  • 1. Data: 2009-08-18 23:29:23
    Temat: Co za BZDURA [mbank]
    Od: SP1 QXL <s...@s...pl>

    Matka moja założyła sobie e-konto w mbanku, skorzystała z
    elektronicznego formularza i odbioru umowy w oddziale (m-punkt).

    Wszystko OK, formularz wypełniony, zaakceptowany, odbierz umowe w... bla
    bla bla, Mattka moja idzie do punktu, podpisuje co trzeba, wracamy do
    domu, i chcemy aktywowac konto. Wpisujemy ID tymczasowe, hasełko, i
    następuje weryfikacja tożsamości, w formularzu jest pytanie o podany
    podczas rejestracji numer komórki. Nie podawaliśmy, o czym zresztą
    poinformowała nas pani w m-punkcie, więc zonk, dzwonimy do konsultanta,
    no, jak Pani nie podawała, to ja nie wiem co teraz...

    Podaliśmy aktualny numer na wszelki nieokreslony, błąd, drugi ekran
    weryfikacji tożsamości, nie ma już pytania o komórkę, wypełniamy
    wszystko tak jak we wniosku i kolejny raz niepowodzenie. W końcu
    nastąpiła blokada. Rodzicielka dzwoni na mlinie, weryfikuje sie ładnie,
    i po aktywacji konta, oraz zalogowaniu się, okazuje się, UWAGA!!!! Że ma
    2 konta 'e-konto' pod swoim ID.

    Patrzymy na dodatek, ze drugie konto ma -1,67zł jako saldo, czyli
    niedobór pieniędzy na koncie. pytam Mamę, czy miała kiedykolwiek konto w
    mbanku, no nie. Okazało się, ze konto z ujemnym saldem należy do mojego
    brata, zaś Rodzicielka była pełnomocnikiem dla tego konta. I wyjaśniło
    się wówczas czemu nie można było się zweryfikować przez internet: otóż,
    system nie zauważał danych z aktualnego wniosku, tylko, UWAGA, z
    podanych danych sprzed kilku lat, kiedy brat ustanowił Matkę
    pełnomocnikiem (inny e-mail, wpisany numer komórki, itp.).

    Takiej BZDURY to ja już dawno nie widziałem!!!

    TLZ

  • 2. Data: 2009-08-19 00:11:48
    Temat: Re: Co za BZDURA [mbank]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Takiej BZDURY to ja już dawno nie widziałem!!!

    mam wrazenie ze kazdy troche namieszał :)))
    Mama nie wiedziała, ze ma juz jakis login i hasło?

    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 3. Data: 2009-08-19 07:18:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Aug 19, 2:11 am, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
    > Osobnik posiadający mail s...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > mam wrazenie ze kazdy troche namieszał :)))
    > Mama nie wiedziała, ze ma juz jakis login i hasło?

    A jakie to ma znaczenie? Przecież podała aktualne dane, a za to
    zamieszanie można jedynie obciążyć bank, którego system nie potrafi
    skojarzyć danych.
    Dlaczego system nie wydrukował jej potwierdzenia ze starym loginem i
    hasłem?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2009-08-19 07:36:05
    Od: Przemek <p...@g...com>

    A czemu system miał to zrobić ?
    Wydaje mi sie że to nie system namieszał tylko pamięc mamy !

    Przemek

  • 5. Data: 2009-08-19 08:38:37
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Przemek napisał:
    > A czemu system miał to zrobić ?
    > Wydaje mi sie że to nie system namieszał tylko pamięc mamy !
    >
    > Przemek

    a co ma pamięć mamy do tego?, czy ktokolwiek poinformował ją że system
    łączy konta i daje wspólne logowania dla wszystkich kont jej i
    jakichkolwiek w których jest pełnomocnikiem?,

    założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej
    skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

    więc JA uważam, że w tym przypdaku to bank dał ciała a nie mama

  • 6. Data: 2009-08-19 09:39:00
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 19 Sie, 10:38, cyklista <a...@...pl> wrote:

> [...]
    > skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem
    >
    > więc JA uważam, że w tym przypadku to bank dał ciała a nie mama

    Dalejj jest pelnomocnikiem - dlatego widzi z poziomu swojego konta
    konto, do ktorego ma pelnomocnictwo (ale nie wykona z niego zadnej
    operacji, jesli nie zaloguje sie loginem i haslem zwiazanym z tamtym
    kontem))

    Wg mnie jest blad w logice banku, poniewaz poniewaz zakladajac nowe
    konto powinno sie zaktualizowac dane wg ostatniego wniosku,
    wprowadzone wczesniej pozostawiajac jedynie w chrakterze edytowalnej
    podpowiedzi. Jesli mBank wysyla starter, powinien najlepiej sam
    dokonac powyzszego,.

  • 7. Data: 2009-08-19 09:40:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "cyklista" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej skojarzył
    > JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

    Ale to jest standard w mBanku. I tak powinno byc!
    Jedna osoba fizyczna dostaje *jeden* login!!!!!!
    Z systemu transakcyjnego ma wglad i dostep do wszystkich rachunkow, ktorymi
    moze (jako wlasciciel, wspolwlasciciel lub pelnomocnik) zarzadzac. Nie widze
    w tym nic nienormalnego.
    Natomiast system powinien od razu po PESEL-u skojarzyc, ze ma juz login i
    haslo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-08-19 09:59:08
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 10:38:37 +0200, cyklista napisał(a):

    > założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej
    > skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

    Błąd w rozumowaniu. Podstawą weryfikacji jest tu "klient", rachunki są
    podczepiane pod niego i jest to jak najbardziej rozsądne. Błąd banku jest
    taki, że założył drugiego "klienta" dla tej samej osoby. Pewnie system
    weryfikuje po dowodzie tożsamości a twoja mama nie zmieniła w starych
    danych numeru dowodu na nowy. Powinni weryfikować po PESELu jeszcze.
    --
    Kojer

  • 9. Data: 2009-08-19 10:16:09
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Robert Kois wrote:

> [...]
    > weryfikuje po dowodzie tożsamości a twoja mama nie zmieniła w starych
    > danych numeru dowodu na nowy. Powinni weryfikować po PESELu jeszcze.

    W czeskim mBanku od niedawna można założyć konto nie posiadając
    czeskiego odpowiednika PESELu. Czyżby te zmiany miały wpływ też na
    polski mBank :D ?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 10. Data: 2009-08-19 10:17:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A czemu system miał to zrobić ?
    > Wydaje mi sie że to nie system namieszał tylko pamięc mamy !

    nie przesadzajmy - wina banku jest bezsprzeczna.
    Oczywistym jest, ze to bank powinien skojarzyc, podac, PODPOWIEDZIEC.
    Nie zmienia to faktu, ze niestety wiadomoym jest, iz systemy komputerowe
    czesto nie sa dostosowane do tak niestandardowych sytuacji i dla wlasnego
    dobra trzeba o tym pamietac.

    Tak wiec wine za zamieszaniem oceniłbym jako: 65% bank, 20% mama, 15% -
    posiadasz konta do ktorego mama była pełnomocnikiem :)

    Na szczescie, jak rozumiem, sprawe udało sie dociągnąć szczesliwie do
    konta.
    Parafrazując pewien sitcom (piwo jak ktos zgadnie ktory:):
    Witamy w mbanku. jest do bani. Spodoba ci sie.
    (Welcome in mbank. It sucks. You gonna love it.)

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???