  • 51. Data: 2009-04-08 22:36:09
    Temat: Re: [Citibank]Upadek kart na podpis
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    news:grj81l$brh$1@news.onet.pl...
    > Powodzenia z taką argumentacją przed sądem. Ewentualna analogia do lotto
    > zapewne również sprawi, iż sąd będzie patrzył na argumentującego bardzo
    > przychylnie.

    Sąd też człowiek, a prawdopodobieństwo 1/3333 to całkiem spore
    prawdopodobieństwo.
    To raczej bank będzie musiał wykazać, że PIN jest na tyle silnym
    zabezpieczeniem, że
    uzyskanie go bez ujawnienia przez posiadacza jest niemożliwe.

  • 52. Data: 2009-04-09 06:51:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 23:07:50 +0200, Mithos napisał(a):

    > Wniosek wynika stąd, że nikt inny PINu ujawnić nie mógł. Nie da się go
    > odczytać z karty, ani w żaden inny sposób (chyba, że telepatycznie). Tak
    > więc ujawnić go może tylko posiadacz karty. Skoro więc dochodzi do
    > ujawnienia PINu to kto jest temu winny ?

    Jak to się nie da odczytać pinu??? Z karty się nie da, ale z bankomatu
    się da, z terminala się da, podejrzeć się da.
    Popatrz, że wydawcy kart i bankomaciarze też mają swoje obowiązki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 53. Data: 2009-04-09 10:46:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Posiadacz karty to jedyna osoba, która zna PIN. Tak więc kto może owy
    > PIN ujawnić ? Jedyna poprawna odpowiedź to : posiadacz karty.

    Powaznie piszesz? Chyba nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2009-04-09 13:04:55
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    Skoro zwiększyli SWOJE, bo nie klienta bezpieczeństwo, bo ogromnym atutem
    dla mnie był fakt, że PINa nie używałem, więc tylko "szczęśliwy traf" lub
    "nóż przy mojej szyi" mógł sprawić, że ktoś go by poznał, to mogli by choć
    dołożyć do karty opcję płatności bezstykowej, a tu jakoś im się "dobro
    klienta" nie uśmiecha...
    Pozdraiwam
    Marcin

  • 55. Data: 2009-04-09 13:08:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 15:04:55 +0200, MD napisał(a):

    > Skoro zwiększyli SWOJE, bo nie klienta bezpieczeństwo, bo ogromnym
    > atutem

    Regulamin jak dotąd się nie zmienił. Pytanie jak będą potwierdzane
    transakcje tymi nowemi kartami.

  • 56. Data: 2009-04-09 13:24:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd pisze:
    > Regulamin jak dotąd się nie zmienił. Pytanie jak będą potwierdzane
    > transakcje tymi nowemi kartami.

    "Dodatkowo, transakcja realizowana kartą kredytową z popularnym chipem
    każdorazowo potwierdzana jest przez wprowadzenie kodu PIN. Dzięki temu
    możemy zapewnić jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa transakcji
    realizowanych Kartami Kredytowymi Citibank- tłumaczy Jolanta Ożdżeńska,
    Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu Kart Kredytowych. "

    --
    Mithos

  • 57. Data: 2009-04-09 13:31:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 15:24:18 +0200, Mithos napisał(a):

    > "Dodatkowo, transakcja realizowana kartą kredytową z popularnym chipem
    > każdorazowo potwierdzana jest przez wprowadzenie kodu PIN.

    W sumie logiczne ;-) moja wątpliwość była podchwytliwa.

    Szukam w jakichś regulaminach z czego wynika, że "w przypadku utraty
    karty, Bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje bez użycia PIN
    dokonane bez Twojej wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin przed zgłoszeniem"
    -- i nie potrafię znaleźć.

  • 58. Data: 2009-04-09 13:33:42
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > realizowanych Kartami Kredytowymi Citibank- tłumaczy Jolanta Ożdżeńska,
    > Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu Kart Kredytowych. "

    Do 2011 roku mam spokój...
    A może by tak tego typu stwierdzenia do UOKiK skierować jako podawanie
    informacji nieprawdziwych? W końcu jak długo mam także pasek z tym samym
    PINem, to chip nic nie zmienia, a zmusza (tzn. tak chcą banki, aby zmusiło)
    do używania PINu, co daje możliwość jego przejęcia przez złodzieja.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 59. Data: 2009-04-09 13:38:16
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > karty, Bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje bez użycia PIN
    > dokonane bez Twojej wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin przed zgłoszeniem"

    Tak, ale niejednokrotnie masz w regulaminie, że transakcje autoryzowane
    PINem są traktowane jako dokonane przez właściciela (co jest logiczne, bo to
    tylko on ma PIN, a skoro tak, to tylko on może go niedopilnować). A potem
    już konieczność toczenia batalii, niekoniecznie wygranej, przed sądem. Jak
    udowodnić, że nie podało się PINu, skoro tylko użytkownik go znał? Pół biedy
    jak skorzytał z miejsca, gdzie więcej osób zostało podobnie oszukanych, bo
    wtedy może być trochę łatwiej, ale gdy tylko on? Albo jak bank/operator np.
    terminala nie ujawni, że sprawa dotyczy nie jednej, a 10 czy 100 osób,
    którzy skorzystali z tego samego POSa?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 60. Data: 2009-04-09 13:52:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 15:38:16 +0200, MD napisał(a):

    > Tak, ale niejednokrotnie masz w regulaminie, że transakcje autoryzowane
    > PINem są traktowane jako dokonane przez właściciela (co jest logiczne,
    > bo to tylko on ma PIN, a skoro tak, to tylko on może go niedopilnować).

    Po pierwsze regulamin nie jest od ustalania takich zasad, skoro przepis
    ustawy o EIP wyraźnie określa zasady użycia pina.
    Po drugie regulamin Citi nic o tym nie mówi. W ogóle nic.