  • 21. Data: 2011-03-11 08:07:00
    Temat: Re: Co z lokatą jeśli banki zwinie interes (nie mylić z plajtą)
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Mar, 20:06, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Terefere. Papier oczywiście przyjmie wszystko, ale nawet jeśli formalnie
    > bank sam z siebie nie może upaść, to nic go nie powstrzyma przed
    > "faktycznym" upadkiem. Jak jakiś bank popadnie w prawdziwe tarapaty, to
    > KNF może sobie tupać nogą, albo nawet grozić palcem...
    >
    > --
    > MiCHA

    papier papierem - mowimy o praktyce, nie o tym co Ci sie wydaje ze sie
    stanie

    co roku z "mapy" znika w Polsce kilka bankow - nie jest to jednak fala
    upadlosci, takie banki "prowadzone sa" tak zeby zostaly przejete przez
    kogos, kogos stac na wyprowadzenie ich na prosta

    jasne zawsze mozne sie zdarzyc kataklizm - ale Polska to nie USA -
    specyfika rynku jest inna (brak chociazby najbardziej ryzykownych
    bankow inwestycyjnych) i trudno o "nagla smierc" banku. Zwykle agonia
    banku trwa i jest widoczna na wskaznikach. A KNF nie interesuje sie
    bankami od czasu do czasu, czy od przypadku do przypadku - kontroluje
    ich wskazniki ekonomiczne w sposob ciagly. Zanim dojdzie do upadlosc
    banku (nawet w sensie ekonomicznym - nie prawnym) to przejdzie on
    dokapitalizowanie (czy to od akcjonariuszy, czy to z BFG), program
    naprawczy, poszukiwanie inwestorow, program naprawczy. Dzieje sie to
    kazdego dnia i to normalna praktyka - nikt nie robi z tego
    dramatycznych scen.

    Nie wiem na czym opierasz swoje wywody - zakladam jednak, ze glownie
    na swoim widzimisie.