  • 21. Data: 2005-11-02 10:04:21
    Temat: Re: Czy City rozdaje karty gold?
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 10:54- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Catbert, gdy pisał(a):

    > Polskie prawo nie zawiera również listy noży sprężynowych, którymi nie
    > wolno dźgać kobiet w wieku emerytalnym.
    >
    > Z innych zapisów prawa można wyprowadzić wprost, że istotna zmiana
    > warunków umowy o charakterze kredytowym winna byc wyrażona wprost,
    > pisemnie i nie przyjmowana w sposób dorozumiany na podstawie jakiejś
    > "aktywacji" - ważność takiej umowy i legalnośc zależy więc od
    > okoliczności - np. treści towarzyszących nadesłanej karcie dokumentów.

    Jesteś prawnikiem, czy Ci się wydaje?
    Jeśli tak, to poproszę o podstawę prawną, albo, co najmniej,
    orzecznictwo, potwierdzające przedstawioną teorię.
    Argument ze staruszkami sugeruje że prawnikiem nie jesteś. Onychż uczą
    na pierwszy roku, że norma prawna jest regułą "generalną i abstrakcyjną".
    I jeszcze jedno, jeżeli coś trzeba wyprowadzać, to to już nie jest wprost.
    I na koniec: mnie też się nie podoba przysyłanie kart do domu bez
    zapowiedzi. Podobnie nie jestem fanem polskiego prawa. Ale fanem
    chałupniczych interpretacji prawa też nie jestem.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 22. Data: 2005-11-02 10:17:26
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 11:01- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Tomasz Nowicki, gdy pisał(a):

    > Sama zmiana koloru - czysty marketing dla dzikusów.

    Po wojnie (II światowej) w ramach awansu społecznego pasażerów kolei
    żelaznych zmieniono trzecią klasę na drugą, a drugą na pierwszą. Dawną
    pierwszą zniesiono.

    > Tylko zaraz kruszce się skończą. Zostały jeszcze "diamenty" - i co potem?

    A potem? Potem, to będą dodawać mechanicznego bączka, albo małpę na
    gumie (jako alternatywne symbole polskiej polityki)

    [...]
    > Nie jest, ale za karę będą nas bombardować setkami kopert z makulaturą i
    > telefonami, brrr...

    Mnie to nie tyka, bo małżonka zbiera cały ten spam w celach zawodowych,
    co zmusza mnie do kolekcjonowania wszelkich dostępnych kawałków plastiku
    i uczestniczenia w systemach lojanościowych. No i faktem jest, że
    czasami przyślą flaszkę wina (ale to nie Citi).

    > Ja to zignorowałem, a plastik przyda się do celów gospodarczych - np.
    > żeby podłożyć pod nogę od stołu ;)

    Każdemu wedle potrzeb. Najlepsza z żon jak chce mi popsuć humor, to
    pyta, czy wolę rejs na Queen Mary, czy na Sea Cloud. Ja zielenieję na
    samą myśl (drażliwej kompleksji żołądkowej jestem), a ona ma frajdę ze
    swojej nowej karty.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 23. Data: 2005-11-02 10:35:50
    Od: Trzypion <_555@nie_irc.pl>

    On Mon, 31 Oct 2005 17:19:24 +0000 (UTC), "Janek"
    <j...@g...pl> wrote:
    >wysokosci 120zl a nie jak w cenniku 250zl. Czy to Citi juz szuka naiwnych na
    >sile czy jak? Bo dla mnie czy karta jest zlota czy inna totalnie zwisa. Ale

    Bo to pierwszy raz....
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 24. Data: 2005-11-02 10:35:52
    Od: Trzypion <_555@nie_irc.pl>

    On Mon, 31 Oct 2005 21:37:18 +0100, "rezist.com" <s...@p...com>
    wrote:

    >no jest darmowy Assistance czy jak mu tam

    I tak samo skuteczny.

  • 25. Data: 2005-11-02 11:18:43
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/2/2005 11:04 AM, yayco wrote:
    > 2005-11-02 10:54- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Catbert, gdy pisał(a):
    (...)

> [...]
    > zapowiedzi. Podobnie nie jestem fanem polskiego prawa. Ale fanem
    > chałupniczych interpretacji prawa też nie jestem.

    Dla pewności: nie jestem prawnikiem, jedynie "użytkownikiem prawa".

