  • 21. Data: 2009-11-01 14:22:42
    Temat: Re: Czy (GE Money) bank miał prawo... ustalić raty wyższe od dochodów?
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Paul pisze:

    > czyli wydała tą kartą ponad 4000 PLN. Radzę się udać do psychiatry,
    > dostanie żółtych papierów nie będzie takie trudne.

    Myślisz, że jakiś bank sprawdza stan psychiczny kredytobiorcy???
    Dopóki nie wyląduje w windykacji może korzystać do woli z kredytów.
    piona

  • 22. Data: 2009-11-01 14:31:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    darr_d1 wrote:

    > Czyli jednak wolno im tak robić i nie ma na to żadnych regulacji
    > prawnych?

    wolno.

    Niech taki kredytobiorca się później martwi, kradnie,
    > pożycza, robi co chce byle tylko płacił, tak?

    a kto wydał bezmyślnie? bank?

  • 23. Data: 2009-11-01 14:59:53
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 1 Lis, 15:22, Piona <e...@w...pl> wrote:

    > Myślisz, że jakiś bank sprawdza stan psychiczny kredytobiorcy???
    > Dopóki nie wyląduje w windykacji może korzystać do woli z kredytów.

    Postawcie głodnemu "szwedzki stół" i pozwólcie tylko patrzeć...

    Gdy ja starałem się w moim banku o kartę kredytową to dostałem zgodę
    na limit 2000zł bo mam u nich jeszcze kredyt w koncie i jeden
    gotówkowy. I nie mam problemów ze spłatą tych kredytów u nich. A mogli
    przecież lekką ręką przyznać mi 5 czy 10 tysięcy i wówczas być może i
    ja miałbym teraz taki problem. Byli jednak SOLIDNI, sprawdzili na ile
    byłoby mnie stać przy maksymalnym zadłużeniu karty, natomiast GE Money
    Bank miał to po prostu w nosie. Bo co go to niby obchodzi, wolno mu.

    Pozostawiam bez komentarza czy jest to uczciwe podejście do klienta.

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2009-11-01 15:10:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    darr_d1 wrote:

    > Postawcie głodnemu "szwedzki stół" i pozwólcie tylko patrzeć...

    takie zycie.
    tylko w socjalizmie wszyscy mieli po rowno czyli nic.

> [...]
    > Bank miał to po prostu w nosie. Bo co go to niby obchodzi, wolno mu.
    >
    > Pozostawiam bez komentarza czy jest to uczciwe podejście do klienta.

    to moja sprawa ile chce sie zadluzyc, bo uwazam, ze jestem w stanie to
    spłacić, a ile juz nie.

    kazdy mysli za siebie, czasy kiedy ktos myslal za ciebie juz sie skonczyly.
    Jak widac ty wolalbys, zeby to bank ci mowil ile masz wydac, a kucharka
    w szkole co masz zjesc na sniadanie.

  • 25. Data: 2009-11-01 15:26:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqh.googlegroups.com...

    > Pozostawiam bez komentarza czy jest to uczciwe podejście do klienta.

    Właśnie! Bank jeszcze powinien klientowi powiedzieć, którego dnia i o której
    godzinie oraz ile ma wydać. No i na co.

  • 26. Data: 2009-11-01 15:29:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-01, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Pozostawiam bez komentarza czy jest to uczciwe podejście do klienta.

    A może im się po prostu nie opłacało liczyć pełnej zdolności przy tak
    niskiej kwocie kredytu (co i daje niski zarobek)? Bo to malo historii
    w sieci jak to ludzie biorą po 8-10 kredytów, bo banki jedynie sprawdzają
    w historii, czy "terminowo spłacał", a ludzie sobie kredyty w ten
    sposób rolowali?

    I nie wiem czemu usilnie starasz się winić *bank*, a nie klienta.
    Klient nie wiedział, że bierze kredyt na który go nie stać? Jak
    w supermarkecie dziecko ukradnie i zje cukierka, to też winny
    supermarket, bo wystawił na pokuszenie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2009-11-01 16:34:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Ograniczenia w wysokości udzielanych kredytów przez banki ma na celu
    ochronę bezpieczeństwa finansowego banków, a nie ochronę interesów
    klientów. Z punktu widzenia banku to, z czego klient weźmie pieniądze na
    spłatę kredytu, to problem klienta,a nie banku. Zmartwieniem banku jest
    to, z czego ewentualnie w razie zaprzestania spłacania zadłużenia będzie
    niespłacone zobowiązania windykował. Pacząc przez pryzmat tego zagadnienia,
    to udzielenie kredytu osobie dysponującej dochodem rzędu 500 zł jest w
    ogóle mocno dyskusyjne, bowiem na dobrą sprawę nie ma z czego tu
    windykować.

