  • 1. Data: 2006-10-17 11:38:30
    Temat: Czek zagraniczny - gdzie zrealizowac
    Od: "Martyna" <g...@w...pl>

    Witajcie,

    Mam dwa czeki. Jeden na kwote 24 186 USD, drugi 24 500 USD.
    Gdzie najlepiej te czeki zrealizowac?
    Jak w ogole wyglada procedura?
    Jakie są oplaty, prowizje?
    Nigdy nie mialam stycznosci z czekami, wiec nie mam zielonego pojecia na
    czym to wszystko polega.
    Z gory dziekuje za pomoc

    Martyna

  • 2. Data: 2006-10-17 11:59:21
    Temat: Re: Czek zagraniczny - gdzie zrealizowac
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    Użytkownik "Martyna" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak w ogole wyglada procedura?
    > Jakie są oplaty, prowizje?
    > Nigdy nie mialam stycznosci z czekami, wiec nie mam zielonego pojecia na

    Dobrze by było jakbyś napisała kto wystawił te czeki i jakiego one są typu
    (jak nie wiesz to napisz co jest na nich napisane).
    Potem uruchamiasz wyszukiwanie w pl.biznes.banki w google.pl.
    Jeśli wyniki są nie satysfakcjonujące to szukasz _dużych_ banków w okolicy i
    dzownisz pytając jak szybko i za ile zrealizują te czeki.

    Życze sukcesów,
    Dawidek

  • 3. Data: 2006-10-17 13:00:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Martyna" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak w ogole wyglada procedura?
    > Jakie są oplaty, prowizje?
    > Nigdy nie mialam stycznosci z czekami, wiec nie mam zielonego pojecia na

    w swoim banku

  • 4. Data: 2006-10-17 14:31:44
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Uważaj na WBK. Według TOiP jedyna i całkowita opłata za realizację
    czeku to 25 PLN. Po przyjściu do banku okazuje się, że trzeba podpisać
    umowę która zobowiązuje klienta do poniesienia kosztów banku
    zagranicznego realizacji czeku. Czyli bank nie przestrzega swojej
    własnej TOiP. Żałosne.
    Czek możesz zrealizować w większości banków. Np. w PKO BP, Citi,
    Fortis etc.. Opłaty - w każdym banku wyglądaja inaczej.
    Procedura jest prosta - idziesz do banku z czekiem, oddajesz go do
    realizacji, czekasz ok. 6 tygodni i po tym czasie odbierasz pieniądze.
    Przy takich kwotach proponowałbym założenie rachunku w USD i
    zrealizowanie czeku na ten rachunek. Nic skomplikowanego, choć długo
    trwa.
    W niektórych bankach, jeżeli czeki są tego samego banku i odda się je
    jednocześnie do realizacji, opłata ponoszona jest jednokrotnie.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 5. Data: 2006-10-17 15:23:55
    Od: "Martyna" <g...@w...pl>

> [...]
    > Jak w ogole wyglada procedura?
    > Jakie są oplaty, prowizje?
    > Nigdy nie mialam stycznosci z czekami, wiec nie mam zielonego pojecia na

    Dzwonilam do wbk i wyglada to nastepujaco:
    - oddanie czeku do inkasa: 0,15% (min 150zl, max 500zl). I to tyle jezeli
    chodzi o oplaty.
    Problem pojawia sie wtedy, kiedy czek nie ma pokrycia, bo wlasnie wtedy
    trzeba zaplacic 30zl + koszty banku wystawcy czeku i bankow posredniczacych.

    Jutro skontaktuje sie z innymi bankami, chociaz w wbk mam konto walutowe w
    USD, wiec moze byloby latwiej.

    Teraz jestem jeszcze na etapie potwierdzania wiarygodnosci firmy ktora
    wystawila czek.
    Powiedzcie mi, jesli klient wie ze towar i tak bedzie wyslany dopiero w
    momencie kiedy bedziemy mieli pieniadze z czeku na swoim koncie, to w jakim
    celu mialby wystawiac czek bez pokrycia?
    Ryzykujemy jakies 145zl + koszty banku wystawcy i bankow posredniczacych...,
    nie wiem ile te koszty moga wyniesc...

  • 6. Data: 2006-10-17 15:26:45
    Od: "Martyna" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Dawidek ||gazeta pl"
    <c...@i...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli wyniki są nie satysfakcjonujące to szukasz _dużych_ banków w okolicy
    > i dzownisz pytając jak szybko i za ile zrealizują te czeki.

    Nie mam pojecia jaki to jest czek... sa dane wystawcy, jego banku, kwota,
    numer czeku, odbiorca, data wystawienia, podpis.
    Na jednym czeku nie ma danych mojej firmy, tylo moje imie i nazwisko- to nie
    bedzie problem?

  • 7. Data: 2006-10-17 21:07:26
    Od: "Antoni" <w...@t...pl>

    Martynko jesli mialbym 2 czeki na 50 000 USD nie zastanawialbym sie czy
    oplata za nie wyniesie 150zl czy 1500zl podczas realizacji

    moim skromnym zdaniem ktos cie niezle wyr.....ł.

  • 8. Data: 2006-10-18 08:31:38
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

> [...]
    > Jak w ogole wyglada procedura?
    > Jakie są oplaty, prowizje?
    > Nigdy nie mialam stycznosci z czekami, wiec nie mam zielonego pojecia na

    Następnym razem preoponuje zwykły transfer bezgotówkowy :)

    Dawidek

  • 9. Data: 2006-10-18 08:32:56
    Od: "Martyna" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Antoni" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Martynko jesli mialbym 2 czeki na 50 000 USD nie zastanawialbym sie czy
    > oplata za nie wyniesie 150zl czy 1500zl podczas realizacji
    >
    > moim skromnym zdaniem ktos cie niezle wyr.....ł.

    Tylko nie mysl, ze ta kasa zostaje w mojej kieszeni... Wiekszosc przesle
    wykonawcom i zostanie stosunkowo niewiele.
    Oplaty sa wazne bo nie mam pewnosci czy czeki maja pokrycie..
    Dzisiaj powinnam przynajmniej dostac odpowiedz z ambasady.

  • 10. Data: 2006-10-18 08:36:32
    Od: "Martyna" <g...@w...pl>

    > Użytkownik "Martyna" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Następnym razem preoponuje zwykły transfer bezgotówkowy :)
    >
    > Dawidek

    Masz racje, przelew to najlepsze rozwiazanie, tym bardziej, ze teraz nie ma
    zadnych oplat za otrzymanie kasy w wbk.
    Problem w tym, ze nie wszyscy chca w ten sposob placic, a czesto czek jest
    dla klienta po prostu tanszym rozwiazaniem.

    Kiedys pewna firma kupila u nas towar za 800 USD, a za przelew zaplacili
    1000 USD... Wydaje sie niemozliwe a jednak.