  • 1. Data: 2010-12-01 14:59:03
    Temat: Co to za rachunki bez "Belki"
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Witam.
    Jaki myk pozwolił na uruchomienie lokat (właściwie to nie lokaty, tylko
    rachunki oszczędnościowe) zwolnionych z podatku od zysku kapitałowego?
    Przedziwne jest też to ograniczenie, np do 22.324zł w Aliorze, albo
    22.700 w Lukasie.

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-12-01 15:07:46
    Temat: Re: Co to za rachunki bez "Belki"
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > rachunki oszczędnościowe) zwolnionych z podatku od zysku kapitałowego?
    > Przedziwne jest też to ograniczenie, np do 22.324zł w Aliorze, albo

    Z grubsza: a pomnóż sobie to przez wysokość oprocentowania i podziel
    przez 365. Wychodzi blisko 2.49?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2010-12-01 15:21:00
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > rachunki oszczędnościowe) zwolnionych z podatku od zysku kapitałowego?
    > Przedziwne jest też to ograniczenie, np do 22.324zł w Aliorze, albo 22.700

    a ile wynosza odsetki dzienne od takiej lokaty albo rachunku ?

  • 4. Data: 2010-12-01 15:23:10
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    > Jaki myk pozwolił na uruchomienie lokat (właściwie to nie lokaty, tylko
    > rachunki oszczędnościowe) zwolnionych z podatku od zysku kapitałowego?

    "Mądrzy inaczej" wybrańcy narodu , których arytmetyka przeraża, wymyślili
    sposób zaokrąglania podatków. Do 249 groszy zysku podatek jest 0.
    By przyciągnąć klientów banki wymyśliły sposób naliczania odsetek
    codziennego (a nie miesięcznego rocznego, życiowego), by nie dzielić się
    podatkiem kapitałowym z fiskusem, skubiąc ich przy okazji.
    Szkoda, ze nie liczą podatku co godzinę, a potem co sekundę
    Na początku był "ajwaj", lament "uczonych" prawników, potem minister
    ustalił, że to jest zgodne z prawem, więc banki zaczęły stosować to masowo.
    Nowa grupa polityków być może wpadnie na genialny sposób okradzenia
    dzisiejszych zaradnych i każe oddawać z nawiązka, jak to czynią "mędrcy" w
    sprawie ZUS OFE .

  • 5. Data: 2010-12-01 15:27:38
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-01 16:21, brum pisze:

    > a ile wynosza odsetki dzienne od takiej lokaty albo rachunku ?

    Chyba rozumiem do czego zmierzasz. Niecałe 50gr. Chodzi o zaokrąglanie?
    Tylko dlaczego dopiero teraz na to banki wpadły? Wprowadzono jakiś nowy
    przepis dotyczący obliczania podatku?

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-12-01 15:38:27
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    2-3 lata to dopiero teraz???????

  • 7. Data: 2010-12-01 15:42:17
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-01 16:38, Tomek z Wawy pisze:
    > 2-3 lata to dopiero teraz???????

    Teraz zauważyłem że wpadły :-)
    Konta mam w Lukasie i mBanku i jakoś nie zauważyłem wcześniej takiej
    oferty. Trzeba się cieszyć że oferta jest i że co odkładać jest ;-)

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-12-01 19:41:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.12.2010 21:12), SDD wrote:
    > Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Gratuluje refeleksu.
    > Sprawa jest od DAWNA (od 2008 co najmniej) walkowana na tej grupie na
    > wszystkie mozliwe sposoby.

    Ale banki istotnie wpadły dopiero niedawno. Wcześniej trzeba było
    zakładać np. 1000 lokat na drobne kwoty.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-12-01 20:12:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    >
    > Teraz zauważyłem że wpadły :-)

    Gratuluje refeleksu.
    Sprawa jest od DAWNA (od 2008 co najmniej) walkowana na tej grupie na

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-12-02 10:35:29
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 01 Dec 2010 20:41:06 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Ale banki istotnie wpadły dopiero niedawno.

    O ile niedawno to prawie 2 lata ;).
    Eurobank ma rachunki oszczędnościowe z codziennym naliczaniem odsetek od 17
    stycznia 2009 (a przynajmniej z wtedy mam pierwszą TOiP dla RO).

    --
    Kojer