  • 11. Data: 2011-04-05 19:42:03
    Temat: Re: Cos nowego dla maluczkich ?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/Silny_Rynek2/index.html#tabs=0

    > Widzę że humorek ciągle Ci dopisuje. Psalmy nawet Ci jakieś wychodzą ;)
    > Nie wciągniesz mnie jednak w kolejną pułapkę. Nie zapętlisz moich zwojów
    > mózgowych do granic wytrzymałości każąc mi udowadniać twierdzenia o
    > rzeczach których nie ma. Pan mnie przed ty uchroni.

    Twój pan Cie chroni przed wszystkim. Wczoraj od pana dostałem mandat 20,- za
    nieposiadanie (niemanie) torebki na psie odchody. Moje skromne tłumaczenie
    tłumoka, że torebkę miałem ale zużyłem na posprzątanie psich odchodów do
    pana nie trafiły. "Mnie nie interesuje sprzątanie odchodów tylko czy jest
    torebka na odchody" rzekł pan. Mój pan już robi dla mojego dobra prawie
    wszystko. Wiąże mi buty - nie za ciasno i miesza kawę ale nie dodaje cukru
    bo za drogi i niezdrowy. Mówi mi, że mogę czuć się szczęśliwy. Jak mogę to
    się czuję.

  • 12. Data: 2011-04-05 19:56:40
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Parafrazując słowa wypowiedziane przez Kwinto w Vabanku wolałbym, żeby te
    > zakłady przyjmował bukmacher par excellence ;)

    Parafrazując .... ucho od śledzia ;)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-04-06 10:41:11
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-05 09:49, Waldek pisze:

    > http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/Silny_Rynek2/index.html#tabs=0

    Może to się bardziej na p.b.b, może ja nie znam się zbyt bardzo, ale:
    1) czy to nie jest hazard?
    2) czemu jak WIG wzrośnie więcej, to subskrybent dostaje mniej?
    3) czemu wygranych ustala się na 22.12, a kasę można wypłacić dopiero 2
    tygodnie później?

    Pozdr,
    --
    L E P E K

  • 14. Data: 2011-04-06 11:06:11
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 12:41:11 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > 2) czemu jak WIG wzrośnie więcej, to subskrybent dostaje mniej?
    > 3) czemu wygranych ustala się na 22.12, a kasę można wypłacić dopiero 2

    To sie nazywa nowoczesny instrument finansowy oparty o opcje barierowe.
    Gdyby to byl hazard, zgodnie z przepisami byloby to zabronione a nie jest
    wiec i hazardem tego nie wolno nazywac ;)
    W tym kontekscie twoje 1 i 2-gie pytanie sa pozbawione sensu. Mozesz
    zagrac, mozesz nie zagrac. Jesli zagrasz to pare osob tutaj nazwie cie
    inwestorem. Jesli nie zagrasz bedziesz tylko ignorantem w sprawach
    inwestowania i Twoje notowania wsrod zgromadzonych tu inwestorow spadna do
    zera. Wybor nalezy do Ciebie ;)

  • 15. Data: 2011-04-06 11:20:29
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-06 13:06, root pisze:

    > To sie nazywa nowoczesny instrument finansowy oparty o opcje barierowe.
    > Gdyby to byl hazard, zgodnie z przepisami byloby to zabronione a nie jest
    > wiec i hazardem tego nie wolno nazywac ;)

    Fakt - pytanie pierwsze było retoryczne, ale dwa pozostałe są jak
    najbardziej poważne (szczególnie to drugie):

    2) Czemu jeśli indeks będzie wyżej, to subskrybent dostanie mniej?
    Biorąc pod uwagę, że bank nie ma zamiaru dzielić się zyskiem, tylko
    zgromadzić jak najwięcej kapitału i jak najwięcej na nim zarobić: czy
    może chodzi o to, że jednak WIG-20 ma NAJMNIEJSZĄ szansę 22.12.2011
    znaleźć się pomiędzy 3000 a 3300 (oraz jakąś jednak minimalną 3300 - 3400)?

    Pozdr,
    --
    L E P E K

  • 16. Data: 2011-04-06 11:25:53
    Od: root <r...@v...pl>

  • 17. Data: 2011-04-06 11:42:16
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]

    > może chodzi o to, że jednak WIG-20 ma NAJMNIEJSZĄ szansę 22.12.2011
    > znaleźć się pomiędzy 3000 a 3300 (oraz jakąś jednak minimalną 3300 - 3400)?

