  • 11. Data: 2010-04-15 14:17:52
    Temat: Re: Chętni na BZWBK
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 07:15:12 -0700 (PDT), Jacenty napisał(a):

    > Ja zapytam: jaki polski podmiot miałby wziąć Wubek?
    > Rydzyk? - zaangażował się w SKOKi
    > PKO BP? - UOKiK się nie zgodzi na powstanie tak wielkiego molocha
    > grupa Getin Banku? Jeszcze nie skończyli poprzednich fuzji.
    > Ktoś jeszcze?

    Skoro Spyker przejął Saaba, a Porsche prawie przejęło VW, to wszystko może
    się zdarzyć. Kto też wie, co Getin wymyśli.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-04-15 14:34:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 15.04.2010 16:15, Borys Pogoreło wrote:

    > To jest akurat jeden z nich. Łatwo sprzedać, trudniej odzyskać. Zaś
    > zachodni właściciele lubią traktować takie nabytki jak dojne krowy,
    > łatające ich budżety (np.&fTP).

    A Polski wlasciciel banku otworzylby dzialalnosc charytatywna, darmowe
    posilki dla wszystkich chetnych, caly zysk rozdawalby ubogim itp.?

    Pytam o jakies rzeczowe argumenty, a nie o narodowosciowe sentymenty.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2010-04-15 15:08:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 16:34:30 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > A Polski wlasciciel banku otworzylby dzialalnosc charytatywna, darmowe
    > posilki dla wszystkich chetnych, caly zysk rozdawalby ubogim itp.?

    Polski właściciel zostawiłby zysk w Polsce (z dużym prawdopodobieństwem),
    a nie transferował go na zachód, by zasilić centralę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2010-04-15 15:08:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > posilki dla wszystkich chetnych, caly zysk rozdawalby ubogim itp.?

    Polski właściciel zostawiłby zysk w Polsce (z dużym prawdopodobieństwem),
    a nie transferował go za granicę, by zasilić centralę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2010-04-15 15:22:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 15.04.2010 17:08, Borys Pogoreło wrote:

    > Polski właściciel zostawiłby zysk w Polsce (z dużym prawdopodobieństwem),
    > a nie transferował go na zachód, by zasilić centralę.

    Albo zachodni wlasciciel inwestowalby w rozwoj w Polsce, a Polski
    transferowalby do spolki w Holandii, gdzie placi nizsze podatki.

    Mozna jeszcze pogdybac na rozne sposoby.

    BTW, masz konto w PKO BP, a jesli nie, to dlaczego?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2010-04-15 15:27:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 17:22:14 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Albo zachodni wlasciciel inwestowalby w rozwoj w Polsce,

    To akurat każdy musi robić, żeby nie zniknąć z rynku.

    > Mozna jeszcze pogdybac na rozne sposoby.

    Oczywiście. Za to ja wolę, jak kapitał zostaje w kraju.

    > BTW, masz konto w PKO BP, a jesli nie, to dlaczego?

    Nie mam. Bo mi nie odpowiada oferta.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2010-04-15 15:47:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 15.04.2010 17:27, Borys Pogoreło wrote:

    > To akurat każdy musi robić, żeby nie zniknąć z rynku.

    > Oczywiście. Za to ja wolę, jak kapitał zostaje w kraju.

    Ale to jest myslenie zyczeniowe, bo nie wiesz co polski czy zagraniczny
    wlasciciel:

    - w ogole wypracuje zysk,

    - jesli wypracuje, to czy zostawi go w kraju czy nie (czy np.
    "zainwestuje" na Ukrainie i straci, na czym wtopila juz jakas polska
    instytucja finansowa).

    > Nie mam. Bo mi nie odpowiada oferta.

    Troche konsekwencji - chwile wczesniej sam przytaknales, ze "dobre, bo
    polskie".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2010-04-15 16:21:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

> [...]

    > posilki dla wszystkich chetnych, caly zysk rozdawalby ubogim itp.?
    >
    > Pytam o jakies rzeczowe argumenty, a nie o narodowosciowe sentymenty.

    No może w przypadku jakiegoś kryzysu, to wtedy my doimy a nie nas ;)
    Teoretycznie można powiedzieć, że centrala powinna zostać zamknięta/
    zlikwidowana jako ostatnia, więc dłużej ludzie popracują itd itp

    Xenocide

  • 19. Data: 2010-04-15 16:23:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:00:17 +0200, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
    napisał(a):

    > ciekawi mnie także, co stałoby się z bankomatami BZWBK po ewentualnym
    > wchłonięciu ich przez ING?
    >
    > stałyby sie bankomatami ING? A co wtedy np. z umowami między mBankiem a
    > bankiem BZWBK o bezprowizyjności?
    >
    > jako nie-prawnik obstawiam że sukcesja uniwersalna obejmuje wszystkie
    > umowy zawarte przez BZWBK czyli taki ING lub inny Raffi musi honorować
    > bezprowizyjność ale ciekaw jestem Waszej opinii w tejże sprawie...

    Ale czemu zakładasz, że umowy, które zawarł BZWBK są nieopłacalne i będą
    złe dla nowego nabywcy?

    Xenocide

  • 20. Data: 2010-04-15 16:36:11
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Nie tak dawno w prasie biznesowej czytałem, że większość polskich
    byznesmenów płaci podatki za granicą (na przykład najbogatszy Polak
    Zygmunt Solorz, rodzina Walterów i wielu innych). Więc z tym
    "zostawaniam kapitału w Polsce" to byłbym ostrożny.