  • 1. Data: 2008-07-03 14:28:17
    Temat: Cetelem i ubezpieczenie kredytu.
    Od: Aa <A...@a...pl>

    Witam,

    przyszło mi się ostatnio zmagać z bankiem Cetelem. Sytuacja wygląda tak,
    że dziadek wziął ubezpieczony kredyt ratalny na telewizor. Po spłacie
    pierwszej raty zmarł (udar). Drugą ratę zapłaciliśmy po czym wysłaliśmy
    pismo do Cetelem, aby z tytułu ubezpieczenia raty zostały spłacone przez
    firmę ubezpieczającą. Dzwoniąc do nich dowiedziałem się, że do
    wyjaśnienia sytuacji raty mam spłacać terminowo. Drugą informację jaką
    dostałem to fakt, że Cetelem daje sobie cały miesiąc na przyjęcie pisma.
    Gdy je przyjmą odsyłają do firmy ubezpieczającej. Przypuszczam, że firma
    ubezpieczająca napisze do mnie z prośbą o jakieś papiery ze szpitala. Co
    najmniej 2 raty w tym czasie zlecą i będę musiał wyłożyć 400 zł. Ile
    taka procedura przejęcia rat przez firmę ubezpieczającą może trwać i co
    można zrobić, aby nie być tak rolowanym ??

    serdecznie pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2008-07-03 15:06:30
    Temat: Re: Cetelem i ubezpieczenie kredytu.
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Aa" <A...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > procedura przejęcia rat przez firmę ubezpieczającą może trwać i co można

    Co zrobic? Nie placic !
    Wierzyciel banku zmarl. Postepowanie spadkowe nie jest przeprowadzone, nikt
    nie przyjal spadku z dobrodziejstwem inwentarza. W chwili obecnej nikt nie
    jest zobowiazany do placenia rat. To w interesie banku jest, by
    ubezpieczyciel kredytu mu go skompensowal.
    Bank szuka jelenia.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 3. Data: 2008-07-03 21:27:16
    Od: Jan Nepomucen <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 03 Jul 2008 16:28:17 +0200, Aa napisał(a):

> [...]
    > taka procedura przejęcia rat przez firmę ubezpieczającą może trwać i co
    > można zrobić, aby nie być tak rolowanym ??

    Przerabiałem na początku roku taki sam temat, ale z AIG. Według regulaminów
    też należało spłacać raty do czasu wyjaśnienia, ale pracownik, który
    przyjmował zgłoszenie stwierdził, że płacić nie trzeba, a jak przyjdzie
    monit wzywający do zapłaty to okazać potwierdzenie złożenia zawiadomienia o
    śmierci kredytobiorcy. Rat nie płaciłem, monitu nie było i po jakimś czasie
    przyszło pisemko o ubezpieczenie uznane, kredyt spłacony i temat zamknięty.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2008-07-04 12:38:24
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    "Jan Nepomucen" <b...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > czasie
    > przyszło pisemko o ubezpieczenie uznane, kredyt spłacony i temat

    Moglby mi ktos wyjasnic jedna sprawe, ktorej nie rozumiem. Z tego co tu
    czytam wynika, ze regulaminy w obu bankach wymagaja od nieboszczyka
    splacania kredytu? (zakladam, ze kredyt wziety samodzielnie bez zyrantow)

    pozdr

  • 5. Data: 2008-07-04 16:07:32
    Od: Aa <A...@a...pl>

    > Moglby mi ktos wyjasnic jedna sprawe, ktorej nie rozumiem. Z tego co tu
    > czytam wynika, ze regulaminy w obu bankach wymagaja od nieboszczyka
    > splacania kredytu? (zakladam, ze kredyt wziety samodzielnie bez zyrantow)

    W moim przypadku zadzwoniłem do banku i poinformowałem ich o śmierci
    dziadka. Pani konsultantka powiedziała, aby wysłać im podanie wraz z
    aktem zgonu. Wyraźnie zaznaczyła przy tym, że raty należy wpłacać na
    bieżąco.

    Po zaczerpnięciu Waszych opinii zadzwoniłem raz jeszcze do banku i tym
    razem konsultant powiedział, że rat do momentu uzyskania odpowiedzi nie
    muszę wpłacać, a upomnieniami mam się nie przejmować. Wszystkie rozmowy
    telefoniczne są nagrywane, więc na wszelki wypadek zapisałem sobie datę
    i godzinę rozmowy.

    Czekam teraz na pisemną odpowiedź banku. Dziękuję za Wasze opinie.

    pozdrawiam,
    Łukasz