    Nie tak znowu dawno rozdzielono umowę o prowadzenie rachunku od umowy o
    kartę - karta, nawet "elektron" nie jest dorozumianym składnikiem konta
    bankowego, a jej wydanie wymaga pisemnej zgody - podobnie jak warunki
    jej wydania. W przypadku karty z rachunkiem jedynie technicznym (bez
    konta) tym bardziej.

    par.17 (umowa o KK Citibank) - "Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy
    pisemnej pod rygorem nieważności".
    Wszelkie - oznacza wszelkie, łącznie z kolorem karty, nawet, gdy bank
    zapewni, że wszystko jest "takie samo" - kolor karty implikuje inną
    pozycję w tabeli OiP - odstępstwo od niej wymaga pisemnej zgody obu
    stron, a nie jedynie jednostronnej deklaracji, czy "informacji" ze
    strony banku.

    Z treści umowy i załączników może lub nie - wynikać na co właściwie się
    umawiają strony - bo z treści umowy nie wynika, czy wniosek klienta (z
    "kolorem" i oczekiwanym limitem) stanowi załącznik - a raczej wynika, że
    nie stanowi - stanowi go enigmatyczne "pismo z informacją", której treść
    znana będzie dopiero po podpisaniu jej przez bank.
    Przez wrodzony takt nie będę wypominał, że koresponduje to z ogólną
    praktyką instutucji finansowych, by z dokładna treścią umów klient
    zapoznawał się po faktycznym podjęciu decyzjii - najlepiej na 5 minut
    przed podpisaniem.

    Można oczywiście dowodzić, że pacjent był skutecznie zawiadomiony, a
    włożenie karty do bankomatu i ponaciskanie guzików równoważne podpisaniu
    zmian w umowie.
    Skoro jednak bank trzyma oryginał umowy u siebie, a klientowi wysyła
    jedynie skan umowy - jednoznacznie podkreśla, że tak nie jest.

    Skuteczność umowy zależy więc od tego, co zostało załączone do karty - i
    czy "to coś" zostało podpisane długopisem koloru "niebieski
    dokumentowy", zgodny z normą EN..... (taka norma istnieje, opisująca
    kolory długopisów, wiem, jaja sobie robię).

    Prawo jest dla ludzi, by z niego korzystali - o ile wiem do zawierania
    umów bankowych nie stosuje się przymusu adwokackiego.

    Pzdr: Witek

  • 26. Data: 2005-11-02 11:39:56
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 12:18- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
> [...]

    > praktyką instutucji finansowych, by z dokładna treścią umów klient
    > zapoznawał się po faktycznym podjęciu decyzjii - najlepiej na 5 minut

    A tak w ogóle, pomijając banalną konstatację, że banki dążą do
    wykorzystania swojej pozycji, *to czy możesz wskazać, w którym miejscu
    umowy określony jest kolor karty*? Bo ja jako ten Puchatek, im bardziej
    się jej przyglądam, tym bardziej nie widzę. Ale wiek i małe literki
    uprawdopodabniają Twoją wersję, a zatem, w którym to jest paragrafie?
    Moim zdaniem zmiana koloru karty pociąga za sobą konsekwencje określone
    nie w umowie, ale w regulaminie karty.
    Gdyby prawdą było to co napisałeś, to często niemożliwe (bez
    zadośćuczynienia formie pisemnej) byłoby wysłanie użytkownikowi nowej
    karty po upływie terminu ważności starej (lub po zagubieniu). Jeśli masz
    wątpliwości to zastanów się nad przypadkiem węższym: bank zmienia
    obrazek na karcie (bo coś tam - na chyba, że uważasz, że zmiana obrazka
    bez zgody klienta jest w ogóle niedozwolona, bo obrazek jest chroniony
    umową - wtedy znowu spytam, a gdzie umowa tak stanowi). Klient traci
    kartę za granicą i domaga się dostarczenia nowej. Jeśli przyjąć Twoje
    rozumowanie, to bank nie mógłby przesłać nowej karty.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 27. Data: 2005-11-02 16:45:02
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote in message

    > Po wojnie (II światowej) w ramach awansu społecznego pasażerów kolei
    > żelaznych zmieniono trzecią klasę na drugą, a drugą na pierwszą. Dawną
    > pierwszą zniesiono.

