  • 11. Data: 2002-05-09 13:27:37
    Temat: Re: jak się nie dać osłabić ?
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz od początku.

    NIE MA NIC ZA DARMO

    Jeżeli masz PLN i chcesz sobie zagwarantować ich równowartość w EURO to MUSISZ
    ponieść koszt przewalutowanie nieco pomniejszony o odsetki od lokaty walutowej.

    Masz jedynie wybór jak ten koszt poniesiesz. Kupująć i sprzedając w kantorze
    czy korzystając z instumentów (i kursów) ofrowanych przez banki lub fundusze
    inwestycyjne. W wypadku kontraktu terminowego są to różnice kursowe + prowizja
    za transakcję, w wypadku funduszy są prowizje od zakupu i sprzedaży jednostek
    uczestnictwa. W tym drugim wypadku dodatkowo nie ma gwarancji że jednoostka w
    czasie nie STRACI wartości. W wypadku lokaty jest przynajmniej gwarancja że
    odsetki nominalnie będą > 0.00.

    Innymi słowy albo ryzykujesz, trzymasz PLN i zyskasz lub stracisz w stosunku do
    EURO, albo ubezpieczasz transakcję i za to PŁACISZ!!!!

  • 12. Data: 2002-05-09 13:52:59
    Temat: Re: Chyba znalazłem : jak się nie dać osłabić ?
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Wyciąg z taryfy opłat i prowizji Skarbiec - obligacje dolarowe:

    Opłata manipulacyjna jest stała i wynosi 2%
    Zgodnie ze statutem koszty Funduszu wraz z wynagrodzeniem Towarzystwa za
    zarządzanie mogą wynosić maksymalnie 2,5% w skali roku.
    Obecnie (sierpień 2001 r.) ustalono te koszty na poziomie max 1,2% w skali
    roku. Publikowana codziennie wycena jednostek uczestnictwa uwzględnia te
    koszty.

    Jeżeli opłata manipulacyjna jest dalej zawieszona i kurs dolara ani drgnie to
    za 3 misiące zapłacisz tylko 0,3% wartości lokaty (koszty zarządzania).
    Dane mogą nie być prawdziwe bo strona nie była aktualizowana conajmniej od
    połowy zeszłego roku.

    Ale gratuluję, bo jak na ubezpieczenie kursu to rzeczywiście tanio. Szkoda
    tylko że to do USD a nie EURO bo to jednak nie to samo.

  • 13. Data: 2002-05-09 17:17:34
    Od: :-=wojo=--: <".(jak chcesz napisac usun to z adresu)wojo_k"@skrzynka.pl>

    Mikin wrote:

    > Witam wszystkich i proszę o rady.
    > Problem jest nastepujący :
    > mam ze 40kPLN z przeznaczeniem na samochód, który bedzie do odbioru za 3
    > miesiące.
    > Szukam sposobu, który pozwoliłby mi na zachowanie równowartości tych 11kEuro
    > po 3 miesiącach.
    >
    > Byłem w 3 bankach i proponują mi mniej więcej to samo: zakup 11kEuro, lokatę
    > 3 miesiące Euro , sprzedaż 11050 Euro. Efekt - ok 1000-1500 straty przez
    > róznicę kursów kupno-sprzedaż .
    >
    > Czy znacie jakiś produkt bankowy lub fundusz, który pozwoliłby mi na
> [...]

    Zrob loke denominowana w EURo (zlotowa) np w Invest banku (dostaniesz nawet
    procent - ale tak nikly ze pomijam ;) bez dodatkowych kosztwo a czasem cos mozna
    wygrac.....