  • 11. Data: 2009-10-27 23:22:54
    Temat: Re: Co było przez ZUSem?
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > O, wcale nie dokładnie. "Z wpłat dzieci być może będzie wypłacana
    > emerytura rodzicom a być może nie będzie". Tak jest dokładniej. :)

    Pisze o chwili obecnej :) Hmmm... to jest do chwili sprzed momentu, gdy
    zus oficjalnie zaczal brac kredyty na wyplate emerytur.

    Hmm...ja sem ne lekam, ja mam rakovinu.. ;)

  • 12. Data: 2009-10-28 06:46:33
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    robbi napisał(a) w wiadomości: ...
    Arek pisze:

    >I w ZUS skutecznie jest to kultywowane.
    >Szkopuł w tym że za czasów Bismarcka aż tyle osób nie dożywało wieku
    >emerytalnego.

    O czym twórcy zapewne nie pomyśleli. Albo pomysleli a to gorzej by
    o nich świadczyło.
    Poza tym, o ile informacje są prawdziwe, w Polsce korzystano z pieniędzy
    późniejszych emerytów (do końca lat 70-tych?). Potem trzeba było
    w drugą stronę...
    Emerytura wyliczana była w dość luźnym związku z wysokością płaconych
    składek (njlepszy okres itp.), wcześniejsze emerytuty robiące za socjal
    itp. to mamy to co mamy.
    Inne składki nie dużo lepiej. Chorobową można by próbować zbilansować.
    Tymczasem próby zbilansowania oparto na nakazie wypłaty świadczeń
    przez pracodawcę.
    Rentowa z kolei posłużyła jako forma obniżki (a teraz podwyżki?) podatku.
    O ile system ubezpieczeniowy nie zacznie służyć WYŁĄCZNIE ubezpieczeniom
    nic się nie zmieni.
    O KRUSie lepiej nie wspominać.

    Odpowiem witkowi: zapewne masz rację, ale obawiam się, że gadać sobie
    można. Chyba już tylko przykład działa.

    A może zadać takie pytanie, czyich rodziców wolimy utrzymywać, własnych
    czy cudzych?

    Arek

  • 13. Data: 2009-10-28 13:20:49
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    SQLwiel pisze:

    > I jeszcze wiele, wiele innych sposobów, które nadal działają, tylko
    > czerwona banda próbuje nam wmówić, że państwowy, obowiązkowy ZUS jest
    > jedynym sposobem na starość.

    Jest sposobem, tyle że na ICH starość ;-)

    T.

  • 14. Data: 2009-10-28 13:28:12
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Dokladnie opisales ZUS :))
    > Z wplat dzieci wyplacana jest emerytura rodzicom :)

    Tylko czy swoim? ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2009-10-28 13:57:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Odpowiem witkowi: zapewne masz rację, ale obawiam się, że gadać sobie
    > można. Chyba już tylko przykład działa.

    Właśnie dlatego w każdym mniej lub bardziej rozwiniętym państwie
    istneiej coś takiego jak ZUS. Tylko ludzie są normalniejsi.

    > A może zadać takie pytanie, czyich rodziców wolimy utrzymywać, własnych
    > czy cudzych?

    właściwa odpowiedz: 90% bedzie to miało gdzieś. Dlatego musi być przymus.

  • 16. Data: 2009-10-28 19:42:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Właśnie dlatego w każdym mniej lub bardziej rozwiniętym państwie
    >istneiej coś takiego jak ZUS. Tylko ludzie są normalniejsi.

    O których chodzi, o klientów ZUS-ów czy o tych którzy są władni
    wpływać na kształt systemu obowiązkowych ubezpieczeń?

    >właściwa odpowiedz: 90% bedzie to miało gdzieś. Dlatego musi być przymus.

    Zawsze jestem w miejszości...
    A przymus chyba jest - alimentacyjny w stosunku do rodziców.

    Arek

  • 17. Data: 2009-10-28 20:52:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > O których chodzi, o klientów ZUS-ów czy o tych którzy są władni
    > wpływać na kształt systemu obowiązkowych ubezpieczeń?

    o tych, którzy są władni.
    Jedynie w Polsce spotkałem taką ilość ludzi myślących, że jak nie moje
    to mogę ukraść. 40 lat komuny zrobiło swoje.

    > Zawsze jestem w miejszości...
    > A przymus chyba jest - alimentacyjny w stosunku do rodziców.

    ale egzekwować może nie być z czego.
    dlatego zanim ileś ludzi wyląduje na starość na ulicy trzeba zastanowić
    się jak im zapewnic godną starość jeśli oni sami nie mają ochoty jej
    sobie zapewnić.
    Najlepiej w dwojaki sposób, przymuszając ich do odkładania na swoją
    emeryture i przymuszajac dzieci na dokładanie sie do emerytury rodzicow.

    W tym wszytkich problem polega na tym, zeby ci trzeci co tym zarządzają
    tego nie rozkradli.
    ZUS nie jest złą intytucją tylko ludzie nią zarządzający są z nadania
    politycznego i mają w dupie to czym zarządzają.

  • 18. Data: 2009-10-29 12:38:19
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    witek pisze:
> [...]
    > Najlepiej w dwojaki sposób, przymuszając ich do odkładania na swoją
    > emeryture i przymuszajac dzieci na dokładanie sie do emerytury rodzicow.

    Chciałbyś traktować ludzi jak inwentarz gospodarski? Dokładniej mówiąc:
    JAK BEZMÓZGIE BYDŁO? Chcesz być tym, który wie lepiej co jest dla
    wszystkich dobre i decydować o tym co kto ma robić ze swoją własnością?

    Z takich jak Ty biorą się później tacy, co w XX wieku zafundowali nam
    komunizm.

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 19. Data: 2009-10-29 19:35:44
    Od: The Only One <t...@r...pcmedia.pl>

    On 2009-10-27, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
    > Witam, ZUS kończy 75-lecie i się zastanawiam bo młody jestem. Co było
    > przed ZUSem, jak wtedy radzili sobie emeryci? W Polsce był kiedyś system
    > jak na wschodzie, że dzieci "miały" zapewnić opiekę rodzicom?

    Przed ZUS'em bylo normalnie - mlodzi utrzymywali starych.

    I jakos gatunek nie wyginal.