzialem banku francuskiego.
    http://www.knf.gov.pl/sektor_bankowy/Podmioty_nadzor
    owane/Banki_w_Polsce/index1.html

  • 19. Data: 2009-08-13 13:37:44
    Od: BK <b...@g...com>

> [...]
    > pojawia się nazwa. A za to możecie podziękować sejmowi, który nie
    > potrafi sklecić porządnej ustawy od początku do końca.

    I nawet na ich stronie jest:
    Grudzień 2004
    Cetelem uzyskuje licencję bankową przekształcając tym samym
    działalność pośrednika finansowego w działalność bankową, którą
    oficjalnie rozpoczyna w styczniu 2005.

  • 20. Data: 2009-08-13 14:40:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dlatego zaplata karta ma ta zaleta , ze daje osobne potwierdzenie
    > faktu platnosci.

    tak, ale nie jest wiadomo za co płatność została wykonana...

    --
    pozdrawiam
    RobertS