  • 31. Data: 2016-03-23 14:20:19
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 14:12:28 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Nie pogrążaj się. Wiesz tylko tyle, co skopiujesz jeden przepis, a się
    > mądrujesz. I nie pisz, że w jakichś sytuacjach bank będzie robił to, lub
    > to, bo wiedzę masz przedszkolaka.
    Inteligentny inaczej się odezwał
    Widzę ze szkoda czasu na dyskusje z Toba.
    Możesz wiec nie odpisywać

  • 32. Data: 2016-03-23 14:28:16
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Kris wrote:

    > Oddzwonią się dopytać z jakiego tytułu masz dochody. I albo im
    > oświadczenie wystarczy(które telefonicznie np. będą próbowali weryfikować
    > u pracodawcy) albo poproszę o pit\zaświadczenie\decyzje zus\ czy tam co
    > innego W międzyczasie sprawdza Twój BIk- no chyba ze wcześniej brałeś
    > kredyt to mogą sobie zamówić z BIK raport "sprawdzający" czy jakoś tak to
    > się nazywa. Jeśli nigdy nie brałeś u nich pożyczki to musza uzyskać Twoja
    > zgodę na wysłanie zapytania do BIK.

    Dzięki za tę wypowiedż. Teraz przynajmniej nie mam już najmniejszych
    wątpliwości, czy wierzyć w jakiekolwiek Twoje wypowiedzi na tej grupie.

    --
    Wysłane z pola.

  • 33. Data: 2016-03-23 14:49:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Co bedzie dalej, to wybaczcie - nie sprawdze. Czy wniosek beda
    > rozpatrywali 5 minut czy zadzwonia sie dopytac, czy odmowia.

    To może się zmieniać w czasie.
    Kiedyś mBank bez pytania przysłał mi kartę kredytową z informacją, że
    aktywować i używać. Wyrzuciłem bo nie wiedziałem na co mi KK.
    Kilka lat później już wiedziałem - umowa ramowa i mam kartę.
    Jak potrzebowałem zwiększyć limit to na 100% obyło się bez żadnego telefonu
    i dokumentów.
    Na karcie miałem 4k. Cały czas wisiała oferta typu "możesz zwiększyć do 48k
    bez żadnych papierów" (jakoś przez nich wyliczone wg historii rachunku i
    może BIKu). Wypełniłem wniosek na 8k i chyba na drugi dzień już mogłem
    wykorzystać (nie śledziłem, czy zajęło im to 5 minut czy 10h). Nie minął
    miesiąc i zwiększyłem do 12k (dokładnie tak samo). Oferta zwiększenia ciągle
    wisiała. Nie wiem z czego to wyliczali, ale kwota co rusz była inna.
    Kolejne rekomendacje mogły zmienić zachowania banków.
    P.G.

  • 34. Data: 2016-03-23 15:12:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Ale to nie oznacza ze nikt nie musi nic dostarczać.

    Złodziejom wystarczy, że niektórzy nie muszą dostarczać. Na 5 ataków jeden
    skuteczny - wystarczy.

    Dotychczas myślałem, że nawet jak jakiś super wirus, który obejdzie mojego
    antywirusa wykradnie mi loginy i hasła to hasła SMS mnie chronią bo
    przechwytywanie sygnałów lecących do komórki uważałem za dość trudne, ale
    jak można legalnie dostać kopię moich SMS-ów na komputer to zaczynam
    zmieniać zdanie.
    P.G.

  • 35. Data: 2016-03-23 15:12:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Oddzwonią się dopytać z jakiego tytułu masz dochody.

    No to im 5 minut raczej nie starczy :-)

> [...]
    >się nazywa.
    >Jeśli nigdy nie brałeś u nich pożyczki to musza uzyskać Twoja zgodę

    Zgoda jest w w/w wniosku.

    J.

  • 36. Data: 2016-03-23 15:18:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Mar 2016 05:13:50 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Najczęściej jednak jest tak ze jak klikniesz w taka propozycje to
    zaraz
    > proszę ciebie o zaświadczenie o zarobkach czy tam pit roczny itp.
    i na
    > gle się okazuje ze propozycja propozycja a wniosek rozpatrzony
    negatywnie

    W pewnych okolicznościach proces przyznawania zdolności kredytowej
    jest automatyczny (m.in. np. weryfikacja w bik też jest robiona
    przez automat). Jeśli jest się klientem spełniającym pewne kryteria
    proces przydzielania może pozostać w ścieżce elektronicznej bez
    wyskoczenia do białkowej. Stąd tak, kredyt może być przyznany (i
    dostępny) w czasie liczonym pojedynczych minut a nawet klików między
    stronami formularza. Przykładem takiego "automatycznego" kredytu
    konsumenckiego są mRaty mBanku. Kredyt jest uruchamiamy (kasa
    przelewana do sprzedawcy) praktycznie w tym samym czasie analogicznie
    gdyby dokonywać płatności elektronicznej za kupiony produkt.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2016-03-23 15:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 13:17, J.F. pisze:

    >Czy to ma jakiś związek z tematem?

    Wiekszy niz tlumaczenie co to jest ignorant :-P

    Poza tym, jesli bank nieopatrznie udzielil "kredytu" i zapomnial
    sprecyzowac na jaki cel, to byc moze nie mial prawa go udzielic, to
    byc moze umowa niewazna :-)
    Nie wnikajac kto ten kredyt zaciagnal.

    No ale jesli niewazna, to kwote trzeba oddac. Chyba, bo meandry
    naszego prawa cywilnego sa rozliczne.
    Ale bez odsetek :-)
    No i oczywiscie wszelakie prowizje sa do zwrotu.
    Z odsetkami ?

    J.

  • 38. Data: 2016-03-23 15:21:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Mar 2016 13:15:53 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo wlasnie sprawdzam w mbanku - wybieram kwote, klik, i oni chca
    haslo
    > do potwierdzenia wniosku.

    Podaj nr wniosku, ktory rozpocząłeś.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2016-03-23 15:41:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Mar 2016 14:49:34 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    zwiększenia ciągle
    > wisiała. Nie wiem z czego to wyliczali, ale kwota co rusz była inna.

    Co Cie powstrzymało przed pójściem na całość i wzięciem oferowanych
    48k?:)

    --
    Marek

  • 40. Data: 2016-03-23 16:04:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 14:19:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Jedyne co jest prawdą, to fakt, ze bank musi mieć zgodę na zapytanie.
    > Moje raporty z BIK wyraźnie pokazują, że banki prawie zamiennie używają
    > zapytań "kredytowych" i "monitorujących"
    Na monitorujące nie musza mieć aktualnej zgody- wystarczy im ta przy zaciąganiu
    kredytu
    Na zapytanie kredytowe musza mieć aktualną zgodę