  • 71. Data: 2009-01-25 22:09:42
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

    > Tiaaaa... można. A on niech sobie dyma do banku za-lodge-ować czek. Od
    > poniedziałku do piątku od 10 do 16.

    He? Nawet u mnie na wsi BofA ma bankomaty, ktore skanuja czeki i przyjmuja
    gotowke. Inne banki maja bardziej staroswieckie, z kopertami i wtedy trzeba
    czekac jeden dzien.
    Zawsze przeciez mozna wyslac czek poczta do oddzialu.

  • 72. Data: 2009-01-25 22:54:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley. st" <b...@g...pl> wrote in message

    > Citibank, Visa Silver, 24.96%, 75 zl

    Taaa... ja jakos mam Citi VISA Platinum za 0 pln, jeszcze nigdy nie placilem
    za karte Citi. Mam tez Diners Club, American Express i jakies dodatkowe
    VISY, za zadna z kart nie zaplacilem. Nie mam nawet zielonego pojecia jakie
    jest oprocentowanie, tzn. mam w przypadku jednej z nich, 9,9%.

    > Co do korzystania z bankomatow bez prowizji: dobry bank w Stanach nie
    > tylko
    > nie pobiera oplat za korzystanie z cudzych bankomatow, ale i zwraca
    > ewentualne
    > oplaty pobrane przez inne banki. Jezeli nie moze okreslic, czy oplata
    > zostala
    > pobrana, to na wszelki wypadek daje klientowi $3 za kazda wyplate.
    >
    > Bez "platyn i goldow", zwykla karta Visa Debit wydana do konta czekowego.

    Przeciez nie pisalem o karcie kredytowej, w PL nie ma jeszcze takiego
    kryzysu zeby pobierac kase karta kredytowa :). Moja tez zwykla debit, ale do
    oprocentowanego konta oszczednosciowego?
    BTW ile w tym dobrym banku sie placi gdy na koncie zabraknie kasy na
    realizacje czeku? ;)

    MK

  • 73. Data: 2009-01-25 23:14:29
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > BTW ile w tym dobrym banku sie placi gdy na koncie zabraknie kasy na
    > realizacje czeku? ;)

    Zalezy od tego, jakie masz zabezpieczenie. Jezeli standardowe "overdraft
    protection" to chyba $28. Jezeli linie kredytowa podlaczona do konta, to
    odsetki za kazdy dzien, teraz chyba 18% rocznie.

    W niektorych bankach mozna podlaczyc konto oszczednosciowe i wtedy transfer na
    pokrycie czeku idzie z oszczednosci.

    Jezeli nie masz absolutnie nic, to bank "odbija" czek, placisz kare ok. $30
    bankowi i jakies $25 temu, komu zaplaciles czekiem.

  • 74. Data: 2009-01-26 00:58:24
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > w PL nie ma jeszcze takiego
    > kryzysu zeby pobierac kase karta kredytowa :)

    Posilkujac sie Twoja terminologia, czy ten pan tez "pieprzy"?

    "Działania banków powinny zmienić specyficzny gotówkowy model wykorzystania
    kart kredytowych funkcjonujący w Polsce i upodobnić go do modelu
    funkcjonującego np. w Wielkiej Brytanii. Tam karty kredytowe służą przede
    wszystkim do płatności, a nie wypłat z bankomatów."

    http://tinyurl.com/ajhtfu

  • 75. Data: 2009-01-26 01:09:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley. st" <b...@g...pl> writes:

    > Alez ja nie twierdze, ze fraud w USA nie istnieje. Twierdze, ze nie ma takiej
    > paniki w mediach jak w Europie.

    To ich praca, nic nie poradzisz.

    Media w Europie (o dziwo) sa czesto bardziej niezalezne od panstwa.
    Moga byc za to bardziej zalezne od np. partii albo innej mafii. Nie ma
    jednak czegos takiego, ze media umawiaja sie, ze trzymaja gebe na
    klodke, i tak robia. Zawsze jakis FAKT (ogolnopolska gazeta, nie jakas
    gazetka szkolna albo inna stacyjka w Gorach Skalistych) itp. napisze
    i ludzie sie dowiedza. Tu nikogo FBI itp. nie straszy zadnym
    bezpieczenstwem panstwa, nie podsluchuje masowo rozmow telefonicznych
    itd.

    > Nie, nie jest. Jest za to system, ktory nie przerzuca odpowiedzialnosci na
    > posiadacza karty, tylko na ubezpieczyciela.

    Bajki. Banki nie ubezpieczaja sie od fraudow karcianych, nawet jesli
    tak twierdza.
    Banki przerzucaja odpowiedzialnosc na sprzedawcow, a jesli sie nie da,
    to placa same.

    > I w ktorym utrata karty nie
    > oznacza utraty rownowartosci 150 Euro,

    A to jest prawda. U nas kradziez do jakiejs tam sumy to chyba tylko
    wykroczenie? Tak nie powinno byc. Jakby fraudami zajmowalo sie jakies
    CBŚ z opcja w Guantanamo to byc moze nieco inaczej by to wygladalo?
    Pewnie nie, jak widac na przykladzie USA.

