  • 41. Data: 2016-03-20 21:39:27
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 21:13:46 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    kradali-konta-bankowe-klientow-sieci-play/

> [...]
    > możliwosci zablokowania, lub z możliwością odblokowania "kanałem
    > teleinformatycznym". Panów Łukaszów w PL jest od groma. Byc może masz
    > rację, po co przejmować się frajerami mającymi pieniądze na koncie. Co
    > innego mała przerwa w managerskiej pracy w celu przeglądniecia katalogu
    > z jachtami.

    > Super. Nikt nie zmusza do używania tokenów. Kupa banków w PL dalej
    > potrafi zautoryzować duże przelewy za pomocą podpisu rodem ze
    > średniowiecza wspomaganym przypadkową facjatą z masą tapety i zielonym
    > kapeluszem (bo czerwone sa zawsze podejrzane!).
    Idiotyczne piszesz o bankowych menagerach idiotach w garniturach- dla mnie idiotami
    oni by byli gdyby uszczęśliwiali mnie tokenem czy innym tego typu gadżetem da
    potwierdzenia płatności za zakup worków do odkurzacza za 20zl na alegro.

  • 42. Data: 2016-03-20 21:43:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Mar 2016 20:56:47 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Przecież to samo można powiedzieć o każdym systemie OpenSource!
    Wiesz co
    > robi twoje Ubuntu kiedy instaluje setkę aktualizacji? Myslisz że
    miliny
    > oczu sledzą? Milony ludzi sprawdza każdą linie kodu nastepnego
    programu
    > do ściągania pornoli? Serio?

    Nie chodzi o to, że OS jest "najlepsze" w ogóle, ale "lepsze niż ..."
    pod względem security (w miejsce ... wpisz dowolne CS).
    To nie chodzi też wcale o te mityczne miliony oczu wpatrujące się w
    kod i wyłapujące bugi czy próby kompromitacji.
    Jak dotąd wszystkie próby wstaawienia backdorów np. do jądra linuxa
    zostały wyłapane, niekoniecznie dzięki milionom oczu.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2016-03-20 22:10:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-20 21:22, Rafal Jankowski wrote:
    > Świetnie, czym więc windows zasłużył na wyróżnienie w tym zestawie?

    Popularnością malware z powodu popularności OSa. Jest zdecydownie
    popularnieszy niż cała reszta w kupie.

    > Nie będę poznawał nowej technologii tylko do tego, żeby prowadzić taką
    > dyskusję, bo na razie nie podałeś żadnych konkretów

    Konkrety masz przed soba. Internet się to nazywa. Spodziewasz się że
    pokaże Ci jak robi się w krzemie detektory światła, jak tworzy się mesh,
    co to jest zakłucanie opcodów, jak dzialają bezpieczniki, gdzie są te
    "kabelki"? Wybacz. Obejrzyj choć linka ktory podesłalem aby móc pojąć
    jak głupim konceptem są te kabelki.

    >, a ludzi
    > potencjalnie sprytniejszych od Cieie (managerów bankowych doskonale
    > orientujących się w dostępnych na rynku technologiach bezpieczeństwa)
    > wyzywasz od debiili.

    Mam konta w 3 bankach. Kazdy z nich tworzy frontend usera zdecydowanie
    glupszy od poprzedniego, bardziej niebezpieczny, generujacy setki
    potencjalnych kłopotów i dróg przez ktore może dostać się malware. Po
    drugie wiekszość z nich uzyskała śmieciowe technicznie wykształcenie.
    Sugerujesz że misiaczek po marketingu bądź bankowości "świetnie
    orientuje się w technologii"? Zapewne świetnie orientuje się w kolorach
    słupkow idących w góre i w dół. Ale żeby w krzemie, ftu, silikonie?
    Szacun, panie. Gdzie nie spojrzeć, ekspert od kryptografii albo fizyki
    ciała stałego i jeszcze zarządzać bankiem umi.

    > Skoro uważasz że ten TPM jest takim lekarstwem na
    > całe zło to powiedz na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Matematycznej. Niestety nie twierdze że na całe, bo na przykład
    upierniczylo mi wczoraj miernik przepiecie i na to nie poradzi. Na
    Pawłowicz w Sejmie też. Jest duzo przypadków gdzie sobie nie poradzi.
    tak, że nie wszystkie. Ale na autoryzację/autentykację czy inną cykację
    ma szanse lepszą niż panienka żądająca nazwiska panieńskiego babki.

    > Że niby generuje
    > się w nim niemożliwy do wyciągnięcia klucz prywatny i wszystkie operacje
    > są nim podpisywane?

