  • 1. Data: 2006-01-07 10:21:25
    Temat: Czy banki mają drukarnie pieniędzy?
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Rozmawiałem wczoraj z doradcą Open Finance na temat kredytu
    hipotecznego. Powiedział mi, że warto brać kredyt na 100% wartości
    nieruchomości i nie warto angażować własnych oszczędności w zakup
    mieszkania. Lepiej oszczędności umieścić choćby na lokacie i w ten
    sposób uzyskać "dźwignię" - więcej zarabiać na lokacie niż się płaci
    odsetek od kredytu hipotecznego.
    Zastanawiam się w takim razie, czy dyrektorzy banków mają nadmiar
    wolnych środków, aby fiansować tego typu operacje?

    Czyli, jak to jest możliwe, że oprocentowanie kredytu jest niższe niż
    lokaty?

  • 2. Data: 2006-01-07 10:55:57
    Temat: Re: Czy banki mają drukarnie pieniędzy?
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > wolnych środków, aby fiansować tego typu operacje?
    >
    > Czyli, jak to jest możliwe, że oprocentowanie kredytu jest niższe niż

    Dla doradcy jest to na pewno lepsze rozwiazanie, bo od wiekszego kredytu
    dostanie wieksza prowizje. Podejrzewam, ze proponowal kredyt walutowy, a
    lokaty w zlotych. Tego rodzaju "dzwignia" jest jednak bardzo ryzykowna, bo
    przy niekorzystnych zmianach kursow walut moze niechcacy zamienic sie w
    gilotyne. Poza tym nalezy pamietac, ze od odsetek z lokaty placi sie
    podatek, a wiec przy obliczaniu "dzwigni" nalezy uwzglednic odsetki netto.

  • 3. Data: 2006-01-07 11:21:39
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > gilotyne. Poza tym nalezy pamietac, ze od odsetek z lokaty placi sie
    > podatek, a wiec przy obliczaniu "dzwigni" nalezy uwzglednic odsetki netto.

    i odsetki od lokaty w tej samej walucie co kredyt na pewno nie sa wyzsze niz
    oprocentowanie kredytu.
    Ew. inwestycja w inne rzeczy, np. fundusze, akcje, itp. ,ale jak przedmowca
    zauwazyl wiaze sie to z pewnym ryzykiem.

    JR

  • 4. Data: 2006-01-07 12:29:26
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 07 Jan 2006 11:21:25 +0100, Populares napisał(a):

> [...]
    > wolnych środków, aby fiansować tego typu operacje?
    >
    > Czyli, jak to jest możliwe, że oprocentowanie kredytu jest niższe niż

    Nie - ponieważ banki pożyczają pieniędze aby na tym zarabiać a nie tracić.
    Powyższe twierdzenie ma sens jeżeli:
    - środki przeznaczy się na inne cele np. spłatę różnych innych rat,
    pożyczek bez wątpienia wyżej oprocentowanych
    - ma się własną DG która potrzebuje wiecej środków obrotowych

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2006-01-07 13:31:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Populares napisał(a):
> [...]
    > mieszkania. Lepiej oszczędności umieścić choćby na lokacie i w ten
    > sposób uzyskać "dźwignię" - więcej zarabiać na lokacie niż się płaci

    Pomysl ten ma swoje plusy i minusy.

    > Czyli, jak to jest możliwe, że oprocentowanie kredytu jest niższe niż
    > lokaty?

    W tej samej walucie? Niemozliwe.

    --
    pozdrawiam