  • 1. Data: 2009-05-08 11:59:54
    Temat: Chińczyki ostrzegają
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    http://biznes.onet.pl/0,1966700,wiadomosci.html

    Oznacza to, ze albo sie boja o export (bo reszta to drobiazg), albo ja
    jestem niepoprawnym niedzwiedziem ;)

  • 2. Data: 2009-05-08 12:24:08
    Temat: Re: Chińczyki ostrzegają
    Od: AldikWr <b...@g...com>

    On May 8, 1:59 pm, Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>
    wrote:
    > http://biznes.onet.pl/0,1966700,wiadomosci.html
    >
    > Oznacza to, ze albo sie boja o export (bo reszta to drobiazg), albo ja
    > jestem niepoprawnym niedzwiedziem ;)

    Link nie działa.

  • 3. Data: 2009-05-08 15:59:22
    Od: Donald Spekulant <i...@i...invalid>

    On Fri, 08 May 2009 13:59:54 +0200, Jeremiasz Kafelski wrote:

    > http://biznes.onet.pl/0,1966700,wiadomosci.html
    >
    > Oznacza to, ze albo sie boja o export (bo reszta to drobiazg), albo ja
    > jestem niepoprawnym niedzwiedziem ;)

    Chinczyki to durnie. Maja u siebie duzo wiekszy rynek zbytu a woza towar za pol ceny
    tysiace mil przez ocean
    Czyli podobnie jak Tusk chociaz z innych powodow oczywiscie

  • 4. Data: 2009-05-08 17:04:40
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    AldikWr wrote:

    > On May 8, 1:59 pm, Jeremiasz Kafelski
    <j...@j...pl>

    > Link nie działa.

    mi działa, ale dla pewności
    ===============

    Wicepremier Chin ostrzega przed zaostrzeniem światowego kryzysu
    (PAP, pw/08.05.2009, godz. 08:07)
    Globalny kryzys finansowy nadal zwiększa swój zasięg i zanim nastąpi
    poprawa, można oczekiwać zasadniczego pogorszenia stanu światowej
    gospodarki - ocenił wicepremier Chin Wang Qishan w artykule,
    opublikowanym na łamach piątkowego "Financial Timesa".

    Wang, który odpowiada za politykę fiskalną Chin, podkreślił konieczność
    ścisłej współpracy, a także podjęcia przez wszystkie kraje bardziej
    zasadniczych działań na rzecz stymulowania tempa wzrostu globalnej
    gospodarki. Konieczne jest też - jego zdaniem - zreformowanie
    międzynarodowych instytucji finansowych jak Międzynarodowy Fundusz
    Walutowy, tak by były w nich reprezentowane w większym stopniu kraje
    nierozwinięte, a także by proces podejmowania decyzji przez te
    instytucje stał się "prawdziwie przejrzysty, uczciwy i sprawiedliwy".

    Wang podkreślił, iż chińskie władze kontynuować będą przyjęty przed
    kilkoma miesiącami program związany ze specjalnym pakietem bodźców
    finansowych o wartości 586 mld USD. Realizacja takiego programu -
    zaznaczył - zaczęła już przynosić wymierne efekty.

    Chiński wicepremier wskazał też na pilną potrzebę utworzenia
    "antykryzysowego finansowego globalnego systemu wczesnego ostrzegania"
    oraz przyjęcia ujednoliconych standardów w zakresie międzynarodowych
    uregulowań finansowych w zależności od stopnia rozwoju poszczególnych
    państw.

    "By przełamać obecne trudności konieczne jest przywrócenie zaufania do
    zdolności kredytowych rynków oraz odnowa funkcji mechanizmów rynków
    finansowych" - powiedział Wang. Stabilizacji tych rynków sprzyjać
    będzie także utrzymanie stabilnych kursów wymiany głównych walut
    poprzez koordynowanie polityki ustalania takich kursów - zaznaczył.

    "Stan światowej gospodarki pogorszy się zanim dojdzie do poprawy.
    Sytuacja jest poważna" - ostrzegł wicepremier Chin.

    Wang przebywa obecnie w Brukseli, gdzie odbyć się ma doroczna sesja
    rokowań handlowych UE-Chiny. W artykule w "Financial Timesie"
    wicepremier zaznaczył, że Chiny zamierzają ponownie wysłać do krajów UE
    - największego partnera handlowego Chin - misję biznesu. Poprzednia
    taka misja, jaka odbyła się w lutym, przyniosła podpisanie kontraktów
    handlowych na sumę 13,6 mld USD z Niemcami, Wielką Brytanią i
    Hiszpanią, a także Szwajcarią. (PAP)