  • 41. Data: 2009-08-17 16:27:17
    Temat: Re: Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    news:dd0daf77-840a-48f8-a9a6-fa3450feffdf@q14g2000vb
    i.googlegroups.com

    > Czy wiesz moze czy to zalezy od tego jaka firma rozlicza transakcje
    > danego sklepu (apteki), czy od tego w jakie oprogramowanie/terminal
    > sklep zainwestowal, czy od czegos jeszcze innego?

    W aptece jest terminal verifone. Obsługuje go eService. Ostatnia transakcja
    szła z karty mBanku -> CHIP + PIN. Po wklepaniu PINu minęło max. 2 sekundy i
    się drukował świstek :)
    Po zakupu leków udałem się jeszcze na małe zakupy do Reala. Również płaciłem
    kartą mBanku (z CHIPa), niestet tam czas oczekiwania na drukowanie wynosił
    ok. 10 - 15 sekund! :O

    I jeszcze taka mała ciekawostka. Pewien miły Pan płacił przede mną krdytówką
    getinu. Po wklepaniu PINu (transakcja z paska) wręcz od kopa miał drukowany
    slip.
    Dodam, że podobne zjawisko obserwowałem w przybatku debetówki getinu, którą
    kilkadziesiąt razy w trakcie jej posiada się posłużyłem ;)

    Sam już nie wiem czym te różnice czasowe są podyktowane. W aptece (eService)
    przy transakcji chip + PIN slip drukowany jest wręcz natychmiast. Terminale
    w realu (Polcard) kartę lubi ogólnie "przymulić" a czas oczekiwania na
    wydruk jest jak dla mnie wręcz nie do zaakceptowania.
    I jeszcze jedno. W Kauflandzie terminale również "obsługuje" Polcard.
    Transakcja leci z paska, jednak czas oczekiwania na rozpoczęcia drukowania
    slipu wynosiła w moim przypadku max. 5-7 sekund a więc OK.

  • 42. Data: 2009-08-17 16:28:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Oczywiscie, ze nie. Zwykle moze wybrac model. Moze tez chyba
    > skorzystac z wlasnego, niektore sklapy korzystaja ze wlasnych
    > scertyfikowanych systemow kasjerskich. Nie widze powodu dla ktorego
    > nie mozna byloby kupic wlasnego POSa.
    >
    > MK

    Niektóre sklepy mają POSy zintegrowane z kasami, ale jeżeli to jakiś
    mały punkt handlowy to korzysta z tego co mu zaoferuje aquirer.
    Oczywiscie moze go sobie wybrac (oplaty za korzystanie z POSa, koszt
    połączeń, prowizje od transakcji).

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 43. Data: 2009-08-17 16:28:29
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    p.googlegroups.com

    > Czy w PL sklep jest zdany na laske i nielaske 'acquirera' co dostanie
    > i jak bedzie dzialalo?

    Po części tak. Ma następujący wybór:
    1. Firmę która będzie mu rozliczała transakcje
    2. Terminal jaki ww. firma mu dostarczy i będzie miesiąc w miesiąc brać od
    jego posiadania kasę

  • 44. Data: 2009-08-17 16:29:36
    Temat: Re: Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodnosc terminali.
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    p.googlegroups.com

    > Czy sklep moze np. z wlasnej woli zainstalowac stale lacze internetowe
    > i dostawac autoryzacje w ten sposob jesli chce? To decyzja sklepu, czy
    > 'acquirera'?

    Jak najbardziej :)

    > Staram sie zrozumiec, co decyduje ze autoryzacja w aptece z posta
    > Vadliego zajmuje 2 s, a w Carrefourze -- 10 s.

    A w Realu trace nawet wiecej czasu niz w Karfurze! :)

  • 45. Data: 2009-08-17 17:04:17
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RobertS" news:h6c0f7$mf9$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > mały punkt handlowy to korzysta z tego co mu zaoferuje aquirer.
    > Oczywiscie moze go sobie wybrac (oplaty za korzystanie z POSa, koszt

    I dodajmy, ze im bardziej bajerancki POS z punktu widzenia aquirer'a (np.
    GPRS) tym większy koszt jego dzierzawy.

  • 46. Data: 2009-08-17 17:51:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I dodajmy, ze im bardziej bajerancki POS z punktu widzenia aquirer'a (np.
    > GPRS) tym większy koszt jego dzierzawy.

    Pewnie tak chociaż aktualnych stawek i prowizji nie znam....Może ktoś
    jest akceptantem i "napisze" jakie stawki obecnie obowiązują?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2009-08-17 20:21:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message

> [...]
    > w realu (Polcard) kartę lubi ogólnie "przymulić" a czas oczekiwania na
    > wydruk jest jak dla mnie wręcz nie do zaakceptowania.

    Niektore banki korzystaja z outsourcingu obslugi kart. Jak placisz karta
    obslugiwana przez aklajera w jego POSie to zapewne autoryzaja bedzie
    szybciej niz gdy zaplacisz karta banku, ktory sam prowadzi obsluge swoich
    kart.

    MK

  • 48. Data: 2009-08-17 20:26:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

    > No, tak ale gsm'owe posy muszą najpierw się połączyć z siecią - a to
    > jest sytuacja analogiczna do wybierania numeru telefonu. Trwa, trwa i
    > trwa... Nie można tego porównywać do stałego łącza.

    Ale dla mnie, klienta, nie ma znaczenia co musi zrobic POS, wazny jest czas
    oczekiwania.

    > To nie jest rozwiązanie, na które pójdą banki.

    Jakis rok temu Amex byl moja podstawowa karta. Hulal bez autoryzacji, od
    wrzesnia prawie kazda transakcja byla autoryzowana. Karta byla caly czas ta
    sama. Myslisz, ze bank telepatycznie ja przeprogramowal? ;)

    MK

  • 49. Data: 2009-08-17 20:42:21
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > wrzesnia prawie kazda transakcja byla autoryzowana. Karta byla caly czas
    > ta sama. Myslisz, ze bank telepatycznie ja przeprogramowal? ;)

    Jeśli miała chip, to nie musiał telepatycznie. :-)
    A jeśli miała tylko pasek, to... już zapewne auqiurerzy pozmieniali.
    Chociaż właściwie to co takiego zmienia się dla aquirera? Jeśli przez
    ich terminal pójdzie transakcja offline i okaże się, że jest "bez
    pokrycia", to co to dla nich oznacza? Czy oznacza w ogóle cokolwiek?

    Alternatywnie: co oznacza dla aquirera, gdy przez jego terminal pójdzie
    offline karta zastrzeżona? Przecież w przypadku braku autoryzacji
    terminal nie wie, że karta została ukradziona i zastrzeżona. Jeśli
    aquirer odpowiada za taki fraud, to nie dziwię się, że nie lubią
    offline'ów... :-)

    --
    MiCHA

  • 50. Data: 2009-08-18 13:18:59
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > No, tak ale gsm'owe posy muszą najpierw się połączyć z siecią - a to
    > jest sytuacja analogiczna do wybierania numeru telefonu. Trwa, trwa i
    > trwa... Nie można tego porównywać do stałego łącza.

    I za każdym razem się łączy, a potem rozłącza po transakcji?
    Bez sensu. Przecież mógłby cały czas utrzymywać połączenie.

    Pozdrawiam,
    Artur