  • 111. Data: 2009-03-08 12:15:15
    Temat: Re: Ciekawostka - Rostowski.
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:govv53$26q$1@news.interia.pl...

    Zapytaj Michakiewicza dlaczego nie weźmie paru walizek z dolarami i nie
    pojedzie na Białorus robić carry trade ? Białoruś ma 3 mld USD rezerw a więc
    można wytransferować zyski = 3x17 = 51 mld USD zanim rubel białoruski się
    załamie. Skoro potrafił to zrobić w 1990 prosty chłop, były bokser to tym
    bardziej tak bystry facet jak Michalkiewicz, zwłaszcza że nie musiałby się
    już więcej czapkować o publikowanie swoich tekstów (kupiłby sobie własne
    media).

    Anatol

  • 112. Data: 2009-03-08 17:17:50
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Powiem ci Fatso że ja też go szanuje za twardę trzymanie za mordę
    > unijno-europejski szpicli:
    >
    > Angelika Borys i Igor Bancer skazani
    > http://www.rp.pl/artykul/2,61352.html
    >
    > oraz za wprowadzenie tego:
    > http://nczas.com/wiadomosci/europa/bialorus-wprowadz
    ila-12-procentowy-podatek-liniowy/

    > czego u nas te sprzedajne PiS-owsko-Platformiano-SLD-owsko-PSL-wskie
    > kur....y z Wiejskiej w obronie swojego własnego koryta jeszcze długo długo
    > nie zrobią....

    Mało tego:

    "Gdy pustynię uczynią , nazwą to pokojem"...
    http://waldemar-rajca.blog.onet.pl/2,ID367799343,RS1
    ,index.html

    " [...] Od 1 stycznia 2009 roku na Białorusi obowiązuje 12 procentowy ,
    liniowy podatek od dochodów osób fizycznych. Z kolei stawkę podatku od
    dochodów przedsiębiorców od 1 stycznia zmniejszono z 24 do 15 procent.
    Zmniejszono także stawki progresywnego lokalnego podatku od sprzedaży.
    Stawki od 5% do 15 % zastąpiono jednolitą stawką 5%.
    W 2008 roku na Białorusi NIE MAdeficytu budżetowego..(????).(!!!) [...]".

    Białorusiński patriota Łukaszenka nie zadłuża/okrada swoich przyszłych
    pokoleń, w przeciwieństwie do naszych złodziei z Wiejskiej ....

    UPR walczy o to samo od 20 lat......

    Endriu

  • 113. Data: 2009-03-08 18:03:38
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Endriu"

    > Białorusiński patriota Łukaszenka...

    No niestety.
    Całkowita dyskwalifikacja zwodnika, ale przynajmniej juz konkretnie wiadomo
    o co biega i kto to finansuje.

  • 114. Data: 2009-03-09 09:25:22
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    wiarze-przeszli-na-wegetarianizm,682525

> [...]
    > tym bardziej tak bystry facet jak Michalkiewicz, zwłaszcza że nie musiałby
    > się już więcej czapkować o publikowanie swoich tekstów (kupiłby sobie

    Znowu zrecznie "socjotechnmicznie" Anatolu starasz sie zmienić temat. A może
    byś tak pomógł koledze Viper-owi i podpowiedział dlaczego Michalkiewicza nie
    puszczają na Interii ?.

    Co do zaś Łukaszenki i białoruskiego sztywnego kursu walutowego, to tylko
    jedno przychodzi mi do głowy. Może po prostu Łukaszenka (wzorem naszych
    Balcerowiczowskich elit politycznych) chce się "na wszelki wypadek"
    uwłaszczyć na majątku narodowym.

    A odnośnie twojej wypowiedzi - tak z ciekawości pytam:

    "[...] Jednocześnie są tam wysokie stopy = 14%. Dlaczego nie pojedziesz tam
    robić
    carry trade ?[...]".

    Czy w/w stopy dotycza 14% rocznie czy miesięcznie ?.

