  • 31. Data: 2005-03-15 20:22:37
    Temat: Re: Czy dyspozycje bankowe przez telefon są bezpieczne?
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > 1) Z artykulu wynika, ze dotyczy to tylko nielicznych klientow TPSA
    > 2) Logujac sie do systemu zazwyczaj podajesz jedynie kilka cyfr z calego
    > kodu - czyli musialby ktos troche dluzej cie podsluchiwac.

    Zwykle. W serwisie kont BPH - całość.
    A w tymże banku w biurze maklerskim, gdy chciałem zrealizować pierwsze zlecenie
    telefoniczne z powodu padu wielokrotnie nagradzanej, powszechnie lubianej,
    charakteryzującej się rewolucyjną technologią "single sign-on" platformy
    internetowej, krótki dialog z maklerem:

    - poproszę hasło
    - mam panu powiedzieć moje hasło do serwisu telefonicznego?
    - tak

    No to powiedziałem. Miętki jestem. Nie?

    Jacek

  • 32. Data: 2005-03-16 07:10:14
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości
    o.chomik...

    > Nie przeciętny Kowalski ma kogoś podsłuchiwać, tylko dlaczego ktoś ma go
    > podłsuchiwać.

    Oglądałeś "Czerwony"? Ludzie mają różne tajemnice. Nie tylko
    bankowe. Pomyśl ile moralnej szkody mógłby narobić małolat któremu
    tatko ze Stanów przywiozł krótkofalówkę do zabawy.
    Cała wieś/miasteczko by się dowiedziało, że ktoś ma raka, ktoś HIVa,
    a ktoś z kolei bliski jest rozwodu itp itd.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 33. Data: 2005-03-16 09:53:12
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    > Cała wieś/miasteczko by się dowiedziało, że ktoś ma raka, ktoś HIVa,
    > a ktoś z kolei bliski jest rozwodu itp itd.

    Znasz wies/miasteczko gdzie wszyscy uzywaja analogowych telefonow
    bezprzewodowych o zwiekszonym zasiegu?

    Bartol

  • 34. Data: 2005-03-16 11:00:09
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Krystek wrote:

> [...]
    > większym ryzykiem że ktoś na nich "zapoluje", niż przeciętny Kowalski.
    > Dlatego to, co napisał Marcin Żyła potraktowałem z lekkim przymrużeniem
    > oka. Ludzie obracający dużymi sumami raczej mają świadomość, że ktoś
    > może się połasić na te pieniądze. Starałem się też pokazać, że nawet
    > przeciętny Kowalski (albo raczej ten bardziej zapobiegliwy) jest w
    > stanie dosyć prostymi metodami zabezpieczyć się choćby przed prostym
    > podsłuchem. Tak jak jedni montują lepsze zamki do drzwi, tak niektórzy
    > zabezpiezenia na linie telefoniczne. Nie ma w tym nic dziwnego.

    Witam

    Ale widzisz sytuacja jest taka:
    Jest klient, nie koniecznie biedny, nie koniecznie "bardzo bardzo
    bogaty". Ma jakies tam swoje pieniadze. I nie zabezpieczy sę skutecznie
    bez inwestycji grubych dziesiątków tysięcy.

    Bo jeżeli mówimy o transmisji za pomocą telefonu stacjonarnego, do
    innego odbiorcy nie posiadajacego pary szyfrator / deszyfrator, to
    niezależnie czy klient ma analoga, isdn, pcm, to za < 1000eur da sie
    podsłuchać, zakodowaną transmisje przesłac i raz umiesczone urządzenie
    żyje 2 miesiace bez wymiany zasilania. Może być też zasilane z innej
    pary, nie należącej do podsłuchiwanego klienta.
    Za <100eur masz urządzenie spzręgane pojemnościowo lub magetycznie,
    normalnym badaniem linii z biura badań / większością prostych testerów
    od strony klienckiej nie do sprawdzenia.
    Tylko przeglądając wszystkie miejsca gdzie linia wychodzi z ziemi masz
    szanse znaleźć. (lub robiąc regularne badania lini).

