  • 31. Data: 2022-11-28 15:27:15
    Temat: Re: Czy jest karta kredytowa bezpłatna?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 28.11.2022 o 14:28, J.F pisze:

    > Tylko tak:
    > -trzeba wydac 1000 zl/mc

    Dopiero za rok, po promocji.

    > -czy oplay jakiejs nie przemycili ... ale chyba nie, CitiAlerts
    > bezplatnie.

    Nie. Żadnych opłat. Przed chwila dopytałem konsultanta przez telefon.

    > Na Ali chyba cos bylo, bo w cenniku sie poniewiera.

    Pytałem przed chwilą, nie ma nic do Aliexpress.
    Zamieniłem Allegro na Biedronkę. Czyli na 450 zł do wydania w Biedronce. :)

    --
    -
    Akarm

  • 32. Data: 2022-11-28 16:03:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 15:22:37 UTC+1 Akarm napisał(a):

> [...]
    zaakceptowanego dokumentu dochodowego!),
    > Będę musiał dosłać wyciąg z banku.

    Skoro "musiał" to rozumiem, że wybrałeś opcję limitu "z dokumentem dochodowym".

    Wstydzą się? ;P

    > Teraz zamieniłem Allegro na Biedronkę. Niby o 150 zł mniej, ale dużo
    > bardziej prawdopodobne, że to wykorzystam. Na Allegro praktycznie
    > przestałem kupować k9i8lka lat temu. Odkąd się przekonałem, że łatwiej
    > coś znaleźć na Aliexpress, gdzie dodatkowo jest duuuuużo taniej i
    > bezpieczniej.

    Rzeczywiście aledrogo nadaje się chyba tylko do Lego - ale tu jest rzeczywiście
    nieźle, i 20% taniej
    niż "oficjalne" ceny lego w książeczkach i w sklepie w galmoku.
    Ciekawe, skąd to mają, jakaś lewa, nadprogramowa partia? W końcu to produkcja z Chin.
    Swego czasu, jak na Litwie były największe tłocznie płyt CD, to mając dojścia
    można było nabyć drogą sporo tańszego kupna identyczne płyty jak szły do sklepów na
    zachodzie,
    bo tak jakoś fabryka zrobiła więcej niż klient zamówił ;)

    > Tak było, przez kila lat bezwarunkowo bezpłatna. Gdyby się nie
    > skończyło, to nie zamykałbym rachunku.
    KK mc world,
    > Do końca terminu ważności.
    > Brałem chyba w 2018 roku.

    Rzeczywiście archiwum grupy potwierdza, pod koniec 2018 - i chyba właśnie wtedy
    kończyła się
    ta promocja, o której pisałem - trwała pewnie rok, a ja brałem na początku.
    Tym bardziej, że Twoja 1-2-3 jeszcze miała "stare zwroty".
    No i rzeczywiście wyszło, że akurat była do wymiany (santander daje KK ważne 4 lata).
    Ale wciąż nie napisałeś, jaką przysłali w zamian? I czy nie skasowali za wznowienie?
    I czy ze zmienionym numerem - i np. również miesiącem w dacie ważności (bo rok to
    raczej zmienili,
    choć mi w sumie citek potrafił zamienić bez pytania visę na mc chyba 3 miesiące przed
    upływem
    terminu ważności - i dać to mc z takim samym terminem jak visa, a po 3 miesiącach
    przysłali nowy komplet,
    zaś "najlepsze" było to, że te visy z powodu wymiany przestały działać po miesiącu, a
    nie po 3)?

