  • 11. Data: 2009-04-08 10:11:08
    Temat: Re: [Citibank]Upadek kart na podpis
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 11:11:08 +0200, Końrad N.S. napisał(a):

    > 2. jaki bank jeszcze wyda mi kartę+dodatkową na podpis, najlepiej na
    > podstawie wyciągów z citi?

    Polbank, ale będzie wymagał zaświadczenia o wysokości zarobków.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-04-08 11:26:31
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > p-b i te tam MC-WS,VI i Centuriony. Chip ma raczej być, bo musi być, ale
    > autoryzacja ma być zawsze podpisem mimo obecności mikroprocesora

    w zupełności mi to odpowiada.
    tylko które karty takie coś będą mieć?(i nie umiem odszyfrować skrótów
    p-b/MC-WS/VI).

  • 13. Data: 2009-04-08 11:34:37
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    > Polbank, ale będzie wymagał zaświadczenia o wysokości zarobków.

    nie gniewaj się, ale kicham na polbank:

    dwukrotnie składałem tam wnioski.

    1. raz o złotą, a po odmowie złożyłem wniosek w citi, i dostałem golda.

    2. mając golda z citi składałem wniosek o srebrną w polbanku ("na wyciągach z
    citi"), i mi odmówiono.
    równocześnie tak samo na podstawie wyciągów z citi dostałem:
    - amex gold w millenium, podnieśli limit o 10%
    - visa gold w raiffeisen, podnieśli limit o 30%.
    oczywiście citi zachowałem, mam i używam nadal.

    jak widać polbankowi się nie spodobałem, więc odwzajemniam ich stosunek: mam ich
    głęboko w... nosie.

  • 14. Data: 2009-04-08 11:36:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Końrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w zupełności mi to odpowiada.
    > tylko które karty takie coś będą mieć?(i nie umiem odszyfrować skrótów
    > p-b/MC-WS/VI).

    private banking, MasterCard World Signia, Visa Infinite, ale ja to pisałem w
    trybie przypuszczającym, a nie jako pewnik. To wystawca karty w końcu
    decyduje w jaki sposób ma się odbywać autoryzacja karty, w przypadku obecnie
    wydawanych kart platynowych np. ING zdecydował o podpisie, a np. mBank o
    PIN.

    Wiadomo, że w przypadku najwyższego segmentu kart, jak bank klientowi każe
    zapamiętywać jakies PINy, to część klientów może chcieć zamienić ten bank na
    inny, więc tutaj wystawcy kart będą musieli być bardzo ostrożni i prawo,
    jakiekolwiek by nie zostało uchwalone, będzie musiało ustąpić miejsca
    rzeczywistości.

  • 15. Data: 2009-04-08 11:38:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 13:34:37 +0200, Końrad N.S. napisał(a):

    > nie gniewaj się, ale kicham na polbank:

    Nie gniewam się.
    Polbank tak między październikiem a listopadem miał taki przestój. Mi też
    początkowo odmówili wydania karty, za jakiś czas ponowiłem wniosek i już
    było dobrze.

    A dwa miesiące później bardzo ładnie załatwili sprawę kolejnej karty.

  • 16. Data: 2009-04-08 11:57:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    george pisze:
    > czego nie rozumiesz ?

    Źle odczytałem poprzednią wypowiedź. Oczywiście całkowicie się zgadzam :)

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-04-08 12:03:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "george" <g...@v...pl> writes:

    > krótka scenka, stoisz w hipermarkecie, za toba łysy, potwierdzasz i
    > wychodzisz, potem dostajesz w łeb, łysy idzie i wypłaca a bank mówi że ma
    > cie w dupie bo potwierdziłeś swoją tożsamość pinem. koniec opowiesci.

    A czym zasadniczym to sie rozni od podpisu? Poza ew. zdaniem banku, ale
    rozumiem, ze przy tym scenariuszu to ma niewielkie znaczenie?

    > W przypadku pinu Bank przenosi całe ryzyko "nieautoryzowanych" transakcji na
    > klienta.

    Ustawa mu na to nie pozwala, takie rzeczy ocenia sąd. BTW: nie wiem skad
    przekonanie o braku ryzyka klienta w przypadku transakcji "na podpis".

    PINy sa problemem w przypadku kart, ktore moze (w calosci) skopiowac.
    W przypadku kart procesorowych dodatkowe bezpieczenstwo (w przypadku
    zgubienia/kradziezy/itp. karty) jest zdecydownaie wieksze niz dodatkowy
    problem z udowodnieniem bankowi ze sie nie jest wielbladem. W skrocie,
    jesli do fraudu nie dojdzie, nie ma znaczenia kto mialby za niego
    placic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-04-08 12:07:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

> [...]
    > zgubienia/kradziezy/itp. karty) jest zdecydownaie wieksze niz dodatkowy
    > problem z udowodnieniem bankowi ze sie nie jest wielbladem.

    Pod warunkiem, ze karta NIE MA paska magnetycznego. A nasze maja, i w
    dalszym ciagu mozna je skopiowac. Czipa nie skopiujesz, ale to nie
    przeszkadza krasc.

    MJ

  • 19. Data: 2009-04-08 12:11:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > A czym zasadniczym to sie rozni od podpisu? Poza ew. zdaniem banku, ale
    > rozumiem, ze przy tym scenariuszu to ma niewielkie znaczenie?

    dość łatwo przyuważyć czyjś pin, a przy bankomacie nie ma nikogo aby
    ewentualnie podpis zweryfikowac.
    Pokusa wiec mniejsza aby kogoś walnąć... bo trzeba sie natrudzić (jakies
    zwroty towaru ... etc, straszne kombinacje). Jak znasz PIN i masz kartę...
    jesteś free.

    Druga sprawa to dochodzenie od banku zwrotu... (juz opisałem).

    > Ustawa mu na to nie pozwala, takie rzeczy ocenia sąd. BTW: nie wiem skad
    > przekonanie o braku ryzyka klienta w przypadku transakcji "na podpis".

    ryzyko istnieje... ale sądowanie udowodnić że nie wydało sie pinu
    dobrowolnie... a podpis -> grafolog i po sprawie.

> [...]
    > problem z udowodnieniem bankowi ze sie nie jest wielbladem. W skrocie,
    > jesli do fraudu nie dojdzie, nie ma znaczenia kto mialby za niego

    o kopiowaniu sie nie sprzeczam... tutaj rzeczywiście chip lepszy, z tym że
    banki przy niejako okazji szaleją z tym "sposobem" potwierdzenia wmawiając
    że jak z chipem to tylko PIN i ryzyko im spada.

  • 20. Data: 2009-04-08 12:11:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gri3ha$hn0$1@news.onet.pl...

    > Źle odczytałem poprzednią wypowiedź. Oczywiście całkowicie się zgadzam :)

    jeśli tak to sorki :)