  • 1. Data: 2011-03-09 12:19:29
    Temat: Co z tą zapowiadaną "belką" od lipca?
    Od: Marek <s...@k...eu>

    Media narobiły hałasu o zmianie zaokrągleń przy liczeniu podatku
    dochodowego, które miały być wprowadzone od początku lipca. Czy są już
    jakieś akty prawne regulujące tę sprawę?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2011-03-09 14:26:09
    Temat: Re: Co z tą zapowiadaną "belką" od lipca?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Marek nadaje:

    > Media narobiły hałasu o zmianie zaokrągleń przy liczeniu podatku
    > dochodowego, które miały być wprowadzone od początku lipca. Czy są już
    > jakieś akty prawne regulujące tę sprawę?

    Jest rok wyborczy. Jedyna szansa aby uświadomić partii że zmiany w
    obliczaniu podatku mogą im się nie opłacać.

  • 3. Data: 2011-03-09 21:03:08
    Temat: Re: Re:_Co_z_tą_zapowiadaną_"belką"_
    Od: "pan g" <gvaski@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Słyszałem bardzo ciekawą opinię jednego z ludzi z którymi współpracowałem. Twierdził,
    że rok wyborczy wręcz pomaga. \"Niewielu Polaków generalnie odkłada kasę, więc
    większości to nie uderzy. A kto powinien się dokładać więcej to wora niż ci co mają
    kasę? Skoro masz tyle forsy, że sobie lokaty i fundusze zakładasz, to samo w sobie
    podejrzane - płać!\" - tak mniej więcej brzmiały jego słowa i przyznam, że moim
    zdaniem naród taką ideę kupi.

    Z drugiej strony, konstytucja wspomina, że w roku podatkowym nowych obciążeń się nie
    nakłada (był art na bankierze) oraz sama propozycja jest gdzieś w konsultacjach,
    czyli daleko od wejścia w życie - do zrobienia z tego ustawy sporo zostało.

    Gdzieś tam w proponowanych zmianach jest też propozycja \"okresu przejściowego\" -
    czyli, to co założysz jest rozliczane tak, jak w dniu zawarcia umowy. Ale to dalej
    tylko propozycja.

    Ktoś może coś dorzucić, albo podważyć?

  • 4. Data: 2011-03-09 21:12:42
    Temat: Re: _Co_z_tą_zapowiadaną_"belką"_
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-03-09 22:03, pan g pisze:
    > Gdzieś tam w proponowanych zmianach jest też propozycja \"okresu przejściowego\" -
    czyli, to co założysz jest rozliczane tak, jak w dniu zawarcia umowy. Ale to dalej
    tylko propozycja.

    A to w umowie masz gdzieś zwolnienie z podatku ?
    To tak jakby zwiększono np. podatek dochodowy, a ludzie domagaliby się
    od pracodawcy aby im z pensji potrącał mniej, bo umowę o pracę podpisali
    gdy obowiązywała inna stawka.
    Sam podatek funkcjonuje od dawna, a że jest istnieje luka w jego
    naliczaniu to wygląda to obecnie tak jak wygląda.

  • 5. Data: 2011-03-09 21:39:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-09, pan g <gvaski@WYTNIJ_TOgmail.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > jest gdzieś w konsultacjach, czyli daleko od wejścia w życie -
    > do zrobienia z tego ustawy sporo zostało.

    W kwestii formalnej. To *nie* jest nowe obciążenie. To tylko propozycje
    zmierzające do zmiany sposobu zaokrąglania już istniejącego podatku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-03-10 07:25:55
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 9 Mar, 22:12, Simple Man <c...@l...de> wrote:

    > To tak jakby zwi kszono np. podatek dochodowy, a ludzie domagaliby si
    > od pracodawcy aby im z pensji potr ca mniej, bo umow o prac podpisali
    > gdy obowi zywa a inna stawka.

    Sugerować, że oczekuje się podwyżki zawsze można:)
    albo mieć umowę płace netto a nie brutto - możliwe?

  • 7. Data: 2011-03-10 07:29:18
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 9 Mar, 22:39, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > W kwestii formalnej. To *nie* jest nowe obci enie. To tylko propozycje
    > zmierzaj ce do zmiany sposobu zaokr glania ju istniej cego podatku.
    w teorii tak..w praktyce dla kogoś kto ma 3 letnie lokaty, kończące
    się np. za dwa lata wyliczone na brak podatku zmienia to bardzo dużo
    (jeśli nie będą "zwolnione" z tej zmiany sposobu zaokrąglania).
    ..a w przeciwieństwie do umowy o pracę - tutaj nie można się zwolnić z
    pracy nie tracąc środków zarobionych do tej pory.