  • 71. Data: 2009-03-05 23:58:17
    Temat: Re: Ciekawostka - Rostowski.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > No widzisz Anatolu na to wychodzi że on też musiał znać Carry Trade
    > ....bo handlowali pod kantorem z takimi podejrzanymi typami tymi dolarami
    > jakieś chyba dobry rok - dwa lata, a później wykupil dwa domy w centrum
    > miasta...
    >
    > Nie podejrzewałem go o to, a jednak musiał być chyba jakims wyżej
    > postawionym Ubolem skoro wiedział o Carry Trade....

    Nie no ale jak sie tak człowiek zastanowi to Carry Trade (w Polskim wydaniu)
    z rego co rozumię to wygladał mniej więcej tak:

    - przychodzi chłop z dolarami,
    - zamienia ja na złotówki,
    - wkłada do banku ( a że inflacja wynosiła 40 % miesięcznie)
    - wyciąga te złotówki powiększone o wartość 40% miesięcznie
    - zamienia na dolary
    - znika za grancą.

    Za bardzo skomplikowane jak na tego znajomego ubola - nie on musiał sie
    dorobić na zwykłym cinkciarstwie....

    Endriu

  • 72. Data: 2009-03-06 06:54:06
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Endriu"

> [...]
    > - zamienia na dolary
    > - znika za grancą.
    >
    > Za bardzo skomplikowane jak na tego znajomego ubola - nie on musiał sie

    Ale przecież to mógł zrobić dokładnie każdy, a nie tylko ubol czy ktoś z
    zagranicy.

  • 73. Data: 2009-03-06 08:51:53
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "skippy" <m...@o...the.moon> wrote in message
    > Ale przecież to mógł zrobić dokładnie każdy, a nie tylko ubol czy ktoś z
    > zagranicy.

    Wiecej, to moze zrobic kazdy na dowolnej parze walutowej nawet dzisiaj.
    Oczywiscie pozostaje ryzyko kursowe, ale nisko oprocentowane waluty
    przewaznie spadaja do tych wysoko oprocentowanych.

  • 74. Data: 2009-03-06 09:11:22
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Wiecej, to moze zrobic kazdy na dowolnej parze walutowej nawet dzisiaj.
    > Oczywiscie pozostaje ryzyko kursowe, ale nisko oprocentowane waluty
    > przewaznie spadaja do tych wysoko oprocentowanych.

    Dzisiaj nie ma inflacji na poziomie 40% miesięcznie, oraz nie ma stałego
    kursu dolara....

    Endriu

  • 75. Data: 2009-03-06 09:16:41
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Ale przecież to mógł zrobić dokładnie każdy, a nie tylko ubol czy ktoś z
    > zagranicy.

    Po pierwsze ubol musiał mieć cynk że stały kurs kurs będzie utrzymywany.
    Po drugie musiał mieć gwarancje że włożone na wysoki procent złotówki "nie
    wciągnie" amba...

    FOZZ: "dobra ciocia" polskich afer
    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/2539.html

    "[....] ale faktem jest, ze największy polski bank nie miał pod koniec 1990
    nawet na wypłacenie odsetek od znacznie mniejszej sumy i to za jedne
    kwartał. [...].

    Endriu

  • 76. Data: 2009-03-06 09:24:26
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > 1990
    > nawet na wypłacenie odsetek od znacznie mniejszej sumy i to za jedne

    A wogóle to widze że musze muszę doczytać... :

    http://www.antykwariat.poczytaj.pl/110692

    .....o mechaniźmie carry trade w wykonaniu naszych funkcjonariuszy z WSI

    Pucybut czy cinkciarz?
    http://www.prawica.net/node/13058

    "[...] Kiedy nadeszły złote czasy transformacji, ktoś - na razie nie wiemy
    jeszcze dokładnie KTO? - podpowiedział naszym kagebistom, że lepszy interes
    niż na różnicy kursów wymiany można zrobić na różnicy oprocentowania walut w
    Polsce i za granicą! [...].".

    ...bo wydaje się że proces jest trochę bardziej skomplikowany, niż tylko
    zamiana dolarów na złotówki z wyciągnięciem ich i zamianą wtórną na dolary
    (z inflacyjnym zyskiem) ...

    Endriu

  • 77. Data: 2009-03-06 10:12:32
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Gonzo pisze:

> [...]
    > Oczywiscie pozostaje ryzyko kursowe, ale nisko oprocentowane waluty
    > przewaznie spadaja do tych wysoko oprocentowanych.

    No i tu właśnie jest samo sedno sprawy. Drastyczne zmniejszenie tego
    ryzyka gwarantował Profesor B. i jego ludzie , a wiedzieli o tej
    gwarancji tylko ci, którzy mieli wiedzieć.