    Ale to chamstwo, że nie zostawili tej bezpłatności, jak bym składał reklamację.
    Bo choć może jest w umowie, że bank może zamknąć KK "bo tak" (seryjnie citek tak ma,
    może santander nie ma aż takiej chamówy, ale na 100% ma "z powodu wycofania z
    oferty")
    ale jak wymieniają i zabierają zwroty to niech choć zostawią bezpłatność.
    Mi mojej world póki co nie ruszają - i nawet nie zapłaciłem 15zł po 4 latach za
    wznowienie
    z powodu tego, że przysłali z nowym wizerunkiem, który jest brzydki ;>
    Hmm, ale jednak wychodzi na to, że trzeba było wziąć 1-2-3 na koniec dostępności,
    miałbym zwroty dłużej o 3,5 roku.
    A te z ubrań są fajne - jeszcze dodatkowy bonus do funkcjonalności KK polegającej na
    tym,
    że żona może pojechać do decathlonu, kupić mi 5 kurtek do przymierzenia, a potem
    oddać (zwykle też 5),
    nie angażując w to ani jednej własnej złotówki, a jeszcze jest za to 2% zwrotu (tylko
    trzeba uważać na łobuzów w C&A,
    mają wpisaną w terminal inną kategorię - choć jak żona nie dostała zwrotu za zakup
    jakiejś torebki,
    bo łobuzy w tym sklepie też se coś innego wpisali, to bank w ramach dobrej współpracy
    po reklamacji
    ten zwrot zrobił) - akurat decathlon nie robi problemu ze zwracaniem na inną kartę,
    ale nawet jakby robił to santander na 1-2-3 nie uwzględnia zwrotów, nawet "w
    kategoriach premiowanych",
    jako zmniejszających sumę do wyliczenia bonusu ;)
    Do tego uczuć bycia jak Bagsik i Gąsiorowski (choć nie jak Quentin Tarantino w scenie
    z Salmą Hayek) - bezcenny.

  • 33. Data: 2022-11-28 16:20:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ale wciąż nie napisałeś, jaką przysłali w zamian? I czy nie skasowali za
    wznowienie?

    Przysłali czarną kartę 123 z tym samym numerem i miesiącem ważności.
    Ważna do grudnia 2026.
    Na razie nic o dodatkowej opłacie nie mam w rachunkach. Może biorą
    dopiero po aktywacji?

    > Ale to chamstwo, że nie zostawili tej bezpłatności, jak bym składał reklamację.

    Też o tym pomyślałem. Dlatego dzisiaj napisałem pytanie, na jakiej
    podstawie zmienili umowę? Ciekaw jestem, co odpowiedzą. To już będzie
    zapisane.
    Wcześniej tylko przez telefon konsultant mi tłumaczył. A
    najistotniejszym fragmentem tłumaczenia było, że on tu siedzi dopiero od
    tego tygodnia, wiec nie wie, co było wcześniej, czy jakoś tak
    podobnie... W każdym razie, taki był sens jego wyjaśnień. ;)

> [...]
    oddać (zwykle też 5),
    > nie angażując w to ani jednej własnej złotówki

    I to jet to! ;)

    > Do tego uczuć bycia jak Bagsik i Gąsiorowski [...] - bezcenny.

    :)

    --
    -
    Akarm

  • 34. Data: 2022-11-28 16:20:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 15:27:19 UTC+1 Akarm napisał(a):

    > Dopiero za rok, po promocji.
    > >
    > Nie. Żadnych opłat. Przed chwila dopytałem konsultanta przez telefon.

    Hmm, infolinia czasem może więcej niż standard, ale w regulaminie promo nie jest tak
    różowo.
    Oczywiście trzeba sprawdzić, czy nie włączyli citphone - ale nie włączają już teraz,
    widać dostali po łapach.
    Jednak to simplicity - i opłaty są - zwracać będą przez rok, jeśli wypykasz min.
    300zł w miesiącu
    (a zapewne w okresie rozliczeniowym - w citku jakoś chyba raz czy nawet dwa razy do
    roku można sobie
    okres zmienić - ale nie potrafią tak, żeby pokrywał się z miesiącem kalendarzowym - a
    taki milek potrafił).
    Potem już normalnie trzeba 1k.

