  • 1. Data: 2008-02-26 09:57:05
    Temat: Czy bank BZ WBK moze zabrac moje pieniadze ? czy to jest legalne ?
    Od: Jaross <s...@g...com>

    Witam

    Dawno temu w BZ WBK kupilem na prezent dziewczynie
    karte pre-paid do zakupow w internecie (karta upominkowa).
    W banku zapewniano, ze karta ma funkcjonalnosc kredytowej karty i nie
    bedzie
    problemu z zakupami w USA przez net. Wybralem karte o nominale 100zl
    +
    wplacilem dodatkowo 200zl , czyli na karcie bylo 300zl. Niestety
    okazalo sie
    , ze ta karta nie mozna robic zakupow w USA i tranzakcje sa anulowane
    bo
    nie jest to karta kredytowa. Karta trafila wiec do szuflady i
    zapomnielismy wybrac
    z niej pieniadze. Minal termin waznosci karty i okazalo sie, ze nie
    mog wybrac juz pieniedzy
    z tej karty, a bank od 2 miesiecy nie wie co z tym fantem zrobic. Nie
    potrafia nawet sprawdzic
    ile jest pieniedzy na karcie, bo nieaktywna karta nie widnieje w ich
    systemie. Za kazdym razem
    podaja mi inne informacje. Co wedlog was powinienem zrobic ?, czy
    bank moze zabrac te pieniadze ?
    Wyglada na to , ze nikt z tego banku nie przewidzial sytuacji, o
    ktorej pisze i sami nie wiedza co
    maja zrobic.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-26 10:12:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lut, 10:57, Jaross <s...@g...com> wrote:

    > Wyglada na to , ze nikt z tego banku nie przewidzial sytuacji, o
    > ktorej pisze i sami nie wiedza co
    > maja zrobic.

    Powolaj sie na pismie na regulamin karty (do pobrania ze strony banku)
    - niech pokwituja
    zADASZ BEZZWLOCZNIE ZWROTU KWOTY X BEDACEJ NA KARCIE I KWITA.
    zOBOWIAZUJA SIE DO wyplaty srodkow, natomiast nic nie pisza w
    regulaminie, ze wyplata jest ograniczona data waznosci karty.

  • 3. Data: 2008-02-26 10:21:14
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > zOBOWIAZUJA SIE DO wyplaty srodkow, natomiast nic nie pisza w
    > regulaminie, ze wyplata jest ograniczona data waznosci karty.

    Problem Jarossa jest taki (jak wielu innych osob zalatwiajacych rozne sprawy
    formalne), ze poszedl do banku "negocjowac" na oczywista sprawa. Zamiast
    tego nalezy po prostu dac im pismo i tyle. Wtedy wszystko sie toczy
    regulaminowo, i nie trzeba sie dopraszac o swoje prawa. Zawsze tego typu
    sprawy nalezy rozwiazywac tak jak to krzysztofsf podal. Pismo na podstawie
    regulaminu i koniec. Btw: Jaross, przeczytales chociaz ten regulamin?

    pozdr

  • 4. Data: 2008-02-26 10:29:01
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    f.googlegroups.com,
    *Jaross* wrote:

> [...]
    > bank moze zabrac te pieniadze ?
    > Wyglada na to , ze nikt z tego banku nie przewidzial sytuacji, o

    Hmm ale ja czytam sobie:
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/zasady_karta_up
    ominkowa.pdf
    i nie widze nic w zasadach o dacie waznosci karty.
    Zglosilbym wiec do banku pisemnie, zgodnie z tymi zasadami zadanie wykupu
    pieniadza elektronicznego podajac nr konta i czekalbym na przelew.
    Jak masz karte to zalaczajac karte, a jak nie to najpierw utrata a potem
    wykup.
    A jak nie przeleja w oznaczonym terminie to arbiter bankowy :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2008-02-26 10:32:46
    Od: Jaross <s...@g...com>

    .googlegroups.com...> On 26 Lut, 10:57, Jaross <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > sprawy nalezy rozwiazywac tak jak to krzysztofsf podal. Pismo na podstawie
    > regulaminu i koniec. Btw: Jaross, przeczytales chociaz ten regulamin?