    Nie. Tak. Może. Zależy. W końcu to producent decyduje co można tym
    zrobić. Można tez powoli migać diodą co może byc interesującą dodatkową
    opcją security dla biznesmenów.

    > Że aplikacja, która żąda tego podpisu też musi być
    > podpisana?

    A po ch... Zasadą działania TPM jest to że może pracować w kompie z
    milionem wirusów, trojanów, malware. I nic. Dalej jest trusted i pozwala
    na bezpieczne przeprowadzanie operacji. Zabawne jak ten zdrowy rozsądek
    nijak nie pasuje do rzeczywistości, nie?

    > Nie wiem jak w takim wypadku przebiega przekazanie klucza
    > publicznego do banku.

    Nie jest przekazywany. Zmartwie Cie jednak: od jakiś 30 lat przekazujemy
    klucze przez nieszyfrowany internet i robimy to bezpiecznie. Ale tutaj
    nie musimy.

    > Pewnie bank sam tego TPMa używa żeby dostać klucz
    > publiczny i potem wysyła z już wygenerowanym prywatnym

    Nie masz pojecia o kryptografii.

    >, ale nie jestem
    > pewien czy można ufać jakiemuś chińskiemu scalakowi przy którym
    > manipulowali bankowcy

    Ufasz zatem:
    a) bandzie studentów impelemntujacych systemy bankowe "na produkcji"
    b) stadzie prawników ktorych głownym powodem istnienia jest egzekwowanie
    sprawiedliwości w sposób mądry i jakże bezinteresowny
    b) kasjerom ktorzy autoryzują milionowe przelewy koslawym znaczkiem
    nazywanym podpisem i własna oceną jakości makijażu

  • 44. Data: 2016-03-20 22:11:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-20 21:43, Marek wrote:
    > Jak dotąd wszystkie próby wstaawienia backdorów np. do jądra linuxa
    > zostały wyłapane, niekoniecznie dzięki milionom oczu.

    A po co komu malware w jądrze? Zdecydowanie najwięcej atakow
    przeprowadza się przez byle jak naklepane aplikacje z gatunku albańskich
    (uruchom mnie, jestem waznym wir^M^M^Mfakturą).

  • 45. Data: 2016-03-20 22:14:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-20 21:39, Kris wrote:
    > dla mnie idiotami oni by byli gdyby uszczęśliwiali mnie tokenem

    Nie chcę żeby Ciebie uszczęśliwiali. Już jesteś szczęśliwy. Chcę zeby
    mnie uszczęśliwili. Ale niestety im ze slupków wyszło że szczęśliwy Kris
    jest tańszy niż nieszczęśliwy Biały. Ot, takie cutting edge of security.

    Przełknął bym to gdyby nie stada debili w mediach pieprzyli o tym jak
    ich bank jest bezpieczniejszy niż sąsiedni, prowadzony przez
    identycznych debili wprowadzających identyczny poziom security który z
    powodu mułu jest dobrze ukryty i przestępcy nic o nim nie wiedzą! Ale
    sprytne!

  • 46. Data: 2016-03-20 22:17:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 21:43:39 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Jak dotąd wszystkie próby wstaawienia backdorów np. do jądra linuxa
    > zostały wyłapane, niekoniecznie dzięki milionom oczu.
    A o tych niewyłapanych kto wie?

  • 47. Data: 2016-03-20 22:45:44
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 20 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

    > Popularnością malware z powodu popularności OSa. Jest zdecydownie
    > popularnieszy niż cała reszta w kupie.

    Napisałeś "Windows, bo o nim tu domyslnie mowa, jest pod tym wzgledem
    praktycznie niemożliwy do oceny." To jakby sugerowało że Windows różni się
    czymś od reszty i o ile popularność malware na windowsa nie budzi
    zastrzeżeń to trudność w ocenie czy taki malware był czy go nie było nie
    ma z Windowsem nic wspólnego.

> [...]
    > Obejrzyj choć linka ktory podesłalem aby móc pojąć jak głupim konceptem są te

    Ja się pytam o model użycia TPMa w którym absolutnie byłbyś w stanie
    udowodnić, że jakąś operację wykonałeś lub nie.
    Chwilę dalej piszesz o kryptografii, matematyce informatyce a Ty
    nawijasz coś o kabelkach i kryształkach krzemowych. Dobra, załóżmy że nie
    da się wyciągnąć danych z tego scalaka. Nie będę się o to spierał.

