  • 11. Data: 2009-11-01 12:01:47
    Temat: Re: Czy (GE Money) bank miał prawo... ustalić raty wyższe od dochodów?
    Od: Piona <e...@w...pl>

    darr_d1 pisze:
    > Moje pytanie brzmi: czy GE Money Bank miał prawo udzielić takich
    > kredytów czy też dopuścił się jakichś zaniedbań w ocenie zdolności
    > kredytowej tej osoby?

    Każdy bank indywidualnie podchodzi do oceny zdolności kredytowej.
    Emeryci i renciści są dla banków z reguły łakomym kąskiem ponieważ
    regularnie spłacają kredyty.
    Po terminowym spłaceniu kredyty/kredytów banki podnoszą limity nawet do
    wielkości kilkukrotnie przekraczających dochody.
    piona

  • 12. Data: 2009-11-01 12:09:16
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 1 Lis, 13:01, Piona <e...@w...pl> wrote:
    > darr_d1 pisze:

    > Po terminowym spłaceniu kredyty/kredytów banki podnoszą limity nawet do
    > wielkości kilkukrotnie przekraczających dochody.

    Czyli jednak wolno im tak robić i nie ma na to żadnych regulacji
    prawnych? Niech taki kredytobiorca się później martwi, kradnie,
    pożycza, robi co chce byle tylko płacił, tak?

    Nie powinno tak być... Cóż jednak, nie my tworzymy prawo (my
    "maluczcy", mam na myśli)

    darr_d1

  • 13. Data: 2009-11-01 12:18:03
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqb.googlegroups.com...

    > Co więc można w takiej sytuacji zrobić - czy tylko
    > grzecznie płacić i cicho siedzieć?

    Tak.

    Albo ewentualnie zdecydować się na niepłacenie.

  • 14. Data: 2009-11-01 12:21:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    Nie powinno tak być... Cóż jednak, nie my tworzymy prawo (my
    "maluczcy", mam na myśli)

    Nie martw sie nie bedzie... PiS i SKOKi lobbuja, zeby KNF jak najszybciej
    wydal Rekomendacje T. Wtedy wielu bedzie moglo zapomniec o kredycie
    hipotecznym czy nawet samochodowym ;). A emeryci beda liczyc na pozyczki na
    tostery ;).

    MK

  • 15. Data: 2009-11-01 12:23:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Tego właśnie nie rozumiem. Na czym polega różnica pomiędzy kredytem a
    pożyczką

    Kredyt jest udzielany na konkretny cel, a prawo wlasnosci nie jest
    przenoszone. Pozyczka moze byc bez celu a pozyczajacy moze zrobic z nimi co
    mu sie tylko podoba.

    MK

  • 16. Data: 2009-11-01 12:31:57
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Lis, 13:23, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Kredyt jest udzielany na konkretny cel, a prawo wlasnosci nie jest
    > przenoszone. Pozyczka moze byc bez celu a pozyczajacy moze zrobic z nimi co
    > mu sie tylko podoba.

    Czyli karta kredytowa powinna nazywac się "pożyczkowa", przynajmniej
    wg Twojej definicji..;-)

  • 17. Data: 2009-11-01 12:39:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    Czyli karta kredytowa powinna nazywac się "pożyczkowa", przynajmniej
    wg Twojej definicji..;-)

    Dokladnie tak :).

    MK

  • 18. Data: 2009-11-01 13:11:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 1 Lis, 01:04, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:
    > Witam Państwa!
    >
    > Co prawda sprawa nie dotyczy bezpośrednio mnie, lecz bliskiej mi
    > osoby, mam jednak pytanie w jej imieniu. Problem polega na tym, że
    > tytułowy bank (GE Money Bank) udzielił osobie o dochodach (z tytułu
    > renty) w wysokości ok. 500zł netto dwóch kredytów, których to łączna
    > wysokość rat przekracza 400zł a do tego jeszcze dołożył "w prezencie"
    > kartę kredytową na kolejne prawie 6000zl, gdzie wymagana miesięczna
    > minimalna kwota do spłaty przekracza 200zł. Łączna wysokość
    > miesięcznych rat tej osoby przekracza więc jej dochód o 100zł.

    przecież rata spłaty KK jest wymagana tylko wtedy, gdy tą KK się za
    coś zapłaci.
    Coś mi się widzi, że "bliska Ci osoba" myślała, że za zakupy nie
    trzeba płacić.
    Chyba czas ją uświadomić, że tak nie jest...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2009-11-01 13:22:39
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czyli karta kredytowa powinna nazywac się "pożyczkowa", przynajmniej
    > wg Twojej definicji..;-)

    Właśnie zapisałem do pliku PDF, historię karty kredytowej Aliora za
    październik.
    Plik zatytułowany przez bank: "Historia pożyczki".

    wiatrak

  • 20. Data: 2009-11-01 14:01:03
    Od: Paul <e...@e...com>

    darr_d1 pisze:
    > minimalna kwota do spłaty przekracza 200zł.

    czyli wydała tą kartą ponad 4000 PLN. Radzę się udać do psychiatry,
    dostanie żółtych papierów nie będzie takie trudne.