    Lepsze produkty pozwolą posłuchać transmisji modemowych - np. w
    przypadku homebankingu są niezawodne.
    Jedyne (w warunkach amatorskich) skuteczne rozwiazanie to transmisja
    GSM, ale tutaj też "amatorsko" możesz mieć mikrofon kierunkowy za
    <200eur i mikrofon laserowy badający drgania szyby <500eur.

    Przyjmij, że bez wpadania w przesade z zabezpieczeniami, chętny zawsze
    się zapozna z transmisją.
    Pzdr Marcin

  • 35. Data: 2005-03-16 11:19:26
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > Znasz wies/miasteczko gdzie wszyscy uzywaja analogowych telefonow
    > bezprzewodowych o zwiekszonym zasiegu?

    A kto mówił o telefonach bezprzewodowych???
    Z tego co zrozumiałem to chodzi o radiowy przesył
    sygnału przez TPSA do centrali. I może to oczywiście
    dotyczyć całych wsi...

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 36. Data: 2005-03-16 11:24:59
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marcin Żyła said the following On 2005-03-16 12:00:
    [...]

    [...]
    > Przyjmij, że bez wpadania w przesade z zabezpieczeniami, chętny zawsze
    > się zapozna z transmisją.

    Zgadza się. I właśnie dlatego użycie kanału telefonicznego, staram się
    minimalizować. Niestety, _muszę_ założyć że jego aktywacja jest
    trudniejsza, niz "normalne' użycie, co jak na razie wydaje się być
    prawdą. I tyle.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 37. Data: 2005-03-16 11:40:08
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Miroo napisał:

    > A kto mówił o telefonach bezprzewodowych???
    > Z tego co zrozumiałem to chodzi o radiowy przesył
    > sygnału przez TPSA do centrali. I może to oczywiście
    > dotyczyć całych wsi...

    Mozliwe. Nie sledzilem watku namietnie. Ale moj przedpiszca odwolal sie
    do Czerwonego, gdzie gosc podsluchuje rozmowy prowadzone przez analogowe
    telefony bezprzewodowe.

    Bartol

  • 38. Data: 2005-03-16 12:32:02
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > Mozliwe. Nie sledzilem watku namietnie. Ale moj przedpiszca odwolal sie
    > do Czerwonego, gdzie gosc podsluchuje rozmowy prowadzone przez analogowe
    > telefony bezprzewodowe.

    No i go (czyli mnie) nie zrozumiałeś.
    Nie chodziło mi zupełnie o to JAK ktoś podsłuchuje, tylko
    o to, że każdy ma jakieś tajemnice, coś do ukrycia, i że
    ujawnienie tego może być bardzo niewłaściwe i spowodować
    trudne do przewidzenia szkody moralne.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 39. Data: 2005-03-16 13:01:53
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    > o to, że każdy ma jakieś tajemnice, coś do ukrycia, i że
    > ujawnienie tego może być bardzo niewłaściwe i spowodować

    OK. Prawdopodobienstwo, ze ktos przypadkowy Cie podslucha i to
    wykorzysta jest praktycznie rowne zeru. W przypadku celowych dzialan i
    tak bedziesz bezradny, chyba ze nie bedziesz w jakikolwiek sposob
    wypuszczal informacji z glowy.

    Bartol

  • 40. Data: 2005-03-16 13:10:44
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > OK. Prawdopodobienstwo, ze ktos przypadkowy Cie podslucha i to
    > wykorzysta jest praktycznie rowne zeru.

    Nie zgadzam się (w związku z kontekstem wątka).

    > W przypadku celowych dzialan i
    > tak bedziesz bezradny, chyba ze nie bedziesz w jakikolwiek sposob
    > wypuszczal informacji z glowy.

    To oczywiste.

    Pozdrawiam
    Miroo