    Tak czytalem i wielokrotnie pokazywalem go w banku, ale oni i tak
    swoje, ze nie wiedza co z tym
    zrobic i o calej sprawie musi zadecydowac inny dzial bo w banku nie
    moga wyplacic kasy, bo nie
    wiedza ile jest na karcie. Jedna wielka porazka. Wczesniej odsylali
    mnie do banku 200km od miejsca
    zamieszkania, bo tam jak bylem przejazdem to kupilem ta karte.
    Oczywiscie pokazalem im , ze
    sami maja napisane w ofercie, o wybieraniu kasy w kazdej placowce w
    PL.
    Czyli do kogo uderzyc z tym regulaminem i gdzie to wyslac ? Co w
    sytuacji kiedy nie beda chcieli
    nic podbic i podpisac sie ? Najlepszy byl gosc z placowki gdzie
    kupilem karte , powiedzial mi,
    ze jesli minal termin karty, to moja strata i rozlaczyl sie. Nigdy
    wiecej BZ WBK

    Dzieki wszystkim za pomoc.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2008-02-26 10:37:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lut, 11:32, Jaross <s...@g...com> wrote:
> [...]

    > swoje, ze nie wiedza co z tym
    > zrobic i o calej sprawie musi zadecydowac inny dzial bo w banku nie

    To niech przekaza twoje pismo do tego dzialu.
    Jak napisal darnok - podajesz nr konta do przelania srodkow i tyle.

    Na infolinii tez spuszczali cie na drzewo? Bo kompetentnych to oni tam
    raczej maja.

  • 7. Data: 2008-02-26 10:39:47
    Od: Jaross <s...@g...com>

> [...]
    > wykup.
    > A jak nie przeleja w oznaczonym terminie to arbiter bankowy :)

    A ile czasu ma bank na przelanie pieniedzy ?
    Ok 3 tyg. temu wypelnialem formularz z reklamacja , to mi
    zaproponowano w banku
    po ok.1,5 miesiaca czekania. Narazie bez odzewu

  • 8. Data: 2008-02-26 10:51:32
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    c.googlegroups.com,
    *Jaross* wrote:
> [...]
    > Ok 3 tyg. temu wypelnialem formularz z reklamacja , to mi
    > zaproponowano w banku
    > po ok.1,5 miesiaca czekania. Narazie bez odzewu

    Nie czytales tego regulminu - ja tam widze 14 dni.
    Ale teraz dopatrzylem sie jeszcze jednej info przy drugim czytaniu:

    "Bank wykupi pieniadz elektroniczny przechowywany na Karcie .... w ostatnim
    dniu waznosci Karty przez jej aktualnego Posiadacza."

    Tto troche utrudnia sprawe.
    Ja bym jednak zlozyl dyspozycje wykupu - w regulaminie nie ujeli faktu ze z
    chwila utraty waznosci karty srodki przepadaja.
    Skoro regulamin jest nieprecyzyjny, to warto probowac.

    Jak nie wyplaca to powolac sie z reklamacja ze regulamin nie przewidywal
    utraty srodkow z chwila utraty waznosci.

  • 9. Data: 2008-02-26 11:16:31
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Wybralem karte o nominale 100zl
    > +
    > wplacilem dodatkowo 200zl , czyli na karcie bylo 300zl.

    Karta upominkowa nie umożliwia dopłat.
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/10287
    O jakiej karcie piszesz?

> [...]
    > z tej karty, a bank od 2 miesiecy nie wie co z tym fantem zrobic.
    > Wyglada na to , ze nikt z tego banku nie przewidzial sytuacji, o

    Przewidzieli wszystko, bo napisali kiedy i od jakiej kwoty jest możliwy
    wykup i ten termin jest zgodny z art. 60 ustawy o elektronicznych
    instrumentach płatniczych. Po tym terminie bank może, nikt i nic mu nie
    zabrania, ale zapewne nie po to wydają takie karty by pozbawiać się takich
    dochodów jak twoja strata.

    Pozdr.
    K.K.

  • 10. Data: 2008-02-26 11:19:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lut, 11:51, "darnok" <darnok-
    allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch> wrote:

> [...]
    >
    > "Bank wykupi pieniadz elektroniczny przechowywany na Karcie ....  w ostatnim
    > dniu waznosci Karty przez jej aktualnego Posiadacza."

    Masz racje - poczatkowo nie zwrocilem uwagi - teraz to juz tylko ich
    dobra wola :(