  • 91. Data: 2002-03-18 08:54:04
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Przeciez wpierw musisz _udowodnic_ ze jest kradziona! W przeciwnym
    > przypadku to jest pomowienie.

    Przeczytaj pierwszy post z tego watku, razem z jego tytulem- co zrobic kiedy
    karta jest kradziona.

    > Czy zabraniasz bezkarkim lysym milosnikom bejsbolu posiadania kont i
    > kart platniczych?

    Nie. W tym konkretnym wypadku nie ma watpliwosci o co chodzi.

  • 92. Data: 2002-03-18 10:43:43
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Musical Man" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przeczytaj pierwszy post z tego watku, razem z jego tytulem- co zrobic kiedy
    > karta jest kradziona.

    W dalszej części wiadomości jakoś tej pewności sądu nie było...

    > Nie. W tym konkretnym wypadku nie ma watpliwosci o co chodzi.

    Taaaa? I co jeszcze? Bo wątpliwości to nawet w sądzie jeszcze będą się odbijać
    czkawką, a Ty, choć tego nie widziałeś i sprzedawca, któremu nie spodobała się
    fizjonomia kupujących i niezautoryzowane transakcje karciane już wątpliwości
    nie macie. Weź się puknij czymś w czółko. I czopeczek.

    --
    Konrad J. Brywczyński

    "Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
    Ł. Jakubowski

  • 93. Data: 2002-03-18 12:33:49
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    wątpliwości
    > nie macie. Weź się puknij czymś w czółko. I czopeczek.

    Art. 239 KK
    par.1 Kto utrudnia lub udaremnia postepowanie karne, pomagajac sprawcy
    przestepstwa uniknac odpowiedzialnosci karnej, (...) podlega karze
    pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 2

    Art. 292 KK
    par. 1. Kto rzecz, o ktorej na podstawie towarzyszacych okolicznosci
    powinien i moze przypuszczac, ze zostala uzyskana za pomoca czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo te rzecz przyjmuje lub
    pomaga do jej ukrycia podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo
    pozbawienia wolnosci do lat 2.
    par. 2 W wypadku znacznej wartosci rzeczy, o ktorej mowa w par.1, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.

    Art. 299 KK
    par.1 Kto srodki platnicze, papiery wartosciowe lub inne wartosci dewizowe
    (...), pochodzace z korzysci zwiazanych z popelnieniem przestepstwa przez
    inne osoby, w szczegolnosci polegajacego na (...) rozboju albo popelnienia
    innego przestepstwa przeciwko mieniu (...) pomaga do przenoszenia ich
    wlasnosci lub posiadania albo przejmuje inne czynnosci, ktore moga udaremnic
    lub znacznie utrudnic stwierdzenie ich przestepczego pochodzenia (...)
    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.

    Mowisz ze moglbym byc oskarzony o pomowienie?

    Art. 212 KK
    par.1 Kto pomawia inna osobe (...) o takie postepowanie lub wlasciwosci
    ktore moga ponizyc ja w opinii publicznej lub narazic na utrate zaufania
    potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju dzialalnosci podlega
    grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolnosci do roku.

    Czy wg. Ciebie mamy w tym wypadku pomowienie??? Ponizanie w opinii
    publicznej? LOL
    Poza tym:

    Art. 213
    par.1 Nie ma przestepstwa okreslonego w art. 212 par. 1 jezeli zarzut
    uczyniony niepublicznie jest prawdziwy

    Wez se kup mlotek i z duza sila przyloz go do glowy. A potem docisnij nim
    czopek.

  • 94. Data: 2002-03-18 13:01:44
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Musical Man" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    To nie ja pisałem o pomówieniach. Za to Ty pisałeś o braku wątpliwości,
    że karty, którymi karki się posługiwały były kradzione, choć nic poza
    wyglądem tych panów, a może i sposobem robienia zakupów (akurat mnie
    też się zdarza wejść do sklepu po z góry upatrzone produkty i bez
    większego namysłu zdjąć takie z półki, a potem udać się do kasy) nie
    wskazywało na to, że karty faktycznie były kradzione. POS nie wyświetlił
    komunikatu, że karta skradziona, a po prostu nie dał autoryzacji, ku
    czemu mogło być wiele innych powodów. Oczywiście karty mogły być zastrzeżone
    telefonicznie, bo klient zauważył, że ich nie ma, a nie potwierdził
    blokady pisemnie (chyba taka jest procedura), a dżentelmeni próbowali
    szybko z tych kart skorzystać. Ale wcale tak być nie musiało.

    Ty bez podstaw formalnych karty byś ciachnął.

    --
    Konrad J. Brywczyński should it be implausible
    k...@b...tk that a man can supervise

  • 95. Data: 2002-03-18 13:26:28
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Ty bez podstaw formalnych karty byś ciachnął.

