  • 1. Data: 2011-04-08 14:41:04
    Temat: Czy giełdzie zależy na inwestowaniu, czy na spekule?
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    http://pb.pl/2/a/2011/04/08/Inwestorzy_przenosza_sie
    _na_terminowy

    "...Handel instrumentami pochodnymi rozwija się na naszym parkiecie coraz
    bardziej dynamicznie. To powód do satysfakcji, często demonstrowanej przez
    przedstawicieli warszawskiej giełdy. Rzeczywiście jest się z czego
    cieszyć..."

  • 2. Data: 2011-04-08 16:42:11
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > bardziej dynamicznie. To powód do satysfakcji, często demonstrowanej przez
    > przedstawicieli warszawskiej giełdy. Rzeczywiście jest się z czego

    Oczywiscie, ze na spekulacji, bo to czyni obrot i dochod. A co gieldzie po
    inwestorze co to kupi akcje i trzyma niewiadomo ile?

    Pozdrawiam

    DJ

  • 3. Data: 2011-04-08 17:09:01
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-08 16:41, skippy pisze:
> [...]
    > coraz bardziej dynamicznie. To powód do satysfakcji, często
    > demonstrowanej przez przedstawicieli warszawskiej giełdy. Rzeczywiście

    Instrumenty to sa w orkiestrze na gieldzie jest papier toaletowy.

  • 4. Data: 2011-04-08 19:02:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej dynamicznie. To powód do satysfakcji, często demonstrowanej przez
    > przedstawicieli warszawskiej giełdy. Rzeczywiście jest się z czego

    Na obrocie... żeby było na dewidendę.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2011-04-09 18:19:10
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 16:41:04 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    > bardziej dynamicznie. To powód do satysfakcji, często demonstrowanej przez
    > przedstawicieli warszawskiej giełdy. Rzeczywiście jest się z czego

    Derywaty to przyszłość. Dzieki nim inwestowanie trafia pod strzechy, bo
    obniżają koszty wejścia. Na cholere ktoś ma kupowac akcje za 20tys skoro
    może kupić cfd majac 2 tyś. zł. Nikt nie zauważa jednak że działa to
    pięknie dopóki jest ktoś kto chce to kredytować a rynek jest spokojny. W
    przypadku obsunięć rynku krach potęguje się, bo zjazd o 3% powoduje
    obsuniecie 30% na cfd. Konsekwencją jest paniczna wyprzedaż, która
    przekłada się na realną gospodarkę.
    Ropa jest tu idealnym przykładem.

  • 6. Data: 2011-04-09 18:49:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Konsekwencją jest paniczna wyprzedaż, która
    > przekłada się na realną gospodarkę.
    > Ropa jest tu idealnym przykładem.

    Masz na myśli wzrost cen ropy? Jesteś zdania, że ten wzrost jest spowodowany
    handlem pochodnymi na ropę?

  • 7. Data: 2011-04-09 19:06:05
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2011 20:49:56 +0200, totus napisał(a):

    > Masz na myśli wzrost cen ropy? Jesteś zdania, że ten wzrost jest spowodowany
    > handlem pochodnymi na ropę?

    Fundamentalnie ropa bedzie zawsze drożeć, bo świat zużywa wiecej i wiecej
    ale nie w takim tempie. Jesli zuzycie wzrasta 10% rocznie a ropa wzrasta 10
    w ciągu tygodnia, to chyba nie da sie tego wyjasnic inaczej niz tylko
    antycypowaniem konca świata ;)

  • 8. Data: 2011-04-09 19:17:41
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > 10
    > w ciągu tygodnia, to chyba nie da sie tego wyjasnic inaczej niz tylko

    Nie wiem na czyje pytanie odpowiedziałeś. Ale pewnie doszło do pomylenia
    wątków. Ja pytałem czy wzrost cen ropy jest spowodowany handlem pochodnymi
    ropy?

  • 9. Data: 2011-04-09 19:28:49
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2011 21:17:41 +0200, totus napisał(a):

    > Nie wiem na czyje pytanie odpowiedziałeś. Ale pewnie doszło do pomylenia
    > wątków. Ja pytałem czy wzrost cen ropy jest spowodowany handlem pochodnymi
    > ropy?

    Handel instrumentami opartymi na dźwigni zwieksza tempo wzrostu ceny ropy
    tak jak i zwiekszy tempo ew. spadku tej ceny, niż miałoby to miejsce w
    przypadku handlu samym towarem.

  • 10. Data: 2011-04-09 20:06:39
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > przypadku obsunięć rynku krach potęguje się, bo zjazd o 3% powoduje
    > obsuniecie 30% na cfd. Konsekwencją jest paniczna wyprzedaż, która

    Ogólnie dl ajasności, ja nic nie mam przeciw derywatom.
    Mądrze używane służą dobrze, można na nich spekulować (co robię), można też
    się pokaleczyć.
    Wszystkim można się pokalczyć.

    Bardziej mi chodzi o kontrast między radością "przedstawicieli warszawskiej
    giełdy" z rozwoju spekulacji na derywatach a ustami pełnymi frazesów nt
    inwestowania.