  • 1. Data: 2006-12-14 05:29:34
    Temat: Czek gotowkowy USA
    Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl>

    To moj pierwszy zagraniczny czek i dlatego nie wiem jak z nim postapic:

    1. Czy przed zaniesieniem do banku musze go podpisac?
    1a. Jesli tak. w ktorym miejscu?

    2. Czy musze osobiscie zaniesc go do banku bo mialbym z tym spory problem?

    Lech Dubrowski

  • 2. Data: 2006-12-14 06:48:05
    Temat: Re: Czek gotowkowy USA
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> wrote in message
    > To moj pierwszy zagraniczny czek i dlatego nie wiem jak z nim postapic:
    >
    > 1. Czy przed zaniesieniem do banku musze go podpisac?
    > 1a. Jesli tak. w ktorym miejscu?

    Z tyłu u góry.
    Tam jest napis "Endorse here".
    Pod tym napisem.
    Panie w banku lubią jak się człowiek podpisuje przy nich, chociaż możesz to
    zrobić wczesniej.
    najwyżej ci się każą podpisac jeszcze raz.

    > 2. Czy musze osobiscie zaniesc go do banku bo mialbym z tym spory problem?

    tak, bo takiego czeku w Polsce nikt ci nie zrealizuje od razu.
    Czek zostanie przyjety do inkasa, ty dostaniesz potwierdzenie złożenia
    czeku, a kasa zgodnie z dyspozycją zostanie przelana na twoje konto
    (walutowe lub złotówkowe przlieczając po kursie banku) lub też będziesz
    mógł gotówkę odebrać w banku.
    Z tym, że to wszystko nie wczesniej jak za miesiąc bo tyle trwa spieniężenie
    czeku przyjętego do inaksa.
    Czek jest wysyłany do USA i dopiero po jego potwierdzeniu kasa wędruje na
    twoje konto.
    Pewnie możesz go do banku wysłać poczta, ale wcześniej tam zadzwoń i się
    upewnij co jeszcze masz im tam do koperty dorzucić, bo jak wrzucisz sam czek
    to panie w banku mogą zrobić wielką rybkę. Swego czasu tylko dyrektor
    oddziału wiedział co z tym kawałkiem papierka trzeba zrobić.

  • 3. Data: 2006-12-14 07:16:59
    Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl>

    > Z tyłu u góry.
    > Tam jest napis "Endorse here".
    > Pod tym napisem.

    Tak myslalem, ale nie bylem pewny.

    > Panie w banku lubią jak się człowiek podpisuje przy nich, chociaż możesz
    > to zrobić wczesniej.
    > najwyżej ci się każą podpisac jeszcze raz.

    Trudno bedzie mi dotrzec do banku. Zadzwonie i powiem, ze poruszam sie na
    wozku inwalidzkim. ciekawe co mi powiedza.

    > tak, bo takiego czeku w Polsce nikt ci nie zrealizuje od razu.

    Znam reszte procedur zwiazanych z obsluga czekow zagranicznych.

    Dzieki za informacje

    Lech Dubrowski

  • 4. Data: 2006-12-14 07:42:02
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Trudno bedzie mi dotrzec do banku. Zadzwonie i powiem, ze poruszam sie na
    > wozku inwalidzkim. ciekawe co mi powiedza.

    Że one nie. :)

    Sądzę, że jak przebrniesz przez pierwsze dwa poziomy pań w banku, to potem
    załatwisz to juz bez problemu.