    Tak czy owak, te 150 euro nosi jakies tam "znamiona sprawiedliwosci
    spolecznej". Jesli klient zawinil (zgubil karte) i nie zastrzegl jej
    natychmiast, to dlaczego mialby nie poniesc kosztow? Nie zebym akurat
    byl przeciwny zerowej odpowiedzialnosci, to ze bank nie zaplaci E150
    nie znaczy, ze zmniejszy oplaty itp.

    > a reklamacja nie ciagnie sie
    > tygodniami, jak to wynika z lektury polskich gazet.

    Roznie bywa. W USA takze zreszta, nie wszystkie fraudy to transakcje
    bez fizycznego przedstawienia karty, ktore mozna zalatwic w ciagu
    sekundy.
    Karty w Polsce (i w ogole korzystanie z uslug bankow) to wciaz jakas
    tam nowosc. Dopiero od kilku lat mozna bez problemu dostac KK (a nie
    plaska VE albo inne Maestro). Pracownicy bankow maja problemy
    z dogadaniem sie w VISA itp. ze wgledu na bariere jezykowa, albo ze
    wzgledu na brak rutyny (fraudy karciane to tez jakas tam nowosc).

    > Mniemasz nieslusznie. W kazdym przypadku, kiedy masowo skradziono numery kart
    > bankow, w ktorych mam/mialem konta, na stronie internetowej pojawialy sie
    > informacje o tym fakcie. "Chwalily sie" zazwyczaj Visa lub MC, a bank podawal
    > do wiadomosci klientow.

    Ale to byly numery skradzione VISie albo MC, nie konkretnemu bankowi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 76. Data: 2009-01-26 01:12:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley. st" <b...@g...pl> writes:

    > Jedni walcza z terroryzmem,

    To taki sarkazm, jak rozumiem.
    Ile zarabiaja na tej "walce" i kto za to placi?

    > inni sluzalczo wysylaja swoich zolnierzy do
    > Afganistanu.

    Fakt, bez sensu. Podobnie z Irakiem.

    > A pozniej maja pretensje, ze im wiz nie zniesiono, bo przeciez
    > "TEZ WSPIERALI WALKE O DEMOKRACJE".

    Pies tracal wizy, jest od j.ch. ciekawych krajow, do ktorych nie
    trzeba kupowac zadnych wiz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 77. Data: 2009-01-26 06:24:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-26, bradley. st <b...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > funkcjonującego np. w Wielkiej Brytanii. Tam karty kredytowe służą przede
    > wszystkim do płatności, a nie wypłat z bankomatów."

    Trochę tak. Kredytówek to mało osób używa do wypłat z bankomatu (tzn.
    pewnie na początku każdy coś wypłaci, ale potem boleśnie się przekonuje
    dlaczego nie warto :-). Debetówki oczywiście do wypłat są
    wykorzystywane.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 78. Data: 2009-01-26 07:20:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > funkcjonującego np. w Wielkiej Brytanii. Tam karty kredytowe służą przede
    > wszystkim do płatności, a nie wypłat z bankomatów."

    Raczej tak. Nie znam statystyk Millennium, ale moze jest to spowodowane tym,
    ze oni jakies 3-4 lata temu zaczeli wydawac karty kredytowa z limitem 500pln
    dla osob zarabiajacych po 800pln brutto.

    MK

  • 79. Data: 2009-01-26 11:56:40
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 21:14:37 +0000 (UTC), bradley. st napisał(a):

    > Tak sie zastanawiam: po co to komu? Z lektury stron kilku polskich bankow i
    > rozmow ze znajomymi w Polsce rozumiem, ze wiekszosc takich kart to wydatek
    > rzedu kilkuset zlotych. Czym jest to rekompensowane? "Prestizem"? Mozliwoscia
    > pokazania, ze sie ma kase? Cos jak obracanie na palcu breloczka z logo
    > "Mercedes" na potancowce w remizie?

    No, w remizie to zgoda, ale może w eleganckim klubie dla zamożnych
    dżentelmenów płacenie taką kartą jest sposobem na niebudzenie sensacji i
    niewyróżnianie się w sposób krzykliwy i nieelegancki?

    T.

  • 80. Data: 2009-01-26 12:26:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jan 2009 12:56:40 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

    > No, w remizie to zgoda, ale może w eleganckim klubie dla zamożnych
    > dżentelmenów płacenie taką kartą jest sposobem na niebudzenie sensacji
    > i niewyróżnianie się w sposób krzykliwy i nieelegancki?

    Ale czy naprawdę aż tak bardzo wszyscy patrzą sobie i innym na ręce?

    Z własnego doświadczenia - nie posiadam i nie posiadałem nigdy takiej
    ekskluzywnej karty - mogę powiedzieć, że najwięcej poruszenia wzbudzała
    KK Aliora, wśród kasjerek w hipermarketach, ale przez pierwsze 2-3
    tygodnie. Chyba kojarzyły z dość widoczną reklamą banku w TV ("o, to ten
    angielski bank?")

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl