  • 11. Data: 2009-01-24 21:33:33
    Temat: Re: Citi - karta nieaktywna - dziala?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 22:38:11 +0400, kashmiri napisał(a):

    > Tylko pamiętaj, że przy karcie ze zdjęciem bank odpowiada za
    > nieautoryzowane transakcje do 72 godzin przed zastrzeżeniem, a przy
    > karcie bez zdjęcia - do 48 godzin.

    Już to się zmieniło, obecnie Citak pisze, że "w przypadku utraty karty,
    Bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje bez użycia PIN dokonane bez
    Twojej wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin przed zgłoszeniem. Dotyczy to
    zarówno kart ze zdjęciem, jak i bez zdjęcia".
    Nawet nie wiem od kiedy tak.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-01-24 23:04:58
    Od: piatkos <p...@g...com>

    On 24 Sty, 22:16, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:
    > Tak, dzisiaj wzialem ta ze zdjeciem, zeby sprawdzic czy dziala tak samo
    > jak ta bez. Zapomnialem jej podpisac. Podalem w kasie i Pani kasjerka
    > czujnie: dlaczego niepodpisana, ma Pan dowod osobisty? Ja na to - a
    > zdjecie na karcie nie wystarczy. Pani kasjerka obracajac karte: a ma Pan
    > ze zdjeciem?

    moją ulubienicą była Pani, któa wzięła ode mnie kartę... zobaczyła, że
    jest bez podpisu...
    wtedy zamiast poprosić o dowód... poprosiła o podpisanie karty.
    to bylo po prostu zenujace... ale nie smieszne.

    śmiesznie się zrobiło... gdy już podpisałem kartę, podpisałem
    kwitek... a Pani zaczela porównywać podpisy :)

    ciekawe co by zrobiła jakbym się podpisał inaczej :D

    pozdr
    Wojtek

  • 13. Data: 2009-01-25 00:26:25
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

    > Dzwonie na infolinie Citi.
    >
    > Pani zapytala o date waznosci karty i stwierdzila ze jest nieaktywna.

    Czegos tu nie lapie. Jezeli nowa "druga" karta miala ten sam numer i te sama
    date waznosci jak dzialajaca "pierwsza", w jaki sposob CitiPani byla w stanie
    stwierdzic, ze jest nieaktywna po tym jak podales date waznosci???

    Swiatopoglad mi sie wali... ;)

  • 14. Data: 2009-01-25 08:13:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 00:26:25 +0000, bradley. st napisał(a):

> [...]
    > sama date waznosci jak dzialajaca "pierwsza", w jaki sposob CitiPani
    > byla w stanie stwierdzic, ze jest nieaktywna po tym jak podales date

    Bank wie, że wysłał drugą kartę, więc oczekuje od klienta jej aktywacji.
    Może dziwne, acz biorąc pod uwagę obowiązek zapewnienia bezwzględnego
    bezpieczeństwa -- dość logiczne.

  • 15. Data: 2009-01-25 09:33:39
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Olgierd wrote:
    > Bank wie, że wysłał drugą kartę, więc oczekuje od klienta jej
    > aktywacji. Może dziwne, acz biorąc pod uwagę obowiązek zapewnienia
    > bezwzględnego bezpieczeństwa -- dość logiczne.

    Tylko cos im nie poszlo - z calej historii wynika, ze po aktywacji
    pierwszej, druga karte moglby ktos wyciagnac ze skrzynki i placic nia
    swobodnie w terminalach, po uprzednim przystrzyzeniu i nalozeniu
    okularow (zdjecie rozmiarem i jakoscia nie powala), a tylko transakcje
    zdalne mialby zablokowane.

    Wieslaw

  • 16. Data: 2009-01-25 13:30:22
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Bank wie, że wysłał drugą kartę, więc oczekuje od klienta jej aktywacji.
    > Może dziwne, acz biorąc pod uwagę obowiązek zapewnienia bezwzględnego
    > bezpieczeństwa -- dość logiczne.

    Moje niezrozumienie dotyczylo glownie tego jak mozna aktywowac cos, co juz
    jest aktywne. Tzn. ma ten sam numer, te sama date waznosci i - jak wynika z
    innych wpisow - ten sam trzycyfrowy kod na odwrocie karty.

    Jedyne logiczne wyjasnienie dla mnie to to, ze Citi przyblokowal mozliwowsc
    uzywania karty w internecie do czasu uzyskania potwierdzenia, ze "nowa" karta
    dotarla do prawowitego wlasciciela.

    Czyli byla "polaktywna" :)

  • 17. Data: 2009-01-25 13:59:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 10:33:39 +0100, Wwieslaw napisał(a):

> [...]
    > swobodnie w terminalach, po uprzednim przystrzyzeniu i nalozeniu
    > okularow (zdjecie rozmiarem i jakoscia nie powala), a tylko transakcje

    To fakt, ale też i jest prawdą, że posiadacz wie, że drugiej karty nie
    dostał.

  • 18. Data: 2009-01-25 14:22:44
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Olgierd wrote:
    > To fakt, ale też i jest prawdą, że posiadacz wie, że drugiej karty
    > nie dostał.

    Ja zamawialem ze zdjeciem, kurier ktory przybyl zeznal ze zdjecie
    zgubili i bedzie bez zdjecia. Podpisalem kwity, nie oczekiwalem karty
    zdjeciem, a zdjecie sie odnalazlo jak widac i wziela przyszla. Albo
    nieszczesliwy zbieg okolicznosci, albo niezly burdel w tym Citi maja.
    Nie wspomne o tym, ze platne ubezpieczenia "sie wlaczyly" ale na to
    bylem przygotowany.

    Wieslaw

  • 19. Data: 2009-01-25 15:12:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

> [...]
    > Twojej wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin przed zgłoszeniem. Dotyczy to
    > zarówno kart ze zdjęciem, jak i bez zdjęcia".

    O, dzięki za info, byłem dotąd przekonany, że są jakieś plusy tego zdjęcia
    poza łatwiejszym rozróżnianiem kart swojej i żony...

    k.

  • 20. Data: 2009-01-25 15:13:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "piatkos" <p...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    > moją ulubienicą była Pani, któa wzięła ode mnie kartę... zobaczyła, że
    > jest bez podpisu...
    > wtedy zamiast poprosić o dowód... poprosiła o podpisanie karty.
    > to bylo po prostu zenujace... ale nie smieszne.

    U mnie normalne, z zasady nie podpisuję karty, dopóki sprzedawca sobie nie
    zażyczy. Czasem były to pierwsze zakupy, czasem pięćdziesiąte...

    k.