    Przynajmniej citi podtrzymuje dotychczasowe standardy dla "danego klienta".
    Ale z drugiej strony wtedy było tuż po wojnie, tabor w jasyr wzięty, tfu!
    spalony przez faszystów itd.

    > Mnie to nie tyka, bo małżonka zbiera cały ten spam w celach zawodowych,

    Żartujesz? To ja mogę przekierować ten, który do mnie trafia - bo można
    czasami ocipieć od hiperaktywności marketingowców z citi. Ja wiem, że
    człowiek jeść coś musi i niekoniecznie papier biurowy, ale gdybym nawet
    teraz bardzo chciał mieć cokolwiek wspólnego z citi (ponad KK), bałbym się,
    że mnie repy zadepczą...

    > co zmusza mnie do kolekcjonowania wszelkich dostępnych kawałków plastiku i
    > uczestniczenia w systemach lojanościowych. No i faktem jest, że czasami
    > przyślą flaszkę wina (ale to nie Citi).

    Jedna flaszka to mało - ja z zasady nie uczestniczę w żadnych tego typu
    zabawach no i bywam stratny - a to o odkurzacz samochodowy, innym razem
    znowu - choinka zapachowa mię minie albo inna etcetera. Rejsów, niechby i po
    Zatoce Puckiej, nikt mi nie chce oferować :). Najwidoczniej za mizerne
    obroty.

    T.

  • 28. Data: 2005-11-02 17:08:24
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 17:45- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Tomasz Nowicki, gdy pisał(a):
> [...]
    > znowu - choinka zapachowa mię minie albo inna etcetera. Rejsów, niechby
    > i po Zatoce Puckiej, nikt mi nie chce oferować :). Najwidoczniej za

    Taka karma. Choć na te rejsy to co najwyżej jest zniżka przy tej szarej
    karcie, co ją przysłali małżonce w pudełku udatnie imitującym ruską
    bombonierę. I jak się zapewne domyślasz, nie obroty o tym zdecydowały,
    tylko jej miejsce pracy.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 29. Data: 2005-11-02 20:36:29
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

> [...]
    > karcie, co ją przysłali małżonce w pudełku udatnie imitującym ruską
    > bombonierę. I jak się zapewne domyślasz, nie obroty o tym zdecydowały,

    To mnie pociesza - bo jakież musiałaby mieć obroty, żeby jej składano takie
    propozycje! Gdzie byś upchnął w domu te wszystkie futra, buty i klejnoty? :)
    Ale i dziwi - bo jaki biznes ma citi akurat w uszczęśliwianiu pracowników
    miejsca pracy Twojej małżonki, niechby nawet i zajmujących satysfakcjonująco
    eksponowane fotele? Bo rozumiem, gdyby karta była firmowa.

    T.

  • 30. Data: 2005-11-02 21:11:44
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 21:36- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Tomasz Nowicki, gdy pisał(a):

    > To mnie pociesza - bo jakież musiałaby mieć obroty, żeby jej składano
    > takie propozycje! Gdzie byś upchnął w domu te wszystkie futra, buty i
    > klejnoty? :)

    Myślę, że na takie drobiazgi to by jakoś miejsce znalazła.

> [...]
    > pracowników miejsca pracy Twojej małżonki, niechby nawet i zajmujących
    > satysfakcjonująco eksponowane fotele? Bo rozumiem, gdyby karta była

    Wedle mojego rozeznania jest to z góry założona współpraca dwóch
    korporacyj, daleko wykraczająca poza granice naszego, tak doświadczonego
    przez historię, kraju. Bomboniera nadeszła jakoś tak niedługo po awansie
    żywicielki mojej (co oczywiście może być zbieg okoliczności). Interes
    zresztą dość oczywisty. Oni tam zarabiają zdecydowanie powyżej średniej,
    nawet tej warszawskiej.
    Nota bene firmiejne to oni mają Amexy i tu ciekawostka: Amex wysłał im
    do domów (wcale nie pytając o zdanie) karty prywatne. Jak upłynie termin
    ważności- przysyła następną, nawet wtedy gdy (tak, jak w przypadku moim,
    domowym) karta nigdy nie była aktywowana. Tak to i mamy sobie
    nieaktywnego Amexa na czarną godzinę. Zresztą Citi też jej, bo przysłało
    swego czasu Mastera (fakt - z mniejszym limitem), żeby sobie wybrała, co
    jej się bardziej podoba. Też jakoś nie było okazji aktywować... :-)

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****