    Endriu

  • 115. Data: 2009-03-09 09:43:35
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > jedno przychodzi mi do głowy. Może po prostu Łukaszenka (wzorem naszych
    > Balcerowiczowskich elit politycznych) chce się "na wszelki wypadek"

    Znając życie będzie to zapewne uwłaszczenie bliźniaczo podobne do
    "Balcrowiczowskiego" z serii "tylko dla swoich".
    A nie będący "w mafi" inwestor który włoży kasę do Białorusińskiego banku -
    już ich nigdy nie zobaczy bo podobnie jak za Balcerowicza...

    FOZZ: "dobra ciocia" polskich afer
    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/2539.html

    "[....] ale faktem jest, ze największy polski bank nie miał pod koniec 1990
    nawet na wypłacenie odsetek od znacznie mniejszej sumy i to za jedne
    kwartał. [...].

    ...braknie dla niego pieniędzy....

    Endriu

  • 116. Data: 2009-03-09 09:56:59
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Czy w/w stopy dotycza 14% rocznie czy miesięcznie ?.

    Bo jeżeli 15 % rocznie to co to za zysk ....

    Endriu

  • 117. Data: 2009-03-09 10:12:29
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Bo jeżeli 15 % rocznie to co to za zysk ....

    To już lepiej kupic KGHM-u ....

    http://stooq.pl/q/g/?s=kgh

    C/Z 3.05 = 33% w skali roku ......

    Endriu

  • 118. Data: 2009-03-09 11:12:09
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > To już lepiej kupic KGHM-u ....
    >
    > http://stooq.pl/q/g/?s=kgh
    >
    > C/Z 3.05 = 33% w skali roku ......

    Czyli tezę z uwałszczeniem Łukaszenki/zarobkiem poprzez Carry Trade na
    Białorusi możemy definitywnie odrzucić ......

    Endriu

  • 119. Data: 2009-03-10 11:18:52
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Czyli tezę z uwałszczeniem Łukaszenki/zarobkiem poprzez Carry Trade na
    > Białorusi możemy definitywnie odrzucić ......

    Setki miliardów USD jest lokowanych w USA na 1-2% rocznie a nie w KGH, który
    ma rentowność 33%. Zgodnie z teorią carry trade ten strumień albo
    przynajmniej jego część zapakowana w walizki i wagony powinna iść na
    Białoruś gdzie rentowność jest 7-14 razy wyższa.

    Anatol

  • 120. Data: 2009-03-10 11:41:26
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > A nie będący "w mafi" inwestor który włoży kasę do Białorusińskiego
    > banku - już ich nigdy nie zobaczy bo podobnie jak za Balcerowicza...

    Jeżeli carry trade opiera się na mafii, łapówkach, postej kradzieży i
    wyłudzaniach to nie ma żadnego związku z kursem sztywnym. Te same pieniądze
    można ukraść z dowolnego banku przy dowolnym kursie.

> [...]
    > 1990
    > nawet na wypłacenie odsetek od znacznie mniejszej sumy i to za jedne

    Tak maję teraz prawie wszystkie banki w USA czy na Ukrainie i nie ma tu
    żadnego związku ze sztywnym kursem USD, tylko z niespłacalnymi kredytami
    których w polskich bankach w 1991 było 10% a w 1993 30%. Proceder wyłudzania
    kredytow przy pomocy nacisków politycznych (stocznie, kopalnie, PKP, Ursus,
    huty) i korupcji zakończył się z chwilą prywatyzacji sektora - np. w BGŻ po
    2000.

    W latach 90-tych nikt kto wymienił USD na PLZ/PLN nie poniósł straty
    ponieważ w najgorszym przypadku, po roku za PLN + odsetki zawsze można było
    nabyć więcej USD niż się sprzedało. A więc i straty banków nie mogły wynikać
    z faktu sprzedaży USD po kursie sztywnym zamiast po kursie płynnym.

    Anatol