  • 11. Data: 2010-08-30 22:49:08
    Temat: Odp: Coś znowu w mBanku będą grzebać
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@t...ceti.pl...
    > Ciekawe, czy kiedyś mBank
    > w końcu dorobi się funkcjonalnego systemu bankowości internetowej
    > który zastąpi tę obecną protezę...

    takie samo bylo moje wrazenie po tym jak pierwszy raz bawilem sie
    mbankiem, delikatnie mowiac masakra... w porownaniu do kilku polskich
    i zagranicznych systemow mbank wypada beznadziejnie pod wzgledem
    funkcjonalnosci, a w dodatku za cholere nie umiem sie w nim polapac
    jak juz skorzystac musze, jakos zawsze mam uczucie siegania prawa reka
    do lewej kieszeni (w porownaniu do inteligo, ing czy zagranicznych boi
    i aib gdzie poprostu intuicyjnie wiem jak dowolna rzecz zrobic)

  • 12. Data: 2010-08-31 06:44:17
    Temat: Re: Coś znowu w mBanku będą grzebać
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    m4rkiz pisze:

    > takie samo bylo moje wrazenie po tym jak pierwszy raz bawilem sie
    > mbankiem, delikatnie mowiac masakra...

    No widzisz, a dla mnie jest dokładnie odwrotnie. :-)
    MBank to dla mnie wzór bankowości internetowej - nie ma tam żadnych
    obrazków, animacji, flashy i innych wodotrysków, spowalniaczy i
    zaciemniaczy. Jest czysty tekst, sama esencja - czyli to, co jest mi w
    banku potrzebne. Do tego menu proste jak budowa cepu. :-)
    Co nie znaczy, że pewnych funkcji nie mogliby dodać - byleby tylko
    ogólnej koncepcji interfejsu nie zmieniali...

    Do mbankowego ideału zbliża się jedynie Eurobank. A z kolei Meritum to
    dokładne przeciwieństwo - człowiek po zalogowaniu jest bombardowany całą
    masą informacji, których nie szuka, a które zajmują miejsce i skutecznie
    ukrywają to, co istotne...

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2010-08-31 22:03:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 08:44:17 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
    > No widzisz, a dla mnie jest dokładnie odwrotnie. :-)

    Czyli masz po prostu małe wymagania i/lub mało intensywnie korzystasz
    z bankowości internetowej ;)

    > MBank to dla mnie wzór bankowości internetowej - nie ma tam żadnych
    > obrazków, animacji, flashy i innych wodotrysków, spowalniaczy i
    > zaciemniaczy.

    Ale choćby jest javascript, który jest cholernie upierdliwy - zapomnij
    o odpaleniu czegoś w drugim oknie/tabie, a jak akurat sieć ma czkawkę to
    i tak zapomnij o "przyspieszeniu" operacji przez ponowne kliknięcie w
    przycisk - "mądry" javascript powie "akcja już wykonana".

> [...]
    > Co nie znaczy, że pewnych funkcji nie mogliby dodać - byleby tylko
    > ogólnej koncepcji interfejsu nie zmieniali...

    Ale tu chodzi nie tylko o dodawanie funkcji - choć bardzo brakuje jakiegoś
    sensownego filtra operacji - ale o KOSZMARNĄ ergonomię. Trzeba się naklikać
    jak diabli, by zrobić parę prostych operacji - a ze względu na durne
    javascripty nie można sobie np. otworzyć w nowym oknie listy ostatnich
    operacji i potem normalne zlecenie przelewu.

    Zlecenie stałe - po zakończeniu znika, nie ma śladu czy było czy nie.
    Spamowe komunikaty zawsze będą na ekranie, dopóki ich nie skasujesz - nie da
    się po prostu ich ukryć, by potem np. wrócić przy jakiejś okazji...
    I co krok jakieś durne rozwiązania, przez które można osiwieć :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-09-01 05:55:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Czyli masz po prostu małe wymagania i/lub mało intensywnie korzystasz
    > z bankowości internetowej ;)

    Korzystam z niej niemal bez przerwy...

    > Ale choćby jest javascript, który jest cholernie upierdliwy - zapomnij
    > o odpaleniu czegoś w drugim oknie/tabie,

    Masz dziwne problemy. Zdarzało mi się przeglądać mbank w 3 czy 4 kartach
    na raz i problemu nigdy nie było...

    > a jak akurat sieć ma czkawkę to
    > i tak zapomnij o "przyspieszeniu" operacji przez ponowne kliknięcie w
    > przycisk - "mądry" javascript powie "akcja już wykonana".

    Znowu dziwne problemy. Nigdy nie miałem potrzeby "przyspieszania"...

    > Ale tu chodzi nie tylko o dodawanie funkcji - choć bardzo brakuje jakiegoś
    > sensownego filtra operacji - ale o KOSZMARNĄ ergonomię. Trzeba się naklikać
    > jak diabli, by zrobić parę prostych operacji

    Przelew jednorazowy - jedno kliknięcie ze strony głównej.
    Przelew zdefiniowany - jedno kliknięcie ze strony głównej (+drugie na
    wybór odbiorcy).
    Historia rachunku - jedno kliknięcie ze strony głównej.

    Ma być bardziej ergonomicznie? (0 kliknięć?)

    > - a ze względu na durne
    > javascripty nie można sobie np. otworzyć w nowym oknie listy ostatnich
    > operacji i potem normalne zlecenie przelewu.

    Ja umiem.

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2010-09-01 21:37:40
    Od: Maciej Anczura <s...@k...org>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Przyjęli, przemielili w systemie i... odmówili ze względu na "brak
    > zdolności kredytowej". A starą kartę z niezmienionym limitem mi
    > pozostawili. Niezłe nie? :-)

    Miałem lepiej. ~Półtora roku (albo jeszcze dawniej) temu Lukas odmówił mi
    _obniżenia_ limitu debetu ze względu... na brak regularnych wpłat na konto.

    Na początku odpadłem, a potem uświadomili mnie, że bez regularnych wpłat
    System(tm) nie jest w stanie przeprowadzić symulacji spłaty/zdolności,
    a bez tego nie mogą ustawić nowego limitu. Próbowałem jeszcze bełkotać,
    że aktualny jest wyższy niż wnioskowany, ale jedyne co był w stanie zrobić
    dla mnie pracownik placówki, to wskazać drzwi. Czy tak jest dalej, nie wiem.

    (a trzymałem jako zapasowe i rzeczywiście niezbyt korzystałem).

    --
    I know you and Frank were planning to disconnect me,
    and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.