  • 1. Data: 2003-11-21 17:53:54
    Temat: Czy brał ktoś kredyt mieszkaniowy w BPH?
    Od: "Kuba, Łódź" <k...@k...pl>

    Witam

    Mam pytanie - czy ktoś z Was brał kredyt mieszkaniowy w BPH? A może ktoś zna
    procedurę przyznawania kredytu?
    Mam kilka pytań:
    - czy zwykle zawiera się jakąś umowę przedwstępną i czy są jakieś skutki
    wycofania się z transakcji?
    - czy zdaża się, aby kredytobiorca dostał kredyt na całą kwotę zakupu
    nieruchomości?
    - czy przekazanie kasy przez bank dla sprzedającego odbywa się przed czy po
    podpisaniu aktu notarialnego?

    Będę wdzięczny za odpowiedź

    Pozdro. Qba

  • 3. Data: 2003-11-21 20:10:34
    Temat: Re: Czy brał ktoś kredyt mieszkaniowy w BPH?
    Od: "dracula" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Kuba, Łódź" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    > Mam pytanie - czy ktoś z Was brał kredyt mieszkaniowy w BPH? [ciach]
    takiego banku nie ma...zapewne chodzi o BPH PBK

    > - czy zwykle zawiera się jakąś umowę przedwstępną i czy są jakieś skutki
    > wycofania się z transakcji?
    Tak zawiera się. Jeśli chodzi o skutki to warto jest zawrzeć w umowie
    przedwstępnej warunek - umowa końcowa uzależniona od pozytywnej decyzji o
    przyznaniu kredytu. Co za tym idzie ważne jest, aby w odpowiednim punkcie
    umowy rozróżnić pojęcie "zaliczka" i "zadatek", co z punktu widzenia
    prawnego nie jest bez znaczenia.

    > - czy przekazanie kasy przez bank dla sprzedającego odbywa się przed czy
    po
    > podpisaniu aktu notarialnego?
    raczej tak

    pzdr.

    *******************
    draculka

  • 2. Data: 2003-11-21 20:10:34
    Od: "dracula" <d...@h...pl>

  • 4. Data: 2003-11-21 21:12:10
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Kuba, Łódź napisal/a:
    > - czy zwykle zawiera się jakąś umowę przedwstępną i czy są jakieś
    > skutki wycofania się z transakcji?

    zwykle tak, ponieważ do banku składasz dokumenty dot. sytuacji konkretnej
    nieruchomości
    Skutki wycofania się z transakcji są opisane w tej umowie - zwykle przepadek
    zadatku.

    > - czy zdaża się, aby kredytobiorca dostał kredyt na całą kwotę zakupu
    > nieruchomości?

    Zdarza się, ale nie wiem, czy akurat w BPH PBK (na pewno zdarza sie w GE
    Mieszkaniowy)

    > - czy przekazanie kasy przez bank dla sprzedającego odbywa się przed
    > czy po podpisaniu aktu notarialnego?

    Po.

    > Będę wdzięczny za odpowiedź

    Moja rada - idź do banku, porozmawiaj z nimi o swoich dochodach, ich źródle,
    cenie mieszkania, jego statusu własnościowego i będziesz miał jasność, czy
    warto składać wniosek.

    Pozdrawiam
    Zbiggy

  • 5. Data: 2003-11-21 21:12:10
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

  • 6. Data: 2003-11-22 18:49:21
    Od: "Marcin" <m...@w...p>

    "Kuba, Łódź" <k...@k...pl> wrote in message
    > Witam
    >

    > Mam kilka pytań:
    > - czy zwykle zawiera się jakąś umowę przedwstępną i czy są jakieś skutki
    > wycofania się z transakcji?

    ja zlozyłem dokumenty i dostalem decyzje bez umowy przedwstepnej. Teraz
    musze przyniesc podpisana umowe z deweloperem i dopiero podpisze umowe z
    bankiem.

    > - czy zdaża się, aby kredytobiorca dostał kredyt na całą kwotę zakupu
    > nieruchomości?
    no przeciez ta informacja jest na stronach tego banku - tak.

    > - czy przekazanie kasy przez bank dla sprzedającego odbywa się przed czy
    po
    > podpisaniu aktu notarialnego?

    u mnie przed, gdyz akt notarialny dopiero za rok - po wybudowaniu. Okres od
    podpisania umowy do podpisania aktu trzeba ubezpieczyc. W moim przypadku ok
    1000pln dla kwoty kredytu 100tys.

    pozdr.
    Marcin

  • 7. Data: 2003-11-22 20:48:15
    Od: Paweł Kaczor <p...@e...com>

    On Fri, 21 Nov 2003 22:12:10 +0100, zbiggy wrote:

> [...]
    > nieruchomości
    > Skutki wycofania się z transakcji są opisane w tej umowie - zwykle przepadek

    Raczej zaliczki. A dokladniej to w przypadku wycofania sie kupujacego
    przepada zaliczka, zas w sytuacji gdy wycofuje sie sprzedajacy to zwraca
    podwojona kwote zaliczki.

    > Zdarza się, ale nie wiem, czy akurat w BPH PBK (na pewno zdarza sie w GE
    > Mieszkaniowy)

    Rowniez Deutsche Bank udziela tego typu kredytu ale odradzam. Panowie z DB
    zadaja niesamowitej ilosci dokumentow (PITy, RMUA, przerozne zaswiadczenia).
    Poza tym, o czym przekonalem sie na wlasnej skorze, nigdy nie nalezy
    zalatwiac kredytu w DB w trakcie mistrzostw swiata w pilce noznej. Panowie
    zamaist zajmowac sie klientami ogladali mecze, a czas do wygasniecia umowy
    plynal. Nie mowiac juz o tym, ze udzielajac zgody na kredyt DB zaproponowal
    warunki ktore przy wstepnych rozmowach calkowicie wykluczylem. Kij im w oko
    po tysiackroc! ;)

    Co do GE, to swego czasu oferowali 100% kredytu dla tzw. mlodych
    profesjonalistow - znaczy sie dzialalo toto jak byl boom na internet. Potem
    juz nie wiem.

    paczor
    "A z kwiatków, jakie pan lubi najbardziej? Sztukamięs z kwiatkiem"
    ------------------------------[pawel kaczor paczorSLIMAKexpatpol.com]--

  • 8. Data: 2003-11-23 17:44:52
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Paweł Kaczor napisal/a:

    > Raczej zaliczki. A dokladniej to w przypadku wycofania sie kupujacego
    > przepada zaliczka, zas w sytuacji gdy wycofuje sie sprzedajacy to
    > zwraca podwojona kwote zaliczki.

    por. kodeks cywilny:

    Art. 394. § 1. W braku odmiennego zastrzeżenia umownego albo zwyczaju
    zadatek dany przy zawarciu umowy ma to znaczenie, że w razie niewykonania
    umowy przez jedną ze stron druga strona może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama go
    dała, może żądać sumy dwukrotnie wyższej.

    o zaliczce jest tam mowa przy okazji jakiejś umowy, ale po prostu podlega
    ona normalnemu zwrotowi w razie niewywiązania się.

    Zbiggy