    Oprócz tego warunki promocji - żeby dostać 400zł w kodach do biedronka trzeba w ciągu
    3 miesięcy
    wydać łącznie minimum 1k, i potem jeszcze do 2 miesięcy czekać z zamknięciem aż
    przyślą
    kody.
    Dodatkowo 50zł dostaniesz jak wyrazisz zgody marketingowe.
    No i trzeba kartę aktywować koniecznie przez tzw. internet (są banki, nie wiem, czy
    akurat citek, gdzie
    można kartę aktywować również pierwszymi zakupami z PINem przysłanym w kopercie -
    więc trzeba uważać).

    Jest inna promo, gdzie karta jest bezpłatna przez 3 lata (i jeszcze można dostać
    200zł) - ale trzeba
    o nią zawnioskować w OBI i jakoś przez 3 miesiące robić po min. 3 zakupy w OBI w
    miesiącu (plus
    jakaś tam kwota miesięcznych wydatków też potrzebna).

  • 35. Data: 2022-11-28 17:54:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 16:20:32 UTC+1 Akarm napisał(a):
    > Przysłali czarną kartę 123 z tym samym numerem i miesiącem ważności.
    > Ważna do grudnia 2026.

    A, to coraz ciekawiej się robi.
    Sądziłem, że przysłali już jakiś inny typ, a tu niby wszystko w porządku,
    tylko jakiś dziwaczny telefon z banku.
    Wniosek - nie odbierać, czegoś się od żony można czasem nauczyć (u Feynmana też o tym
    było ;).
    Mnie ostatnio wkurzają, bo dzwonią, i najpierw jest takie "trrrrrry", jakbym to ja
    dzwonił i czekał
    na połączenie. Więc jak się już ktoś zgłosi to też robię "trrrrryyy", jedna kobitka
    to minutę czekała
    (akurat stałem na przystanku to miałem czas na zabawę) ;>
    Ale zastanawiam się, czy to nie skończy się blokadą tego numeru....

    A zamknąłeś w trybie natychmiastowym czy z miesięcznym wypowiedzeniem?
    To drugie można odwołać - choć reklamację też mogą miesiąc rozpatrywać.

    > Na razie nic o dodatkowej opłacie nie mam w rachunkach. Może biorą
    > dopiero po aktywacji?

    Mi pobrali 2 listopada, karta z terminem ważności listopadowym - chyba Imka pisała,
    że tak właśnie jest, czyli pobierają na początku ostatniego miesiąca ważności,
    niezależnie od aktywacji, choć przysyłają wcześniej.
    Coż, jak pobiorą, a rozwiążesz, to też można zareklamować.
    Hmm, to kiedy przysłali? Wychodzi, że tak na 1,5 miesiąca przed końcem ważności.
    Citek przysyła chyba na 2, a nawet na 3 miesiące wcześniej.

    PS.: Uaktywnili się znów ci oszuści od cudownych garnków i odkurzaczy, tym razem chcą
    dawać telewizor.
    Ostatnim razem miał być tablet - i jakbym się nie zgapił, i poszedł 2 miesiące
    wcześniej, to może
    bym nawet dostał - byli tacy państwo, co byli 2 miesiące wcześniej i dostali, więc
    tym razem
    przeszli do puli "pan wychodzi" (tak samo jak ja na wejściu) - i dostałem taki
    "tablet" do rysowania
    na rodzaju e-papieru - fakt, elektronicznie kasowany. Dziecku się spodobał.
    Nie wpadłem wtedy na to, żeby poczekać i zobaczyć, co dostali ci, którzy na pokazie
    garnków zostali...
    Ciekawe więc co można zachachmęcić z telewizorem - no może to, że już komputer
    trajkotał,
    że "obsługuje najnowsze dekodery" - więc pewnie nie ma dvb-t2 i kupili gdzieś tanio.
    W sumie to dobrze, bo nie trzeba płacić abonamentu - albo raczej nie trzeba by, bo
    telewizja
    reżimowa pozostała na dvb-t.

