  • 11. Data: 2009-10-05 08:36:38
    Temat: Re: Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "pI" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:acjqcsm8jn48.dlg@atpa.org...

    > Wydaje mi się, że Citi rozlicza to tak (na przykładzie "swojej" daty).
    > 28 dzień miesiąca to ostatni dzień okresu rozliczeniowego, a wyciąg
    > generowany jest 2-3 dni później (chyba 2, czyli 30). I teraz jeśli
    > transakcja zostanie w ciągu tych 2-3 dni rozliczona, to wygeneruje się
    > na wyciągu, mimo rozliczenia po końcu okresu. Kilka razy już się na to
    > złapałem chcąc przerzucić właśnie coś na następny okres rozliczeniowy.

    Jeżeli dniem, w którym normalnie powinien zostać wygenerowany wyciąg jest
    piątek - wyciąg jest generowany z datą o dwa dni późniejszą.

    Jeżeli dniem, w którym normalnie powinien zostać wygenerowany wyciąg jest
    sobota - wyciąg jest generowany z datą o jeden dzień późniejszą.

    Jeżeli dniem, w którym normalnie powinien zostać wygenerowany wyciąg jest
    niedziela - wyciąg jest generowany z datą niedzielną.

    Ogólnie: jeśli po dniu generowania wyciągu jest n dni wolnych, wyciąg jest
    generowany z datą o n dni późniejszą. Natomiast nie powinno być mowy o
    żadnym ręcznym przenoszeniu transakcji na kolejny okres rozliczeniowy.

  • 12. Data: 2009-10-05 15:38:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pI" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na wyciągu, mimo rozliczenia po końcu okresu. Kilka razy już się na to
    > złapałem chcąc przerzucić właśnie coś na następny okres rozliczeniowy.

    Bzdury piszesz mam karte citi od dobrych kilku lat i nigdy nie
    zaobserwowalem takiego zachowania.

    MK

  • 13. Data: 2009-10-06 11:24:33
    Od: pI <p...@p...onet.pl>

    Mon, 5 Oct 2009 17:38:33 +0200, na pl.biznes.banki, MK napisał(a):

    > Użytkownik "pI" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdury piszesz mam karte citi od dobrych kilku lat i nigdy nie
    > zaobserwowalem takiego zachowania.

    Opisałem autentyczny przykład z zeszłego miesiąca. Dzień zamknięcia
    wyciągu 28.08, transakcja z 28.08, rozliczenie 1-2 dni później i
    zmieściła się w sierpniowym wyciągu. Bo zgodnie z tym co napisał MarekZ
    jeśli to piątek, to wyciąg generuje się z datą o dwa dni późniejszą.

    Więc to co napisałem wyżej nie jest reguła, ale gdy się trafi z datą
    końca okresu na piątek czy sobotę, to może się zdarzyć i kilka razy
    udało mi się na to "złapać".

    --
    pI

  • 14. Data: 2009-10-06 16:55:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Więc to co napisałem wyżej nie jest reguła, ale gdy się trafi z datą
    > końca okresu na piątek czy sobotę, to może się zdarzyć i kilka razy
    > udało mi się na to "złapać".

    Raczej nie moze, o ile transakcja nie zostanie rozliczona przed data
    zamkniecia wyciagu. Data generowania wyciagu nie ma tu nic do rzeczy. W Citi
    i Polbanku (Millennium chyba tez) jesli dzien zakonczenia okresu
    rozliczeniowego przypada na dzien wolny (sobota, niedziela, swieto) to jest
    on zamykany ostatniego dnia roboczego. Sytuacja o ktorej piszesz moze sie
    zdarzyc tylko wtedy gdy agent rozliczeniowy przesle dokument obciazeniowy do
    banku. Czasami sie zdarza, ze rozliczenie nastepuje tego samego dnia co
    transakcja.

    MK

  • 15. Data: 2009-10-06 20:04:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:hafsqq$fod$1@news.wp.pl...

> [...]
    > sie zdarzyc tylko wtedy gdy agent rozliczeniowy przesle dokument
    > obciazeniowy do banku. Czasami sie zdarza, ze rozliczenie nastepuje tego

    Napisałem "data generowania wyciągu" w znaczeniu "data zamknięcia okresu
    rozliczeniowego". Citi zmienia datę zamknięcia okresu rozliczeniowego w
    opisany wcześniej sposób (przetestowałem to przy użyciu przelewów z rachunku
    karty).

    Co do Mille mam wrażenie, że data zamknięcia okresu rozliczeniowego nie jest
    ruchoma (zawsze jest to ostatni kalendarzowy dzień miesiąca), natomiast w
    sposób który opisałeś zmienia się data spłaty określona na wyciągu (łącznie
    z "pułapką" spłaty w sobotę).

  • 16. Data: 2009-10-06 20:26:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozliczeniowego". Citi zmienia datę zamknięcia okresu rozliczeniowego w
    > opisany wcześniej sposób (przetestowałem to przy użyciu przelewów z

    Przelew z karty to cos zupelnie innego niz 'normalna' transakcja karciana.
    W przypadku zakupu transakcje sa rozliczne w dni powszednie (pn-pt), wien
    nawet jesli zamkniecie okresu rozliczeniowego by zostalo przesuniete na noc
    z niedzieli na poniedzialek to zadna transakcja nie moze wpasc. W przypadku
    przelewu wazna jest data zlecenia operacji, a nie wykonania przelewu przez
    bank.

> [...]
    > natomiast w sposób który opisałeś zmienia się data spłaty określona na
    > wyciągu (łącznie z "pułapką" spłaty w sobotę).

    W zadnym z 3 ktore opisalem data zamkniecia wyciagu nie jest ruchoma :).

    MK