    Pytam o model użycia TPMa w którym absolutnie byłbyś w stanie udowodnić,
    że jakąś operację wykonałeś lub nie. Niezaprzeczalność i integralność to
    cechy charakterystyczne niektórych operacji kryptograficznych, ale nie
    napisałeś jak zastosować TPMa, gdzie dostajesz go w kopercie z banku (a
    może nie z banku) i bank absolutnie nie może Ci zarzucić, że pewne
    operacje nie były przez Ciebie autoryzowane.

> [...]
    > góre i w dół. Ale żeby w krzemie, ftu, silikonie? Szacun, panie. Gdzie nie
    > spojrzeć, ekspert od kryptografii albo fizyki ciała stałego i jeszcze

    Widocznie wyliczyli, że taniej im zapłacić 10 razy w roku po 20 tysięcy
    niż milion razy po 5 dolarów. Konta z tokenami zapewne na rynku istnieją
    dla chętnych.

> [...]
    >
    > Nie. Tak. Może. Zależy. W końcu to producent decyduje co można tym zrobić.
    > Można tez powoli migać diodą co może byc interesującą dodatkową opcją

    Napisałeś już w dyskusji ze mną z 5 długich postów. Albo przestań pisać
    albo opisz konkretny przypadek użycia tego TPMa. Ja opisałem jeden:
    "Bank wysyła urządzenie do klienta z już wygenerowanym kluczem prywatnym
    (którego nigdy nie opuszcza scalaka), sobie zostawia publiczny. Wszystkie
    operacje są podpisywane (w urządzeniu) przez klucz prywatny. Aplikacja
    bamnkowa jest podpisana żeby było wiadomo, że żaden malware nie prosi o
    podpis."

    To jeden z możliwych scenariuszy. Wyśmiałeś go i OK, ale sam nie podałeś
    lepszego.

> [...]
    > przeprowadzanie operacji. Zabawne jak ten zdrowy rozsądek nijak nie pasuje do

    Opisałem wyżej po co aplikacja bankowa ma być podpisana. Pewnie da się i
    bez tego, ale nie opisałeś więc tego nie wiemy.

    > Nie jest przekazywany. Zmartwie Cie jednak: od jakiś 30 lat przekazujemy
    > klucze przez nieszyfrowany internet i robimy to bezpiecznie. Ale tutaj nie
    > musimy.

    Owszem, klucza publicznego nie musisz szyfrować. Jeśli jednak go nie
    podpiszesz (a nie masz go czym podpisać, bo dopiero ustanawiasz relację z
    bankiem) to bank nie może mieć pewności, że należy on do Ciebie.

    > Nie masz pojecia o kryptografii.

    O Twojej faktycznie nie mam pojęcia.

> [...]
    > b) kasjerom ktorzy autoryzują milionowe przelewy koslawym znaczkiem nazywanym
    > podpisem i własna oceną jakości makijażu

    Nigdy nie poddawałem w wątpliwość tego, że TPM (czy jakakolwiek inna
    podobna technologia, odwołałem się wcześniej do SGX i HSM) podnosi
    bezpieczeństwo, ale zakwestionowałem Twoje słowo "absolutnie" w stosunku
    do oferowanego poziomu bezpieczeństwa.

    > Nie masz pojecia o kryptografii.

    Powtarzasz się.

  • 48. Data: 2016-03-20 23:25:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Mar 2016 22:11:48 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > A po co komu malware w jądrze?

    Nie wiem, nie to było clue tej odpowiedzi.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2016-03-21 00:12:18
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 00:22, Marek pisze:
    > http://orzeczenia.lodz.sr.gov.pl/content/$N/15251010
    0000603_II_C_000383_2015_Uz_2015-09-28_001

    > W skrócie, poszkodowana straciła kasę (19k) z konta podając swoje dane
    > autoryzacyjne na podstawionej stronie udającej oryginalną stronę banku.

    Właściwy kierunek, klient banku jest praktycznie bezbronny wobec
    zaawansowanych ataków, za to bank ma potencjalne możliwości
    by je udaremniać. Oczywiście utrzymanie odpowiednich systemów
    zabezpieczeń kosztuje, ale jeśli podobne orzeczenia staną się regułą
    to w końcu banki zaczną ich używać.

  • 50. Data: 2016-03-21 00:20:53
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    > A po co komu malware w jądrze? Zdecydowanie najwięcej atakow przeprowadza się
    > przez byle jak naklepane aplikacje z gatunku albańskich (uruchom mnie, jestem
    > waznym wir^M^M^Mfakturą).

    Po co komu malware w jądrze? Np. po to, żeby nie było konieczności
    wysyłania mailem takich albańskich aplikacji i czekania aż ktoś kliknie.