  • 36. Data: 2022-11-28 20:19:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Oczywiście trzeba sprawdzić, czy nie włączyli citphone - ale nie włączają już
    teraz, widać dostali po łapach.

    Sprawdziłem.
    Mam zwyczaj (przez wielu uznawany za idiotyzm) dokładnie czytać wszelkie
    dokumenty, które będę podpisywał.
    Już po wypełnieniu wniosku, podczas podpisywania dokumentów, znalazłem
    zapis, którego nie było we wniosku: że wnioskuję o naklejkę, płatną
    według cennika. Zwróciłem na to uwagę konsultantowi - miał sprawdzić i
    ewentualnie poprawić zapis. Przekonam się po odebraniu umowy.

> [...]
    roku można sobie
    > okres zmienić - ale nie potrafią tak, żeby pokrywał się z miesiącem kalendarzowym -

    Po roku - to na pewno zamknę. ;)

> [...]
    ciągu 3 miesięcy
    > wydać łącznie minimum 1k, i potem jeszcze do 2 miesięcy czekać z zamknięciem aż

    Tyle że jesteś w błędzie, to nie są kody do jakiegoś biedronka. To są
    kody do Biedronki, takiej ogólnopolskiej sieci sklepów. A 300 zł to
    swobodnie wydaję w Biedronce w prawie każdą sobotę. :D

    > Dodatkowo 50zł dostaniesz jak wyrazisz zgody marketingowe.
    > No i trzeba kartę aktywować koniecznie przez tzw. internet

    Aktywacja przez internet jest przecież prosta i dla mnie oczywista.

> [...]
    miesiącu (plus
    > jakaś tam kwota miesięcznych wydatków też potrzebna).

    Do Obi jest mi zdecydowanie nie po drodze.
    A Biedronkę mam koło domu. :)
    Co prawda nie tak blisko, jak miałem Lidla kiedy mieszkałem w bloku
    (wózkiem sklepowym woziłem zakupy do mieszkania), ale mam ją kilka minut
    ode mnie.

    --
    -
    Akarm

  • 37. Data: 2022-11-29 11:06:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A zamknąłeś w trybie natychmiastowym czy z miesięcznym wypowiedzeniem?
    > To drugie można odwołać - choć reklamację też mogą miesiąc rozpatrywać.

    Odwołałem.
    Narobiłem popeliny, a okazało się, że niepotrzebnie.
    Teraz dostałem odpowiedź z banku, że warunki umowy nie zostały
    zmienione, że cały czas obowiązują promocyjne warunki umowy.
    "Ma Pan wprowadzony kod promocji bezpłatnej karty."
    To samo potwierdził mi konsultant przez telefon, bo zdecydowałem się
    anulować rezygnację z tej karty. W trakcie rozmowy sprawdził i
    potwierdził, że "sposób naliczania" (już nie wnikałem, co to takiego)
    pozostał bez zmian.
    Ale można się wku...ć, prawda? Dostajesz pismo z informacją, że
    "Jeśli zapłacisz kartą min. 10 razy w jednym cyklu, nie poniesiesz za
    nią opłaty miesięcznej",
    potwierdza to konsultant przez telefon, a później okazuje się że to
    wszystko jest nieistniejące.

    --
    -
    Akarm

  • 38. Data: 2022-11-29 13:14:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Skoro "musiał" to rozumiem, że wybrałeś opcję limitu "z dokumentem dochodowym".

    Nie. Wybrałem opcje bez dokumentów dochodowych z limitem 5600 zł.

    Wysłałem PDF z poświadczeniem wpływów wczoraj po południu i czekam na
    decyzję analityka i zmianę statusu wniosku z "procesowanie w toku" na
    wysłanie karty.