    Nie ciachnal tylko zadzwonil na policje. Tu nie chodzi tylko o zachowywanie
    sie zgodnie z kodeksami, tylko o ogolnie pojeta uczciwosc. Ciebie ona
    przerasta.
    EOT

  • 96. Data: 2002-03-18 15:39:25
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    > Nie ciachnal tylko zadzwonil na policje. Tu nie chodzi tylko o zachowywanie
    > sie zgodnie z kodeksami, tylko o ogolnie pojeta uczciwosc. Ciebie ona
    > przerasta.

    Nie znasz mnie, więc się może nie wypowiadaj. Zdarza mi się dzwonić na policję,
    jak widzę, że sklep sprzedaje dzieciakom piwo i na straż miejską, że w kiosku
    sprzedają dzieciom petardy. Tylko że w opisywanym przypadku nie było żadnych
    znamion popełnienia przestępstwa i nie było z czym dzwonić na policję. Co
    innego, gdyby na POSie pojawił się napis: "karta skrzadziona - zatrzymać".
    Widzę zatem, że Ciebie przerasta czytanie z jednoczesnym rozumieniem. :-(

    Teraz: EOT

    --
    Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
    k...@b...tk Stranded in my mind

  • 97. Data: 2002-03-18 16:38:09
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Tylko że w opisywanym przypadku nie było żadnych
    > znamion popełnienia przestępstwa i nie było z czym dzwonić na policję.

    A lyzka na to niemozliwe.

  • 98. Data: 2002-03-19 10:49:58
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > A lyzka na to niemozliwe.

    Zachwica mnie wiedza merytoryczna.
    Posluchaj - paragrafy cytujesz, ale nie zdajesz sobie sprawy z tego, ze co
    innego oznacza komunikat na POSie "odmowa autoryzacji" a co innego komunikat
    "karta skradziona - zatrzymac".
    Odmowa autoryzacji moze sie zdazyc, z wielu roznych przyczyn, i nie oznacza
    niczego, oprocz jakichs problemow z wydawaniem pieniedzy.
    Komunikat - "karta skradziona" oznacza dokladnie to co oznacza.

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 99. Data: 2002-03-19 19:07:10
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > niczego, oprocz jakichs problemow z wydawaniem pieniedzy.
    > Komunikat - "karta skradziona" oznacza dokladnie to co oznacza.

    A komunikat "odmowa autoryzacji" tak samo jak komunikat "karta przyjeta"
    wcale nie oznacza ze karta NIE zostala skradziona. Ale zachowanie grupki
    dresiarzy ktorzy w sklepie mowia "wez tez k...wa to, bo to drogie" i
    wyciagaja 3 karty pozwala domniemywac ze nie sa uczciwi i ze karty sa
    kradzione. Jasne ze latwiej nic nie robic. Po co sie narazac. W koncu moga
    byc uczciwi. Jasne ze moga. Tyle ze prawdopodobienstwo to jest mniejsze niz
    1%.
    Nie skazujemy ich na kare smierci. Nie musimy miec 100% pewnosci ze sa
    zlodziejami. Wzywamy policje dla wyjasnienia sprawy. I nie jestem w stanie
    zrozumiec dlaczego probojesz mi udowodnic ze to bledne postepowanie. Nie
    myslisz o tym facecie ktory lezy nieprzytomny 100 m dalej, w rynsztoku i ze
    go ogolaca z calej kasy. Prawo pozwala ci pomoc tej osobie. Ale po co? Od
    tego jest policja, tak? Poza tym mogli byc uczciwi. Zalosne. :-(((

    Jesli ta dyskusja ma polegac na tym, ze mamy sobie udowadniac jaka jest
    pewnosc czy tacy osobnicy sa, czy nie sa zlodziejami to nie ma w tym
    najmniejszego sensu. Ani mnie, ani Was tam nie bylo. Wiadomo jednak ze jesli
    ten sprzedawca byl pewien ze karty sa kradzione (a tak pisal 150 postow
    temu) to powinien zachowac sie tak jak mowie, zgodnie ze wszystkimi
    artykulami cytowanymi wyzej. Jezeli domniemuje ze karty sa kradzione tez
    powinien zachowac ostroznosc. Bo inaczej podpada pod art. 239 i 299 KK.

  • 100. Data: 2002-03-19 19:07:46
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    policję,
    > jak widzę, że sklep sprzedaje dzieciakom piwo i na straż miejską, że w

    A na jakiej podstawie wiesz ze sa to osoby niepelnoletnie? To ze ktos ma
    maly wzrost wcale nie oznacza ze nie ma dowodu osobistego w kieszeni. A to
    jest
    pomowienie kioskarza.