  • 1. Data: 2009-05-14 21:20:54
    Temat: Cormay - jutro (piątek) karty na stół i mówimy sprawdzam
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Jutro idą wyniki Za I kwartał i poznamy fundamenty - karty na stół
    Zarządzie!

    Każdy wyskok zysku netto powyżej 20-25% za I kwartał licząc rok do roku
    będzie moim zdaniem otwierał długą drogę na północ. Walor się na
    godzinówkach lekko pokonsolidował tak, więc jutro (w przypadku dobrych
    wyników) droga to kolejnych procentów otwarta.
    Ze świecą szukać obecnie spółek z taką dynamiką przy założeniu, że branża
    jest uniezależniona od kryzysu gospodarczego - a do tego przewijające sie
    umowy, perspektywy i przejęcia.

    W dzisiejszym Parkiecie był artykuł:

    "PZ Cormay W przyszłym roku może być emisja akcji
    14.05.2009, Błażej Dowgielski
    Przychody producenta i dystrybutora testów do diagnostyki laboratoryjnej w I
    kwartale przekroczyły 8,7 mln zł &#8211; wynika z wstępnych danych. Wzrosły
    więc o blisko 45 proc. w porównaniu z początkiem 2008 r. &#8211; O ponad
    jedną czwartą wzrosła sprzedaż na krajowym rynku. W podobnym tempie rośnie
    nasza sprzedaż za granicą, jednak dzięki osłabieniu złotego przychody z
    eksportu są wyższe o ponad połowę &#8211; mówi Tomasz Tuora, prezes PZ
    Cormay.

    W 2008 r. skonsolidowane przychody spółki wyniosły 31 mln zł, a zysk netto
    &#8211; 1,4 mln zł. Eksport stanowi ponad 60 proc. obrotów. PZ Cormay
    sprzedaje produkty w ponad 30 krajach, z których najważniejsze to Rosja,
    Turcja, Ukraina i Białoruś. Jak przekonuje prezes PZ Cormay, kryzys
    gospodarczy w niewielkim stopniu wpływa na zagraniczny biznes spółki.
    &#8211; Nie odczuwamy skutków spowolnienia gospodarczego w krajach regionu.
    Dla przykładu: obroty naszej rosyjskiej spółki Kormiej Rusłand wyrażone w
    rublach wzrosły rok do roku o blisko 40 proc. &#8211; mówi Tuora. Podkreśla,
    że ze względu na stosowanie przedpłat spółka nie ma problemu z
    należnościami.

    PZ Cormay nie rezygnuje z przejęć. Głównym celem spółki jest szwajcarska
    firma Orphee, produkująca urządzenia do diagnostyki hematologicznej (badanie
    komórek krwi), z którą PZ Cormay współpracuje od lat. Do przejęcia tej firmy
    miało dojść w ubiegłym roku, a pieniądze na ten cel miały zostać pozyskane z
    emisji akcji. Spółka chciała sprzedać maksymalnie 10 mln papierów po 2,6-4
    zł. Mogła więc dostać od inwestorów do 40 mln zł. Ostatecznie kupili oni
    niecałe 2 mln walorów po 2,6 zł, łącznie za nieco ponad 5 mln zł.

    &#8211; Postanowiliśmy więc szukać alternatywnych źródeł finansowania
    &#8211; mówi Tuora. Prezes zdradza, że prowadzone są też rozmowy z
    inwestorami w sprawie objęcia akcji spółki. &#8211; Niewykluczone, że w 2010
    roku dojdzie do kolejnej emisji &#8211; prognozuje Tuora.
    "

    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 2. Data: 2009-05-14 21:25:15
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    P.S. Wasz Apostoł Palm ;-)
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 3. Data: 2009-05-14 21:36:22
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości
    > P.S. Wasz Apostoł Palm ;-)

    Rzekł Jezus do apostołów:

    "Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: jeden z was Mnie zdradzi".

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2009-05-14 21:48:16
    Od: osiunio <o...@g...com>

    Palm wrote:
> [...]
    > mia?o doj?ae w ubieg?ym roku, a pieni?dze na ten cel mia?y zostaae pozyskane z
    > emisji akcji. Spó?ka chcia?a sprzedaae maksymalnie 10 mln papierów po 2,6-4
    > z?. Mog?a wiec dostaae od inwestorów do 40 mln z?. Ostatecznie kupili oni
    > nieca?e 2 mln walorów po 2,6 z?, ??cznie za nieco ponad 5 mln z?.
    >
    > &#8211; Postanowili?my wiec szukaae alternatywnych 1/4 róde? finansowania
    > &#8211; mówi Tuora. Prezes zdradza, ?e prowadzone s? te? rozmowy z
    > inwestorami w sprawie objecia akcji spó?ki. &#8211; Niewykluczone, ?e w 2010
    > roku dojdzie do kolejnej emisji &#8211; prognozuje Tuora.

    jakby zysk wzrosl o 45% tak jak przychody to rewelacja, kurs powinien
    tez poszybowac gdzies tyle samo mysle czyli gdzies na 4 zlote.