    --
    -
    Akarm

  • 39. Data: 2022-11-29 18:01:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 29 listopada 2022 o 13:14:55 UTC+1 Akarm napisał(a):

> [...]
    >
    > Wysłałem PDF z poświadczeniem wpływów wczoraj po południu i czekam na
    > decyzję analityka i zmianę statusu wniosku z "procesowanie w toku" na

    Nono, to ciekawe, czy załapiesz się na promo.
    Choć może przez telefon zmienili, skoro wniosek czeka na decyzję analityka.
    Jeszcze Cię czeka podpisywanie, nie tak szybko z tą wysyłką (zresztą w citi nie ma
    statusu "wysyłka"
    tylko "nowa karta").
    Ciekawy jestem jak działa "podpisywanie przez stronę", gdy jest się zupełnie obcym
    dla citka.
    Dawniej było tak, że jak byłeś "obcym" to trzeba było podpisać papier.
    A "obcym" stawało się z chwilą rozwiązania ostatniej "własnej" umowy - bo mając np.
    tylko KK dodatkową
    masz dostęp do ST - ale "swój" w pełni nie jesteś.
    Teraz zrobili "podpisywanie przez net" nawet dla obcych - ale sam nie zobaczę, żona
    ma KK dodatkową,
    więc podpisywanie było w ST, tak jak dla "swojaka".
    A podobno jak nie masz ST (bo żeby mieć, najpierw musisz mieć kartę - logujesz się
    numerem karty)
    to podpisujesz przez jakąś "stronę" (SMS przychodzi na podany telefon)...

    Hmm, no ale Ty chyba masz apkę - to może masz coś w citi?
    Czy apkę może sobie założyć nawet "obcy"?
    Jest tam tryb "zamawianie pierwszego produktu"?

  • 40. Data: 2022-11-29 18:54:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Nono, to ciekawe, czy załapiesz się na promo.

    Dzisiaj do mnie zadzwonił "mój opiekun" i potwierdził wszystko.
    A zadzwonił przez pomyłkę, wskutek zdublowania zgłoszeń u nich. :)

> [...]
    > Jeszcze Cię czeka podpisywanie, nie tak szybko z tą wysyłką (zresztą w citi nie ma

    Po południu dostałem SMS:
    "Karta została przyznana i jest już w drodze".
    Spojrzałem w status wniosku i zmienił się na: "Zaakceptowano".

    > Ciekawy jestem jak działa "podpisywanie przez stronę", gdy jest się zupełnie obcym
    dla citka.

    Podpisywanie polegało na przeczytaniu treści i potwierdzeniu akceptacji.
    I kliknięciu "Dalej". Do tego kilka razy w trakcie wypełniania wniosku
    potwierdzanie kodem przesyłanym na telefon.

> [...]
    > to podpisujesz przez jakąś "stronę" (SMS przychodzi na podany telefon)...
    >
    > Hmm, no ale Ty chyba masz apkę - to może masz coś w citi?

    Nie, nic w Citi nie mam.
    Po prostu zainstalowałem aplikację, żeby być przygotowanym. :D
    Ale nie mogę nic zrobić, oprócz obejrzenia strony tytułowej. Muszę mieć
    numer karty do zalogowania.

    > Czy apkę może sobie założyć nawet "obcy"?

    Założyć? :D
    Zainstalować - tak.
    Skorzystać- nie.
    Zainstaluj, przekonasz się, jak to wygląda. Można tylko czytać pytania i
    odpowiedzi.

    > Jest tam tryb "zamawianie pierwszego produktu"?

    Nie wiem, nie kupuję żadnych produktów od kogoś, kto nic nie produkuje
    ani żadnymi produktami nie dysponuje. Wielokrotnie odmawiałem rozmowy z
    prymitywnymi konsultantami, którzy chcieli mi oferować jakieś
    "produkty", bądź pytali o posiadane przeze mnie "produkty".
    W bankach korzystam wyłącznie z ich usług.

    --
    -
    Akarm