    Pozostaje tylko pytanie "kto to sfinansował?" w biednym i zrujnowanym
    kraju.

    To też jest proste.

    W Polsce lat 70 i 80 było stosunkowo wielu ludzi , którzy posiadali
    dewizowe konta bankowe. Byli to ludzie pracujący za granicą wysyłani
    przez różne Budimexy, Polserwisy , Polimexy Cekopy i inne (kontrolowane
    prze ubecje) centrale handlu zagranicznego. To była pierwsza grupa
    "płatników".

    Druga grupa, to ofiary piramidy finansowej zwanej "książeczki mieszkaniowe".

    Grupa trzecia , to szczęśliwi posiadacze różnego rodzaju polis (np na
    życie) w tak szacownej instytucji ubezpieczeniowej , jak PZU...

    Mówiąc nawiasem, słynny atak Jurka Sorosa na brytyjskiego funta, był
    moim zdaniem dość podobny i nie przypisywałby jego skuteczności jakimś
    nadzwyczajnym talentom Georg'a, a raczej osobistym kontaktom z
    poszczególnymi decydentami w Banku Centralnym Anglii.

    W tym kontekście z pewną taką ostrożnością patrzyłbym na dzisiejsze
    nawoływania znanego filantropa Sorosa do tego , by Bank Światowy
    zintensyfikował pomoc dla krajów naszego regionu. Trochę mi to trąci
    tuczeniem gęsi , by miały smaczniejsze wątróbki...

    Chciałoby się powiedzieć smacznego - ale jakoś głupio.

  • 78. Data: 2009-03-06 10:24:13
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > słynny atak Jurka Sorosa na brytyjskiego funta,

    Niektórzy nawet twierdzą że Soros atakował funta pieniędzmi "świeżo"
    wyciągniętymi z Polski:

    W odpowiedzi Anatolowi
    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/4343.html
    [...] Okreslenie "czlowiek, ktory rozbil Bank Anglii", jest oczywiscie
    wymyslone przez media, byc moze nawet przez ludzi, ktorzy byli Sorosowi
    podlegli. Soros chelpil sie, ze sprzedajac funty tuz przez dniem wycofania
    Brytanii z ERM, zarobil rownowartosc jednego miliarda dolarow. Nie mozna
    sprawdzic, czy taki byl
    rzeczywiscie jego zysk i trzeba mu wierzyc na slowo. Na pewno wiadomo tylko,
    ze Soros sprzedal we wrzesniu1992r funty za rownowartosc ok 10 miliardow
    dolarow. Byc moze, te pieniadze "pracowaly" dla Sorosa w bankach brytyjskich
    przez cale dwa lata pozostawania Anglii w ERM i Soros rzeczywiscie zarobil
    miliard. Mozna jednak powatpiewac, czy Soros trzymal 10 miliardow w Anglii
    az dwa lata, bo przynajmniej na poczatku, tj. w 1990 i 1991r, o wiele
    wydajniejsza/ dojna/ krowa/ byla Polska, gdzie prawo IRP zlamane bylo w
    stopniu co najmniej 10-krotnie wiekszym. Tam wiec przede wszystkim
    spekulanci kierowali wielkie pieniadze. Polskie El Dorado znacznie oslablo w
    polowie 1991r, bo kurs zlotowki wreszcie zaczal spadac, co oslabilo zyski
    spekulantow. Byc moze dopiero wlasnie wtedy Soros zainwestowal w Anglii
    pieniadze dopiero co wyciagniete z Polski? [...]".

    Endriu

  • 79. Data: 2009-03-06 10:27:45
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > nadzwyczajnym talentom Georg'a, a raczej osobistym kontaktom z
    > poszczególnymi decydentami w Banku Centralnym Anglii.

    Ne sposób się powstarzymać od przywałania analogii jakim jest "atak na
    złotówkę" przez Goldman Sachs (z udziałem Kazia Marcinkiewicza) i sprzedaż
    Euro przez Tuska na górce...

    Endriu

  • 80. Data: 2009-03-06 11:31:19
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Ne sposób się powstarzymać od przywałania analogii jakim jest "atak na
    > złotówkę" przez Goldman Sachs (z udziałem Kazia Marcinkiewicza) i sprzedaż
> [...]
    Endriu, zaczynasz powoli tracic kontakt z rzeczywistością... nie wiem, czy
    wiesz, ale są takie szkoły, że sprzedawac się powinno na górce... i podziękuj
    Tuskowi, że wytrącił złotego z hiperboli, bo już się robiło groźnie... a tak w
    ogóle to przestań robic z tej grupy chlew, chciałbym nieśmiało przypomniec, że
    jest to forum poświęcone rynkom kapitałowym... czy swoją nerwicę natręctw
    mógłbyś leczyc na jakimś forum poświęconym polityce?...