-
1. Data: 2011-08-31 17:24:00
Temat: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: "witrak()" <w...@h...com>
A właściwie dwie:
1. Ponieważ onegdaj założyłem sobie drugą kartę kredytową w Citi
(MC World z płatnością zbliżeniową - żeby mi takie g. nie
przyczepiło się do głównej - czyli VISy), postanowiłem połączyć
dostęp do stanu obu kart. (Jak wiadomo, Citi do każdej karty
wymaga odrębnego loginu/hasła.)
W tym celu założyłem rachunek w Citi (nie wymieniają go na
stronach reklamowych, bo jest bezpłatny, ale w TOiP można go
znaleźć). Wskutek tego dorobiłem się kolejnej karty - tym razem
Karty Identyfikacyjnej, do której można uzyskać dostęp (i trzeba
mieć kolejny pin, i mieć ją przy sobie, jak się coś załatwia w
oddziale). Ma ona tę wadę, że osobnika w nią wyposażonego nie
sprawdzają z DO (podobno można zastrzec w oddziale, aby to jednak
robili - spróbuję...).
Dzięki temu założyłem nową parę login/hasło, zaś ponieważ
narzekałem, że wszystkie ładne loginy zużyłem wcześniej
(zmieniałem kiedyś rodzaj karty), to mi Citiphonek skasował
wszystkie wcześniejsze loginy.
Podsumowując: Citi lubi, jak kto ma wiele ładnych loginów i dobrą
pamięć do haseł :-) a przy okazji statystyki kont sobie poprawia...
2. Z powyżej opisanego loginu do konta chciałem zrobić przelewy za
rachunki. Nie natrafiłem jednak na opcję (dostępną wcześniej, np.
miesiąc temu) zamówienia bezpłatnego potwierdzenia przelewu
(przydatne w odniesieniu do "elektrowni") i lokalu użytkowego - do
rozliczeń dla USkarbowego.
Sądząc, że to specjalne "udogodnienie" dla posiadaczy Citi-konta,
zapytałem Citiphonkę. I co się okazało: Opja znikła generalnie, bo
była źle zrobiona i niektórzy dostawali owe potwierdzenia na
niewłaściwy adres (zameldowania, zamiast korespondencyjny).
Ten sam (podobno) efekt da się uzyskać przechodząc przez pięć
(albo i więcej) stron i wybierając/wypełniając chyba 6 pól, w tym
m.in. podając kwotę, datę (nawet jak dzisiejsza) i nazwę odbiorcy
przelewu. Można też dopisać inne uwagi, coby można było
zidentyfikować właściwy przelew.
Prawidłowo wypełniona formatka generuje zlecenie, które zapewne
jest przetwarzane przez automat białkowy. Citiphonka powiedziała,
że jeśli w systemie dokument był bezpłatny to i tą drogą też
będzie (zobaczymy...).
Na pytanie, dlaczego - zamiast blokować prostą i posiadającą
bezludną procedurę realizacji usługi dla wszystkich - nie można
było zalecić korzystania z opisanego koszmarku tym, którzy nie
byli zadowolenie ze starego, prostego i dobrze działającego
mechanizmu, Citiphonka nie miała szans odpowiedzieć, bo ja - po
odczekaniu pięciu sekund ciszy - postanowiłem nadać standardową
audycję o wszystkich grzechach Citi :-)
witrak()
-
2. Data: 2011-08-31 19:12:25
Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: RobertS <b...@x...pl>
> 2. Z powyżej opisanego loginu do konta chciałem zrobić przelewy za
> rachunki. Nie natrafiłem jednak na opcję (dostępną wcześniej, np.
> miesiąc temu) zamówienia bezpłatnego potwierdzenia przelewu
> (przydatne w odniesieniu do "elektrowni") i lokalu użytkowego - do
> rozliczeń dla USkarbowego.
też nie mogę znaleźć bezpłatnego potwierdzenie przelewu z kk, podpowiesz
mi jak się je robi? wcześniej było to proste, a teraz nie wiem gdzie
tego szukać...
--
pozdrawiam
RobertS
-
3. Data: 2011-08-31 20:49:19
Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: darnok <d...@a...spam.ch>
On 2011-08-31 19:24, witrak() wrote:
> 2. Z powyżej opisanego loginu do konta chciałem zrobić przelewy za
> rachunki. Nie natrafiłem jednak na opcję (dostępną wcześniej, np.
> miesiąc temu) zamówienia bezpłatnego potwierdzenia przelewu
> (przydatne w odniesieniu do "elektrowni") i lokalu użytkowego - do
> rozliczeń dla USkarbowego.
