  • 21. Data: 2009-02-17 10:06:25
    Temat: Re: Co ze zlotowka?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:gne23o$sul$1@online.de...

    > Zmarginalizowane przez co? Rubla i Czeska korone? Jena? Dolara? Zlotowke?
    > :)

    Dolara.

    marekz

  • 22. Data: 2009-02-17 10:40:33
    Od: k...@o...pl

    On 17 Lut, 11:06, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Dolara.

    Ale na razie udział euro w rezerwach wielu krajów rośnie, więc także
    i to nie sugeruje, że miałby być zmarginalizowany.
    Już większe ryzyko mogłoby być takie, że nagle w jakimś kraju komuś
    strzeli do głowy, że trzeba ze strefy euro wyjść.

  • 23. Data: 2009-02-17 10:40:58
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak przy okazji: możesz zamówić sobie dowolny artykuł w prasie na dowolny temat z
    dowolną tezą.
    JaC

    -----

    > Ciekawy artykul w Rzeczpospolitej o tym, co sie obecnie dzieje na Slowacji:
    > www.rp.pl/artykul/5,264483_Euro_stabilizuje_Slowacje
    .html

  • 24. Data: 2009-02-17 10:55:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

> [...]
    > Już większe ryzyko mogłoby być takie, że nagle w jakimś kraju komuś
    > strzeli do głowy, że trzeba ze strefy euro wyjść.

    Nie uważam aby europejska unia walutowa była w stanie dotrwać do 2020 roku.
    Jak jakiś pierwszy kraj pokona opór psychologiczny z wychodzeniem, potem
    rozwali się to w roczek. Wydaje mi się taki scenariusz bardziej realny od
    scenariusza stabilności, ten socjalizm upadnie, gdyż nikt z mniejszych
    państw UE nie będzie gotowy do dobrowolnego pozostawienia przewagi państwom
    bez balastu EUR w ożywieniu, które będzie po zakończeniu obecnej fazy
    recesji. Tą moją wizję oczywiście zaneguje fakt, gdyby jakikolwiek nowy kraj
    dobrowolnie wszedł do strefy EUR po referendum, mają być chyba referenda w
    Danii i Szwecji czy gdzieś tam jeszcze.

    Wtedy skończy się polityczne pitolenie o dupie Maryni. Ewentualnie może to
    się stac taką pozorną wydmuszką, ale to też oznaczałoby w praktyce
    marginalizację EUR.

    marekz

  • 25. Data: 2009-02-17 11:28:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I tak i nie.
    Euro staje się walutą duzych krajów, jakoś się Niemcy z Francuzami i może Włochami
    dogadają, a wyspa to i tak wyspa.
    Chyba nie miałbyś watpliwości, że Niemcy chcieliby 20, 30 czy 40 lat temu, a by w
    Polsce obowiązywały jedynie deutschmarki, a nie złotówki?
    JaC

    -----

  • 26. Data: 2009-02-17 12:13:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    ąćęłńóśźż schrieb:
    > Tak przy okazji: możesz zamówić sobie dowolny artykuł w prasie na dowolny temat z
    dowolną tezą.

    Sugerujesz, ze ten artykul w Rzeczpospolitej byl pisany na zamowienie i
    mija sie z prawda? Szok! Kto moze za tym stac? Mossad? Cyklisci? Agenci
    Korei Polnocnej?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 27. Data: 2009-02-17 12:25:29
    Od: sorden <s...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Euro staje się walutą duzych krajów, jakoś się Niemcy z Francuzami i może
    > Włochami dogadają, a wyspa to i tak wyspa.

    Chodza ploty, ze Wlosi i Grecja chca wystapic ze strefy Euro, bo traca na
    tym majatek i maja zapasc.

    --
    in

  • 28. Data: 2009-02-17 12:55:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    sorden schrieb:

    > Chodza ploty, ze Wlosi i Grecja chca wystapic ze strefy Euro, bo traca na
    > tym majatek i maja zapasc.

    Nie to co Wielka Brytania, ktora zdecydowala sie pozostac przy funcie, i
    teraz jest wyspa wysokiego wzrostu gospodarczego na oceanie kryzysu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2009-02-17 13:01:59
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Nie to co Wielka Brytania, ktora zdecydowala sie pozostac przy funcie, i
    > teraz jest wyspa wysokiego wzrostu gospodarczego na oceanie kryzysu.

    Porownaj ich z Grecja. Przy tym UK dzieki temu mogla duzo szybciej reagowac
    na swoje problemy. Siedzac pod mmiotla ECB byloby z nimi duuzo gorzej.

    --
    in

  • 30. Data: 2009-02-17 14:02:33
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    No, ja sie z jednej strony ciesze ze w porownaniu z 18 lipca 2008
    zarabiam 92% wiecej w polskiej walucie, ale jak tak popatrzec na te
    zmiane, to zimno sie robi.

    92% w ciagu 7 miesiecy...