  • 1. Data: 2006-03-22 08:22:44
    Temat: Chyba trudno wziąść kredyt w Polsce....
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    Witam.

    Zastanawiam się nad kredyem w wysokości około 20.000 pln. Chcę kupić auto -
    przeglądam oferty różnych banków i.... fajnie to one wyglądają do momentu
    wczytania się w szczegóły. np:
    Większość banków (wszystkie?) w kredycie samochodowym chce cesji ubezpieczenia
    ac..... ale PO CO? Ja nie chcę wogóle kupować ubezpieczenia oc. Na cholerę im
    to? Przecież jak mi ktoś gwizdnie auto to i tak będę spłacał raty.....Za cholerę
    nie rozumiem tego. Jak policzę koszt kredytu PLUS ubezpieczenie ac to wychodzi,
    że jest on tak samo "korzystny" jak zwykły kredyt.... po co więc brać
    samochodowy jeśli się nie chce oc? Tyle tylko, że większość banków zwykły kredyt
    daje na max 3 lata a jak się zdarzy taki co daje na dłużej to najczęściej wymaga
    jeszcze dodatkowych poręczycieli.....
    Dochodzę do wniosku, że niedługo żeby wziąść kredyt trzeba będzie jeszcze
    przynieść dwa oddechy nietoperza.....
    Naprawdę każdy bank traktuje nowego klienta jak potencjalnego złodzieja od
    którego wymaga się wszystkiego co ustawa przewiduje? Mimo że zarabia więcej niż
    średnia krajowa i (taki zawód) pracę znajdzie bez problemu?
    --
    Edzi

  • 2. Data: 2006-03-22 08:37:41
    Temat: Re: Chyba trudno wziąść kredyt w Polsce....
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <P...@i...fm> napisal(a):
> [...]
    > to? Przecież jak mi ktoś gwizdnie auto to i tak będę spłacał raty.....

    No i to założenie nie jest takie oczywiste. Może Ty będziesz, spora
    część reszty nie będzie.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-03-22 09:02:21
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:dvr1h8$n1g$1@atlantis.news.tpi.pl, *Edzi* wrote:

> [...]
    > tak samo "korzystny" jak zwykły kredyt.... po co więc brać
    > samochodowy jeśli się nie chce oc? Tyle tylko, że większość banków

    Taka droba uwaga - mylisz obowiazkowe OC (Odpowiedzialnosc Cywilna) z
    dobrowolny AC (Auto Casco).
    Co sie dziwisz bankowi - wyklada pieniadze to zyczy sobie zeby jego wlasnosc
    (lub czesciowo jego wlasnosc) byl zabezpieczona na wypadek kradziezy lub
    wypadku z twojej winy.

    --
    darnok

  • 4. Data: 2006-03-22 09:57:07
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:dvr3rj$5gd$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > In news:dvr1h8$n1g$1@atlantis.news.tpi.pl, *Edzi* wrote:

    > Taka droba uwaga - mylisz obowiazkowe OC (Odpowiedzialnosc Cywilna) z
    > dobrowolny AC (Auto Casco).

    Sorry, oczywiście chodziło o AC.

    > Co sie dziwisz bankowi - wyklada pieniadze to zyczy sobie zeby jego wlasnosc
    > (lub czesciowo jego wlasnosc) byl zabezpieczona na wypadek kradziezy lub
    > wypadku z twojej winy.

    Nie kumam? Chcą podwójnie zarobić? Tzn: auto ginie - oni dostają zwrot z
    ubezpieczenia ac a ja nadal spłacam raty??????

    --
    Edzi

  • 5. Data: 2006-03-22 10:02:23
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    > No i to założenie nie jest takie oczywiste. Może Ty będziesz, spora
    > część reszty nie będzie.

    Jaki problem - komornik i po sprawie - zresztą bank przecież może (chyba)
    sprawdzić czy potencjalny klient gdzieś nie zalega z płatnościami?

    --
    Edzi

  • 6. Data: 2006-03-22 10:05:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Edzi wrote:
    > [...]

    > Nie kumam? Chcą podwójnie zarobić? Tzn: auto ginie - oni dostają zwrot z
    > ubezpieczenia ac a ja nadal spłacam raty??????

    Masz do spłaty kredyt minus wartość ac.

    A jeśli chodzi o Twój pierwszy post, to zdzwiłbyś się ile ludzi uważa,
    że "skoro nie mam samochodu to dlaczego mam płacić"

    KJ

  • 7. Data: 2006-03-22 10:07:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <P...@i...fm> napisal(a):

    > Nie kumam? Chcą podwójnie zarobić? Tzn: auto ginie - oni dostają zwrot z
    > ubezpieczenia ac a ja nadal spłacam raty??????

    Jeśli zwrot z ubezpieczenia nie spłaci do końca kredytu - oczywiście.

  • 8. Data: 2006-03-22 10:11:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <P...@i...fm> napisal(a):
    > im

    > Jaki problem - komornik i po sprawie

    Ale możesz niczego nie mieć. Będą się z tym bujać parę lat zanim
    ściągną. Dlatego kredyty bez zabezpieczenia są droższe - aby większe
    odsetki wyrównywały statystycznie straty wynikłe na nietrafionych
    kredytach. Kredyt samochodowy masz taniej pod warunkiem, że
    pozbędziesz się części praw do samochodu i jego ubezpieczenia. Po to,
    żeby bank w razie czego wziął samochód bez zbędnej papierkologii.

    > - zresztą bank przecież może (chyba)
    > sprawdzić czy potencjalny klient gdzieś nie zalega z płatnościami?

    No może, ale co z tego? To że ktoś nie zalega to tylko jedna z
    przesłanek (i to dosyć słaba), że w przyszłości zalegał nie będzie.

    Skoro Twoim zdaniem działalność banków jest tak prosta, to sam zacznij
    pożyczać pieniądze. Przecież to łatwizna - według Ciebie każdy klient
    z dobrą historią w BIKu zawsze oddaje pieniądze. No po prostu żyła
    złota i żadnych wad...

  • 9. Data: 2006-03-22 10:14:52
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

> [...]

    > pożyczać pieniądze. Przecież to łatwizna - według Ciebie każdy klient
    > z dobrą historią w BIKu zawsze oddaje pieniądze. No po prostu żyła

    No to boli, że w Polsce żyjemy - gdzie każdy jest potencjalnym złodziejem....
    Znajomy w Norwegi pół roku po tym jak się tam przeprowadził dostał kredyt 50000
    na.... dowód (miejsce zamieszkania) i to wszystko.....
    Jeszcze nam daleko do takiej normalności...

    --
    Edzi

  • 10. Data: 2006-03-22 10:15:47
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    > Masz do spłaty kredyt minus wartość ac.
    >
    > A jeśli chodzi o Twój pierwszy post, to zdzwiłbyś się ile ludzi uważa,
    > że "skoro nie mam samochodu to dlaczego mam płacić"

    No tak.... wszak wielu również głosowało na samoobronę.....

    --
    Edzi