>
> Sądząc, że to specjalne "udogodnienie" dla posiadaczy Citi-konta,
> zapytałem Citiphonkę. I co się okazało: Opja znikła generalnie, bo
> była źle zrobiona i niektórzy dostawali owe potwierdzenia na
> niewłaściwy adres (zameldowania, zamiast korespondencyjny).
Powiem ci tak, bylem jedna z osob ktora zglosila wlasnie reklamacje na
zle dzialanie tej funkcji - otrzymywalem potwierdzenia na nieprawidlowy
adres. Ale w najczarniejszych snach nie przypuszczalem ze zamiast
poprawic to... usuna to :)
Co ciekawe zgloszenie reklamacji na to wymagalo wykonania przeze mnie
min 6 telefonow, bo konsultanci nie wierzyli ze to zle dziala :)
Poza tym odsylali mnie do wlasciciela karty glownej, jako by to na jego
adres trafialy potwierdzenia przelewow (co bylo nieprawda). Dopiero po
wspolnej reklamacji mojej jak i wlasciciela karty glownej, ktos uwierzyl
i przyznali ze maja blad.
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
4. Data: 2011-09-01 05:07:00
Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: "Włodziu" <w...@w...pl>
Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
news:j3m12s$32l$1@news.icpnet.pl...
>
> też nie mogę znaleźć bezpłatnego potwierdzenie przelewu z kk, podpowiesz
> mi jak się je robi? wcześniej było to proste, a teraz nie wiem gdzie tego
> szukać...
Są dwie możliwości:
1. w treści przelewu wpisz niedozwolony znak (np. ?) wyświetli się błąd i
komunikat o niedozwolonym znaku ale uaktywni się pole odnośnie potwierdzenia
przelewu. Ale prawdopodobnie działa tylko jeżeli masz ten sam adres
zameldowania i korespondencyjny. Ja mam inny więc do mnie tym sposobem
potwierdzenie nie doszło.
2. u góry masz pasek gidze jest mój bank, przelewy,..... i na końcu jest
taka zakładka jak "kontakt z bankiem" lub "dokumenty bankowe (piszę z
pamięci bo nie mogę wejść do neta) i po kliknięciu otworzy się okno z
nakładkami i tam będzie cos w stylu "potwierdzenia przelewów". Wypełniasz, i
wysyłasz
-
5. Data: 2011-09-01 07:14:26
Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: luc <b...@g...net>
On 1 Wrz, 07:07, "Włodziu" <w...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w
wiadomościnews:j3m12s$32l$1@news.icpnet.pl...
>
>
>
> > też nie mogę znaleźć bezpłatnego potwierdzenie przelewu z kk, podpowiesz
> > mi jak się je robi? wcześniej było to proste, a teraz nie wiem gdzie tego
> > szukać...
>
> Są dwie możliwości:
>
> 1. w treści przelewu wpisz niedozwolony znak (np. ?) wyświetli się błąd i
> komunikat o niedozwolonym znaku ale uaktywni się pole odnośnie potwierdzenia
> przelewu. Ale prawdopodobnie działa tylko jeżeli masz ten sam adres
> zameldowania i korespondencyjny. Ja mam inny więc do mnie tym sposobem
> potwierdzenie nie doszło.
>
Można też wrzucić za dużo znaków do opisu i też spowoduje to
wyświetlenie pola o potwierdzeniu przelewu. Mam różne adresy i
potwierdzenia... dochodzą.
pzdrwm
luc
'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.
http://?.tk - co mi w uchu siedzi...
-
6. Data: 2011-09-01 08:45:51
Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>
Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1314853480.678707@d1.icnet...
>
<CIACH!>
> (piszę z pamięci bo nie mogę wejść do neta) i po kliknięciu otworzy się
> okno z nakładkami i tam będzie cos w stylu "potwierdzenia przelewów".
tak z czystej ciekawości ;-) jak wysłałeś tego posta skoro nie możesz wejść
do neta ;-)
yossarian
-
7. Data: 2011-09-05 09:18:27
Temat: Re: Citi - nowa (nie)funkcjonalność
Od: "Włodziu" <w...@w...pl>
Użytkownik "yoss" <y...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
news:4e5f45bd$0$3504$65785112@news.neostrada.pl...
> tak z czystej ciekawości ;-) jak wysłałeś tego posta skoro nie możesz
> wejść do neta ;-)
Widzisz są rzeczy które się fizjologom nie śniły ;)