    Natomiast decyzja o udzieleniu takiego kredytu lub nie ma tak naprawdę
    wpływu na bezpieczeństwo finansowe banku, bo to jest zbyt mała kwota, by
    nawet w wypadku jej niespłacenia bank popadł w jakieś poważne kłopoty
    finansowe. Tak naprawdę, to przy takich małych kredytach szacuje się
    statystycznie ryzyko niespłacenia i dokłada odpowiedni procent do prowizji
    czy innych kosztów. Bank oczywiście będzie się "pieniaczył" o zwrot tych
    pieniędzy, ale nie jakoś specjalnie natarczywie.

  • 28. Data: 2009-11-01 18:29:53
    Od: Piona <e...@w...pl>

    darr_d1 pisze:
    > Pozostawiam bez komentarza czy jest to uczciwe podejście do klienta.

    Chcesz mieć spokój z tą osobą i jej zapędami kredytowymi?
    Niech zawali jeden kredyt i niech przyjdzie komornik.
    Info pójdzie do biku, zablokują pesel i masz spokój.
    piona

  • 29. Data: 2009-11-01 19:12:29
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 1 Lis, 19:29, Piona <e...@w...pl> wrote:

    > Chcesz mieć spokój z tą osobą i jej zapędami kredytowymi?
    > Niech zawali jeden kredyt i niech przyjdzie komornik.
    > Info pójdzie do biku, zablokują pesel i masz spokój.
    > piona

    Ty i kilka osób wcześniej wyciągacie trochę pochopne wnioski, choć
    wobec przedstawionych przeze mnie faktów jak najbardziej logiczne.
    Skoro zadłużyła się na karcie kredytowej na kolejne kilka tysięcy
    złotych, mając już dwa inne kredyty na łączną kwotę około 400zł przy
    dochodach 500zł to oznacza (wbrew wszelkim pozorom), że STAĆ ją na
    spłatę tych rat. Jak to ktoś wcześniej ładnie tu napisał - JEJ sprawa
    z czego i skąd na to ma. Choć muszę przyznać, że słyszałem o różnych
    przypadkach i rzeczywiście różni są ludzie.

    Mnie chodziło jedynie o FAKT udzielenia przez bank tak dużych kredytów
    osobie o tak niskich dochodach (w stosunku kwoty pożyczonej do
    uzyskiwanych zarobków}. Teraz już wiem, rozumiem - poczytałem Wasze
    odpowiedzi i trochę mi to rozjaśniło "światopogląd". Dziwi mnie to tym
    bardziej, że bank tak szybko i chętnie nalicza karę 45zł za obsługę
    nieterminowej spłaty (bo faktycznie zdarzyło się teraz takie
    opóźnienie, pierwszy zresztą i ostatni raz z powodu chwilowego braku
    płynności finansowej). Choć to też mogę zrozumieć - to dla nich tylko
    czysty zysk. Bulwersuje mnie tu tylko to, że o kartę nikt się nie
    prosił ani nie starał, przysłali ją "w prezencie", a przy pierwszym
    opóźnieniu pokazali swoją "KLASĘ"...

    Być może GE Money Bank jest dobrym bankiem (nie wiem), może nawet
    wszystkie banki postępują w taki sposób, ja jednak nie polecę go
    nikomu kogo lubię lub szanuję.

    Zupełnie inna sprawa, że jak mówi stare dobre powiedzenie: "dobry
    zwyczaj, nie pożyczaj"...

    Pozdrawiam,
    darr_d1

  • 30. Data: 2009-11-01 20:33:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tego właśnie nie rozumiem. Na czym polega różnica pomiędzy kredytem a
    > pożyczką - czy to tylko kwestia odpowiedniej terminologii w umowie
    > kredytowej czy też może karta kredytowa jest jedynie formą pożyczki a
    > nie kredytu? Piszę jak laik bo nie znam prawa bankowego, w moim

    Kredyt może być udzielony z pieniędzy zdeponowanych w banku przez klientów,
    pożyczka z aktywów własnych banku. Dlatego też pożyczki może udzielić każdy
    Kowalski, a kredytu tylko bank.