  • 11. Data: 2011-03-08 18:19:53
    Temat: Re: Co z lokatą jeśli banki zwinie interes (nie mylić z plajtą)
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 17:03, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    rozwi zaniu ineresu bo np. si ju nie op aci.

    banku nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po p
    tak interes ? A je li tak to podejrzewam e

    > Hę?
    > Jasne, że nie bank sam w sobie, tylko jego właściciele, ale... dlaczego
    > mieliby nie mieć takiej możliwości? Przecież bank jest spółką akcyjną -
    > i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych,
    > a tam jest cały rozdział o likwidacji.
    >
    > --
    > MiCHA

    Ja juz wyjasniono - nie da sie tego zrobic bez zgody KNF. A KNF
    zapewne wymusi jakas forme zbycia banku - bo likwidacja banku moze
    wplynac na stabilnosc systemu (taka likwidacja bylaby po prostu dziwna
    - mialaby wplyw na wiarygodnosc Polski na rynkach finansowych i
    zaufanie klientow).

    Generalnie jakiekolwiek znikniecie banku z rynku wymaga zgody KNF
    (nawet upadlosc).

  • 12. Data: 2011-03-08 19:42:25
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Dzięki wszystkim za info. Może nawet zastanowię się nad tym FM czy Meritum :)

  • 13. Data: 2011-03-08 20:34:14
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    BK pisze:

> [...]
    > zaufanie klientow).
    >
    > Generalnie jakiekolwiek znikniecie banku z rynku wymaga zgody KNF

    Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadłość? :-)

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2011-03-08 20:40:10
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >"KrisB" wrote Dzięki wszystkim za info. Może nawet zastanowię się nad tym
    >FM czy Meritum :)

    Tylko się pospiesz, zanim interesy zwiną.

  • 15. Data: 2011-03-08 20:50:20
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości
    Meritum :)

    > Tylko się pospiesz, zanim interesy zwiną.

    Zart ?

  • 16. Data: 2011-03-09 12:05:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 21:34:14 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadłość? :-)

    Mówi "nie zgadzamy się na upadłość" ;-P

    I zapewne szuka kupca na taki bank.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2011-03-09 13:01:33
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 21:34, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Ciekawe jak niby KNF miałby się nie zgodzić na upadłość? :-)
    >
    > --
    > MiCHA

    Dzizas - nie latwiej sporzjec do ustawy?

    Legitymacje do zlozenia wniosku o upadlosc banku ma WYLACZNIE KNF.
    Moga wiec nie zlozyc tego wniosku tylko ustanowic swoj zarzad,
    zawiesic dzialanosc banku i poszukac kupca.

  • 18. Data: 2011-03-09 13:05:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Mar, 13:05, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > Dnia Tue, 08 Mar 2011 21:34:14 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa (a):

    >  M wi "nie zgadzamy si na upad o " ;-P
    >
    >  I zapewne szuka kupca na taki bank.
    >
    > --
    > Borys Pogore o
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Nawet nie tak. Po prostu upadlosc banku moze przeprowadzic wylacznie
    KNF - dzieje sie to wylacznie z inicjatywy KNF w okreslonych
    sytuacjach. Nie mozna sobie po prostu pojsc i zlozyc wniosku o
    upadlosc banku :)

  • 19. Data: 2011-03-09 19:06:15
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    BK pisze:

    > Dzizas - nie latwiej sporzjec do ustawy?

    Pytanie było retoryczne...

    > Legitymacje do zlozenia wniosku o upadlosc banku ma WYLACZNIE KNF.
    > Moga wiec nie zlozyc tego wniosku tylko ustanowic swoj zarzad,
    > zawiesic dzialanosc banku i poszukac kupca.

    Terefere. Papier oczywiście przyjmie wszystko, ale nawet jeśli formalnie
    bank sam z siebie nie może upaść, to nic go nie powstrzyma przed
    "faktycznym" upadkiem. Jak jakiś bank popadnie w prawdziwe tarapaty, to
    KNF może sobie tupać nogą, albo nawet grozić palcem...

    --
    MiCHA

  • 20. Data: 2011-03-10 20:09:05
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > powstrzyma przed "faktycznym" upadkiem. Jak jakiś bank popadnie w
    > prawdziwe tarapaty, to KNF może sobie tupać nogą, albo nawet

    Z radością witamy pierwszego w grupie pbb prezesa banku z dużym
    bagażem doświadczeń (w tym z upadłości) ;-)

    witrak()