    Bo tak to skonstruowali. Mogli wymyslec cos zupelnie innego. Wielu ludzi
    wpadnie w pulapke bo po pierwsze nazwa "silny rynek" sugeruje ze wygrywasz
    jesli rynek wzrosnie,
    po drugie przeczyczaja tylko pierwsza czesc:
    "Jeżeli w dniu 22.12.2011 roku wartość aktywa bazowego znajdzie się w
    przedziale 3000 - 3300 punktów, oprocentowanie lokaty wyniesie 11% p.a
    ...."
    Juz w tym momencie utrwali sobie przekonanie o wygranej w przypadku hossy.
    A dalej mamy
    "Jeżeli w dniu 22.12.2011 roku wartość aktywa bazowego znajdzie się w
    przedziale 3300 - 3400 wówczas oprocentowanie lokaty wyniesie 3% w skali
    roku"
    I juz jest troche gorzej no ale przynajmniej dostana durne 3%
    Dopiero na koncu przypominaja Ci ze nie dostaniesz nic jesli Wig20 wyjdzie
    poza przedzial 3000-3400 w dniu 22.12.2011.

    Marketing po prostu.
    Prawdopodobienstwo ze w dniu 22.12.2011 Wig20 bedzie w tym przedziale jest
    na tyle niskie, ze im sie to oplaci. Najczesciej bowiem taki tworca
    struktury kupuje stosowne opcje w innym banku i na niego przenosi ryzyko
    ew. porazki. Cena tych opcji jest zalezna od prawdopodobienistwa wygranej
    wiec im jest ono mniejsze tym cena nizsza. Tym samym bank zaplaci mniej za
    opcje a wyplaci Ci w najgorszym razie 11% pa czyli mniej niz 11% zwazywszy
    na to ze mamy juz kwiecien. Tworca struktury w ogole nie kupuje kontraktu
    na Wig20 a tylko opcje i obligacje. Nie ma wiec zadnego zysku z Wig20 z
    ktorym powinien sie z Toba ew. dzielic. To tylko opcje maja zwiazek z
    Wig20.

  • 18. Data: 2011-04-06 11:44:23
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Bo tak to skonstruowali. Mogli wymyslec cos zupelnie innego. Wielu ludzi
    > wpadnie w pulapke bo po pierwsze nazwa "silny rynek" sugeruje ze wygrywasz
    > jesli rynek wzrosnie,

    i to jest oszustwo reklamowe, bowiem jesli będzie jeszcze silniejszy to też
    się nie wygrywa

  • 19. Data: 2011-04-06 14:32:50
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > i to jest oszustwo reklamowe, bowiem jesli będzie jeszcze silniejszy to
    > też się nie wygrywa

    Nie przesadzajcie. To tylko nazwa. Chyba totalny idiota by sie sugerowal
    sama nazwa i nie przeczytal tych 3 zdan, ktore dokladnie wyjasniaja o co
    chodzi. Nazwa ma byc w miare krotka i latwa do zapamietania. Przeciez w
    nazwie nie podadza calej zasady dzialania instrumentu. W koncu niby jak
    mieli nazwac? Gdyby nazwali to "slaby rynek" to rzeczywiscie mozna miec
    pretensje, a tak to jest tylko klasyczne podejscie Polaka, ktory zawsze jest
    niezadowolony i zawsze sie wszystkiego czepia.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 20. Data: 2011-04-06 16:32:35
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 16:32:50 +0200, DJ napisał(a):

    > Nie przesadzajcie. To tylko nazwa. Chyba totalny idiota by sie sugerowal

    O kolego. Tylko nie Wy ;) Ja nie nazwalem tego "produktu" oszustwem. To
    powiedzial moj odwieczny "przeciwnik" na tym forum ;)

> [...]
    > pretensje, a tak to jest tylko klasyczne podejscie Polaka, ktory zawsze jest
    > niezadowolony i zawsze sie wszystkiego czepia.

    Rowniez prosze mnie do tego nie wkrecac. Pytek zadal pytanie wiec
    odpowiedzialem jak umialem. Staralem sie wytlumaczyc niuanse bez zadnej
    rekomendacji. Ze to hazard to wszyscy wiedza. Ze zakładami bukmacherskimi
    zajmuje sie bank, to juz jest norma ogolnoswiatowa. Swoje zdanie na ten
    temat mam ale specjalnie sie nad tym nie rozwodzilem.